Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nat, natter natst? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nat, natter natst?

rafael schreef:Ik heb ook een agu secco condom en heb hier ook nog niet echt problemen mee gehad , enkel als ik zeer zwaar zweet is hij spijtig genoeg vochtig van binnen .
Wel heel licht en klein in te pakken.
Zelf hebben we ook hele positieve ervaringen met de secco condom. Ingepakt is hij zo groot als een colablikje, gemakkelijk in de stuurtas te stoppen en vooral er weer snel uit te pakken als het nodig is. Gewicht is geloof ik 150 gram (?). De nieuwe versie van dit jaar heeft tevens een capuchon. Afgelopen vakantie naar Luxemburg en terug hebben we er veel plezier van gehad. Vochtig van binnen werd deze niet, ik denk mede door de niet al te warme buitentemperaturen. Sloot verder goed aan, en niet onbelangrijk, bij de polsen sluit deze goed aan en de jas gaat over je achterwerk heen, dus geen natte zeem.
Hoi Hans,

Twee eVent producten waar ik heel blij mee ben. Ik heb beiden vorig jaar tijdens de WF Noorwegen trip naar tevredenheid in de nodige regen gebruikt.

De jas heeft een klein doorzichtig binnenzakje en twee grote zakken met waterdichte ritsen. De zakken zijn geseald mocht je deze zaken iets openlaten om warmte kwijt te raken dan lekken ze niet naar binnen. De jas heeft geen ventilatie onder de armen maar wat prima werkt. is de mouw gewoon oprollen.
De capuchon is goed af te stellen. De pasvorm heeft een iets langere rugdeel maar niet extreem lang.

http://www.joe-brown.com/outdoor-equipm ... acket.html GBP 120,- (Excl. transport); 350 g

Ik geloof dat het Momentum jack de opvolger is:
http://www.shopwiki.co.uk/Rab-Momentum- ... s/Rab?sb=1

De broek is wat zwaarder en niet volledig van eVent maar heeft ook op handige plaatsen waterdichte strech stof verwerkt. In koud regenachtig weer werkt de broek (maar jas ook) op zijn best. Wordt het warmer dan kun je de pijpen oprollen tot boven de enkel of onder de knie. Als je de broek gewoon gebruikt dan valt hij op een plezierige manier over je schoen zodat er geen water naar binnen komt.
De broek zit niet al te ruim. In de reviews zijn de meningen hier over verdeelt maar ik vond het wel oke. Ik had alleen een fietsbroek aan en heb geen super zware kuiten of boven benen.

http://www.wiggle.co.uk/dhb-wickham-eve ... -trousers/ GBP 63,- (Excl. transport); ? g

In warmere omstandigheden zou ik de voorkeur geven aan Rainmates en overschoenen van Vaude.

Groeten en succes, Willem
Ha Hans,

Mijn ervaring van regen in Ierland is dat de buien hevig kunnen zijn, maar ook kort. Net je jas aan...kan ie weer uit...
Daarom ben ik erg tevreden (sorry hoor) met het Agu Poray jack. Een korte in opvallend geel, met klitteband sluiting. Ademt ook heuvel op heel goed en is snel uit en ergens tussen gepropt. De kleur is niet onbelangrijk,want in donker weer val je toch al minder op.

Bij Decathlon bleken ze heel confortabele "waterdichte ademende broeken" te hebben. Lopen en zitten ook prima als "normale broek". En niet te vergeten voor als het echt nat wordt...gamashen. Je kunt waterdichte schoenen hebben, maar als het water van bovenaf komt (zoals meestal :D ) dan vallen deze beenstukken mooi over je schoen. Ik heb er veel plezier van, en natte voeten is héél irritant.Vooral omdat je schoenen aan het einde van de dag vaak nog nat zijn en je het niet meer warm krijgt als je voor je tentje zit te genieten van het nét verschenen avondzonnetje...

Veel plezier met uitzoeken!

Frank
Beste mensen,

Tot zover bedankt voor de antwoorden. Ik kan hier wel wat mee. Ik vind het leuk om te lezen dat veel mensen wel tevreden zijn over hun Agu spullen. Dat stelt mijn beeld wat bij. Verder heb ik gezien dat er veel mooie spullen zijn, maar dat ze ook vrij prijzig zijn. Misschien gaf ik de indruk dat geld geen rol speelt, maar 500 euro voor een regenjas is toch iets boven mijn budget :?

Ik ga vanmiddag even bij Cycletrend kijken in Groningen. Wordt vervolgd...
Bij de winkel geweest en geslaagd 8)

Het is een Gore Bikewear PacLite Path II geworden. Tegen een jas met zo'n lange naam kan ik geen weerstand bieden.
Als je binnenkort in de stromende regen een (wereld)fietser met een stralende lach, een hemelsblauwe jas en een dito humeur ziet rijden, dan ben ik dat.

