Krijgen we nu een flinke aanwas van bejaarde Wereldfietsers uit Zwolle?
Eerste E-bike training van ROV Overijssel.
Eerste E-bike training van ROV Overijssel.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat doe ik standaard, toch bij auto's en bij fietsers waarvan ik de indruk heb dat ze niet van plan zijn opzij te gaan ('Hoezo, mogen we met tweeën geen fietspad van 3 meter volledig in beslag nemen?').rbregt schreef:Als je alleen fietst bij tegenliggers (vooral: auto's, groepen wielrenners) ruim vantevoren en zo lang mogelijk op het midden van de weg fietsen. Iedereen houdt dan netjes rechts. Op het laatste moment ga je dan zelf ook netjes naar rechts.
of gewoon fietsers met van die dikke ortliebtassen lekker naast elkaar........Frits schreef:Wat ik zoal tegen kom op een fietspad op een willekeurige dag in de week: ruiters, skeelers, skaters, hardlopers, wandelaars met of zonder loslopende hond(en), racefietsers in een soort ploegenachtervolging, schoolkinderen met 3 of 4 op een rij, scootmobiels, snelle scooters en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Die ervaring heb ik niet. En wel om de eenvoudige reden dat ik helemaal geen 'abnormaal' gedrag vertoon. Ik ga niet helemaal in het midden rijden, laat staan aan de verkeerde kant. Wat ik in ieder geval niet doe, is al om helemaal 'in de goot' gaan rijden (bij wijze van spreken) en zo nodig iets naar links opschuiven. Zeker van automobilisten weet ik natuurlijk niet zeker of ze niet vloeken, maar wat ik dat ik bewust uitwijk zal nauwelijks opvallen en zodra ze een 'normale' snelheid hebben ga ik netjes opzij.Frits schreef:Volgens mij wekt dit alleen maar de nodige agressie en gevloek op.
Natuurlijk moet je er geen spelletje 'chicken' van maken.Frits schreef: Ik probeer ook wel eens, als ik zie dat 3 fietsers naast elkaar fietsen, naar het midden van het fietspad te rijden, echter als beiden niet van wijken willen weten, schiet je hier nog niets mee op en loopt de kwaadheid op.