door
SjirkM » wo 04 jan, 2012 17:27
Wim Tjan schreef:Er zijn al vele vragen de revue gepasseerd m.b.t. het gebruik van een klamboe. Omdat ik bij voorkeur in Azië fiets, is het gebruik van een klamboe voor mij onontbeerlijk. Het probleem is hoe ik zo'n klamboe moet ophangen. Ik slaap bij voorkeur in goedkope onderkomens en gebruik dus geen tent. Aan het plafond met touwen ophangen is haast onmogelijk. Mijn klamboe is eerder geschikt om in een tent te gebruiken dan in een slaapkamer. Kortom hoe lossen jullie dat op?

creativiteit is het beste middel!
Om die te helpen kun je een klosje nylon draad meenemen. Je kunt dan een mooi web door de kamer maken (scharnier raam, schanier deur, lamp, tafeltje). Ik heb vaak mijn fiets gebruikt door deze aan het voeteneinde neer te zetten (heb je al twee punten) dan bij hoofdeinde die twee bezems uit de gang lenen en klemmen tegen de muur en voilà een vierpuntsophanging! Een klamboe met vierpuntsophanging is wonderlijk genoeg makkelijker op te hangen dan een 1 puntsophanging. Het plafond is vaak te hoog om even een schroefde in te draaien. En bovendien lig je met een 1 puntsophanging vaak met je neus in het net.
Die antimuskieten spiralen zijn niet bevorderlijk voor je gezondheid (fijn stof, CO enzovoort).
Sjirk