Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ik vertrek: fietsenzaak openen in Zweden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ik vertrek: fietsenzaak openen in Zweden

jefi schreef:wie zij kind lief heeft doet het hemdit niet aan.
hoe zal het nu met die jongen gaan?
terug naar nederland en bij oma in de kost?
Kom op zeg! Het is maar 45 minuten vermaaktelevisie. Het is een serie die bedoeld is om dramatisch te zijn. Luister naar de voice-over, zie het lekkere inzoomen op emoties. Oordelen over iemands leven op basis van dit lijkt me onmogelijk. En veroordelen is al helemaal een stap te ver.

Sjirk
SjirkM schreef:
jefi schreef:wie zij kind lief heeft doet het hemdit niet aan.
hoe zal het nu met die jongen gaan?
terug naar nederland en bij oma in de kost?
Kom op zeg! Het is maar 45 minuten vermaaktelevisie. Het is een serie die bedoeld is om dramatisch te zijn. Luister naar de voice-over, zie het lekkere inzoomen op emoties. Oordelen over iemands leven op basis van dit lijkt me onmogelijk. En veroordelen is al helemaal een stap te ver.

Sjirk
Ben het voor een deel met je eens Tjirk, maar de reacties gaan over het deel wat we gezien hebben, wellicht is dit niet de hele werkelijkheid.
Toch blijf ik er bij dat de vader en fiets"fanaat" wel heel erg zijn eigen feestje wil beleven en weinig realiteitszin heeft, waarbij de rest van de familie maar moet volgen.

Dirk
Met alle respect voor de kerel en ik hoop echt voor hem dat hij slaagt, maar hij gaat net in één van de minst bevolkte gebieden wonen op gemiddeld 3 tot 400 km van de grote steden (Oslo, Stockholm en Göteborg) af.

Dat is toch gewoon om een faillissement vragen...
Oh wat zijn er toch altijd veel redenen te bedenken waarom je niet moet gaan doen waarvan je droomt :?
Matthie9000 schreef:Ik ben het er ook niet mee eens maar Zweeds is (voor Nederlanders) nou niet bepaald een moeilijke taal om te leren en in de praktijk red je je inderdaad met Engels in Zweden.

(det är helt enkelt lätt att tala svenska)
Tja, maar toen wij ons Zweedse huis in 2003 hebben gekocht, voelde ik me wel genoodzaakt om Zweeds bij NTI te studeren. De post die je van allerlei Zweedse instellingen en bedrijven ontvangt, staat altijd in het Zweeds opgesteld. Ik kan nu wel zeggen dat ik de papieren van Skatteverket (belastingsdienst) nu veel gemakkelijker begrijp en invul dan die vermaledijde papieren uit de bekende blauwe enveloppe! :D
Dat het in Zweden niet gemakkelijk is om een fietsenzaak draaiend te houden, las ik in het onderstaande krantenartikel:

http://www.dt.se/nyheter/borlange/1.419 ... k-i-graven

Ik vertaal alvast de kop: Nu gaat Borlänges oudste fietsenwinkel in het graf.