Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NS station Arnhem - Forum Wereldfietser

NS station Arnhem

Even een kort vraagje: hoe is de situatie op station Arnhem? Kun je daar alweer een beetje makkelijk van spoor naar spoor komen met een volgepakte fiets?

Over een paar weken wil ik daar met de nachttrein naar Praag vertrekken, vandaar.
Ik zou Arnhem nog maar even links laten liggen met de fiets,
2 maanden gelden was het nog ECHT een drama,

ik verwacht niet dat het nu veel beter zal zijn.
Drama, in de zin van volbepakte fiets trappen op en af moeten slepen?
Een paar maanden terug vond ik het geen groot probleem. Er waren liften waar ik met mijn volbepakte fiets net in paste. Goed, je moet een beetje manoeuvreren en wat geduld hebben, maar het lukt allemaal wel. Zie het gewoon als het begin van je fietsavontuur. :lol:
Station Arnhem is nog steeds (ik kan me inmiddels niet meer herinneren hoe het er ooit uit gezien heeft) in <MASSIVE QUOTES>verbouwing<MASSIVE QUOTES>. Je doet er denk ik goed aan om aan de sonsbeekzijde (wordt aangegeven op het station) het station te verlaten/in te gaan; dat scheelt een kilometer omlopen namelijk. Ik weet alleen niet zeker of dat alleen mogelijk is met de trap of dat er ook een lift is maar het is in ieder geval stukken korter!
Ik kom met de trein vanuit Zwolle aan. Ik had me al ingesteld op het omhoog/omlaag tillen van de fiets op trappen. Dat is ook niet zo'n probleem, maar dit is eigenlijk het enige te verwachten ongemak?

Wist niet zo goed wat ik verder moet verwachten, maar ik dacht: laat ik het voor de zekerheid even vragen.

Ik zal in ieder geval een uurtje voor vertrek wel in Arnhem zijn, met oog op evt. vertragingen vanuit Groningen naar Arnhem.

Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval!
Pedalero schreef:Drama, in de zin van volbepakte fiets trappen op en af moeten slepen?
ik had pech, geen lift tot de beschikking op dat moment,
gelukkig had ik geen bagage alleen de fiets, die ik dus de trappen op mee nam.
De trappen zijn m.i. niet geschikt om een fiets MET bagage mee op te dragen

En je moet grote afstanden overbruggen om op de perrons te komen
Zijn dat dezelfde steile trappen als een jaar of drie geleden (toen de verbouwing ook al in MASSIVE QUOTES aan de gang was)?
Vanaf 2 juli schijnen de steile trappen verleden tijd te zijn... Zie http://www.arnhemcentraal.nu/actueel/pe ... juli-open/
Er zijn liften aanwezig, de trappen steil en lang en met bepakte fiets niet aan te raden.

Komende zomer zullen er minder treinen rijden, dus hou daar rekening mee:

Belangrijk: deze zomer minder of geen treinen van en naar Arnhem

Geachte heer,

Tijdens de zomer, van 24 juli t/m 25 september, vinden er op en rond station Arnhem werkzaamheden plaats die van invloed kunnen zijn op uw reis. Hieronder een kort overzicht.

Minder treinen van en naar station Arnhem van maandag 25 juli t/m zondag 25 september.
Sommige treinen vertrekken van andere perrons.
Geen treinverkeer van en naar station Arnhem op zondag 24 juli en in het weekend van 27 en 28 augustus.
Geen treinen tussen Elst en Zetten-Andelst van zondag 24 juli t/m zaterdag 27 augustus.

Meer informatie
Een compleet overzicht van de werkzaamheden, de gevolgen voor uw treinreis en alternatieve reismogelijkheden vindt u op http://www.ns.nl/stationarnhem.

Advies op maat
Reist u in genoemde periode met de trein? Ga goed voorbereid op reis. Uw reisadvies op maat is ongeveer 3 weken van te voren verwerkt in de NS Reisplanner. Kijk voor actuele reisinformatie onderweg op m.ns.nl of download de gratis Reisplanner Xtra app.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Pedalero schreef:Zijn dat dezelfde steile trappen als een jaar of drie geleden (toen de verbouwing ook al in MASSIVE QUOTES aan de gang was)?
inderdaad
Bedankt allemaal. Ik had gehoopt dat die bouwerij eens voorbij was, want in mijn herinnering zijn ze daar al tien jaar bezig.

Bij mijn vertrek zal ik die steile trappen nog op moeten (of een lift pakken), maar dat met die trappen is me drie jaar geleden ook al eens gelukt met vol bepakte fiets.

Ik zal in ieder geval op tijd zijn.

Moedig voorwaarts. :wink:
Hoe vaak in het buitenland niet met fiets+bagage (40kg) trappen op en af heb moeten lopen... Vaak met haast vanwege de krappe overstaptijd.

Het ergste is dan een treinwagon in met soms wel 1,80m hoogteverschil! Af en toe lijkt het wel zo'n "Sterkste man van"-programma. Voorvork en achtervork vast en liften maar boven je hoofd!
Pedalero schreef:Bedankt allemaal. Ik had gehoopt dat die bouwerij eens voorbij was, want in mijn herinnering zijn ze daar al tien jaar bezig.
Gaat nog wel tien jaar duren vordat alles helemaal af is. Gelukkig zijn na de zomervakantie de belangrijkste dingen klaar:
-extra perron
-ongelijkvloerse kruising voor de treinen naar Nijmegen, gaat veel vertragingen verminderen.
-nieuwe wissels aan oostzijde met minder scherpe bochten.
-nieuwe voetgangerstunnel onder de perrons, het eigenlijke station.
-nieuwe voetgangersbrug, Sonsbeekzijde.

Het heeft even geduurt maar deze verbouwing was in verband met de enorme toename in aantal reizigers en treinen echt noodzakelijk. Je kon in de spits bijna niet meer door de tunnel lopen en treinen stonden voor het station te wachten op een plekje.

Het futuristische veel te dure 'stationsgebouw' dat er voor komt laat nog even op zich wachten. Gelukkig hebben treinreizigers dit gebouw niet nodig daar alle voorzieningen die echt nodig zijn in de tunnel zitten. In het stationsgebouw komen alleen maar winkels en horeca en is dus eigenlijk overbodig.
ik woon zelf in arnhem en vanaf het centrum naar het perron is het een drama maar vanaf de noordzijde van het station is het maar 1 trap naar beneden.
dan loop je vanaf de amsterdamse weg het station in en zo het perron op.

succes!