Nu alleen nog Mevr. vd Veeke er van overtuigen dat dit haar kado is voor mijn verjaardag binnenkort...
Sinds ik mijn nieuwe regenjas heb heeft het geen spat meer geregend.

Ik weet niet of ik hier nu blij mee moet zijn of teleurgesteld :?
Wees welkom in Zuid-Nederland. Hier is de grond i.i.g. vochtig, maar is het ook redelijk warm...
HansvanderVeeke schreef:Sinds ik mijn nieuwe regenjas heb heeft het geen spat meer geregend.

Ik weet niet of ik hier nu blij mee moet zijn of teleurgesteld :?

Ik ben net nog in de regen naar huis gefietst :shock:
HansvanderVeeke schreef:Bij de winkel geweest en geslaagd 8)

Het is een Gore Bikewear PacLite Path II geworden. Tegen een jas met zo'n lange naam kan ik geen weerstand bieden.
Als je binnenkort in de stromende regen een (wereld)fietser met een stralende lach, een hemelsblauwe jas en een dito humeur ziet rijden, dan ben ik dat.

Nu alleen nog Mevr. vd Veeke er van overtuigen dat dit haar kado is voor mijn verjaardag binnenkort...
Is het indiscreet te vragen wat je voor deze jas hebt betaald ? En via welk verkoopskanaal dat was ?
jansenius schreef:
HansvanderVeeke schreef:Bij de winkel geweest en geslaagd 8)

Het is een Gore Bikewear PacLite Path II geworden. Tegen een jas met zo'n lange naam kan ik geen weerstand bieden.
Als je binnenkort in de stromende regen een (wereld)fietser met een stralende lach, een hemelsblauwe jas en een dito humeur ziet rijden, dan ben ik dat.

Nu alleen nog Mevr. vd Veeke er van overtuigen dat dit haar kado is voor mijn verjaardag binnenkort...
Is het indiscreet te vragen wat je voor deze jas hebt betaald ? En via welk verkoopskanaal dat was ?
Nee hoor. Ik maak er geen geheim van. De jas was iets van 190 euro en ik heb hem bij Cycletrend in Groningen gekocht.
HansvanderVeeke schreef:
Het is een Gore Bikewear PacLite Path II geworden. Tegen een jas met zo'n lange naam kan ik geen weerstand bieden.
Als je binnenkort in de stromende regen een (wereld)fietser met een stralende lach, een hemelsblauwe jas en een dito humeur ziet rijden, dan ben ik dat.
Hans,

heeft je jas de Ierland tocht ook doorstaan?
en nog steeds tevreden?
jasmon schreef:
HansvanderVeeke schreef:
Het is een Gore Bikewear PacLite Path II geworden. Tegen een jas met zo'n lange naam kan ik geen weerstand bieden.
Als je binnenkort in de stromende regen een (wereld)fietser met een stralende lach, een hemelsblauwe jas en een dito humeur ziet rijden, dan ben ik dat.
Hans,

heeft je jas de Ierland tocht ook doorstaan?
en nog steeds tevreden?
Ja, fijn jasje. Weegt bijna niets en echt waterdicht. Alleen bij de polsen loopt het iets naar binnen. Hij ademt ook aardig maar om mijn zweetproductie af te voeren terwijl ik tegen 20% omhoog zit te klimmen moet je van betere huize komen. :wink:

Ik heb hem vele dagen aan gehad en is de, toch wel hoge prijs, best wel waard vind ik.
Beste Hans,

Nog een vraagje over je Gore-jas. Is hij wel wijd genoeg om er een flinke fleece onder te kunnen dragen, op de koude dagen (rond vriespunt)?

groeten, Eric
ericbart schreef:Beste Hans,

Nog een vraagje over je Gore-jas. Is hij wel wijd genoeg om er een flinke fleece onder te kunnen dragen, op de koude dagen (rond vriespunt)?

groeten, Eric
Die van mij wel. Als het erg koud is draag ik een zweethemd, een fietsshirt, een (dunne) fleece en een gore-bikeware jasje eronder. Past allemaal. Met een erg dikke fleece wordt het krap, maar dan zou je het jasje kunnen laten vervallen.

Maar goed mijn buik heeft dan ook een wasbordje in plaats van een droogtrommel :wink:
Sinds kort rijd ik rond met een nieuw jack, zeer hufter proof Bontrager Stormshell s laags eVent jack.

Dus nog meer keuze wat dit soort jacks betreft.

Bas