Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geen VSF T400 meer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Geen VSF T400 meer

na lang wachten heb ik mijn T400 ontvangen en er de eerste tochten mee gemaakt
Door het zo laat aanleveren van de fiets voor mijn vriend krijgt hij de keuze uit 2011 T400 of 2012 TX model.
Het oorspronkelijke idee was beide dezelfde fiets te kopen om zelfde banden maat, remblokjes van alles hetzelfde reserve mee te hoeven nemen
Moeten we dit idee loslaten, of zijn bv remblokjes hs 11 gelijk aan hs 33

de Sugino Messenger wordt nu de Lasco cf12 wat is het verschil (geen verbetering wordt geschreven)

Verder ben ik benieuwd of er al ervaring is met dit 2012 model
Wij houden juist een T400 2011 model besteld, die niet meer leverbaar was, en nu dus moeten wachten op het 2012 TX-400 model@Jasmon


groetjes Astrid
http://weerkommen.webklik.nl
Ik heb de verschillen niet zo op een rij, maar van die cranks met buitenboordlager in 2012 word ik niet vrolijk. Verder is de 2012 een 10 speed, terwijl 2011 9 speed was dacht ik. Dat is een echt verschil. Blokjes en banden zijn allemaal geen punt.
Wim
Vandaag bij Bike for Travel een VSF T400 gekocht model 2011 :D Hij is er dus nog steeds!
Laat er wel andere banden op zetten: Marathon Green ipv de Cross die er op zit.
Ga niet veel offroad. :oops:
Zet wel het zadel van mijn oude fiets over.
Eind van het jaar gaan we hem echt testen in Azie. :lol:

Dirk
dik5 schreef:Vandaag bij Bike for Travel een VSF T400 gekocht model 2011 :D Hij is er dus nog steeds!
Laat er wel andere banden op zetten: Marathon Green ipv de Cross die er op zit.
Ga niet veel offroad. :oops:
Zet wel het zadel van mijn oude fiets over.
Eind van het jaar gaan we hem echt testen in Azie. :lol:

Dirk
Dirk, welke uitvoering ? en maat heb je?
veel plezier ermee! en denk dat je geluk hebt dat Marco deze nog had staan.
Weet je zeker dat je de Marathon Greenguard wilt? Ik heb ze een tijdje geprobeerd, en vond ze afschuwelijk stug. Ik zou voor asfalt liever Big Apples nemen (2012 model).
Wim
On showroommodel (Rohloff, 57 cm) gaat komende week inde uitverkoop:-)
jasmon schreef:
dik5 schreef:Vandaag bij Bike for Travel een VSF T400 gekocht model 2011 :D Hij is er dus nog steeds!
Laat er wel andere banden op zetten: Marathon Green ipv de Cross die er op zit.
Ga niet veel offroad. :oops:
Zet wel het zadel van mijn oude fiets over.
Eind van het jaar gaan we hem echt testen in Azie. :lol:

Dirk
Dirk, welke uitvoering ? en maat heb je?
veel plezier ermee! en denk dat je geluk hebt dat Marco deze nog had staan.
Ik heb maat 52.
Hieronder de specs zoals vermeld op de site van Marco en Chantal

systeem.rame: CroMo dubbel butted trekking frame
Versnellingen/tandwielen: Shimano Deore XT 27
Velgen: 26” Exal (dubbel gebust)
Verlichting: Busch & Müller Lumotec Lyt en shimano naafdynamo (LX kwaliteit)
Achterdrager: Tubus Cargo
Voordrager: Tubus Duo
Remmen: Magura HS11 hydraulische velgremmen
Extras: verstelbare stuurpen, Esge Pletscher achteras standaard
Handvatten: Ergon GR2 handvatten met geintregeerde barends
Banden: Schwalbe Marathon Cross 47 mm breed voor extra comfort.
Standaard kleuren: zwart of wit

Ik heb de zwarte uitvoering
Wim schreef:Weet je zeker dat je de Marathon Greenguard wilt? Ik heb ze een tijdje geprobeerd, en vond ze afschuwelijk stug. Ik zou voor asfalt liever Big Apples nemen (2012 model).
Wim
Hoi Wim

De Cross er af vw hoofdzakelijk asfalt.
Heb getwijfeld tussen Marathon plus en de Green
Heb op mijn huidige fiets de "plus" 10.000 km 0x lek erg tevreden
Op advies vw minder rolweerstand nu voor de Green gekozen.
We gaan het merken of dit wijsheid is.
Dirk
Vergeleken met de Plus is de Greenguard inderdaad vast fijner. Toch vond ik het nog een vervelende band. Met een Big Apple zul je evenin veel lekke banden hebben, en dat rijdt veel lekkerder.
Wim