Hoi Allen,
Ik heb tot mijn beschikking 3 cranks.
De alivio FC M410 (Vierkant)
De Deore LX FC M571 (Octalink)
De Deore LX FC M581 (Hollowtech II)
Welke crank zou ik nou het beste op mijn woon werk fiets kunnen monteren???
Ik vraag dit omdat ik een oude Koga Traveller heb gekocht waar nu dus de Octalink crank op zit. Deze maakt wat kraak geluiden en moet dus schoon gemaakt worden. Ik heb tot mijn beschikking een fiets met XT groep serie 760/1. Nu wil ik deze groep op mijn Koga gaan zetten. Maar bij die groep hoort dus de LX crank M581. Ik hoor alleen maar slechte verhalen over die buitenboord lagers dat ik die zeker niet wil gaan gebruiken. Aangezien ik wel de rest van de groep over ga zetten incl. ketting en cassette wil ik wel de bladen overzetten op de crank die nu al op de Koga zit. Maar ik kwam er achter dat de Alivio crank de zelfde steek heeft. Dus ik kan er ook nog voor kiezen om de Alivio crank te gaan gebruiken met LX bladen. Hierdoor krijg ik een vierkanten trapas.
Is vierkant echt veel beter dan die Octalink? En is mijn bezwaar tegen Hollowtech gegrond?
Wat zouden jullie doen? Er wordt zo'n 5000 km per jaar op de fiets gefietst door weer, wind en sneeuw pekel ed.
Ik wil of de BB UN 54 gaan bestellen of de BB ES 51
Ik heb tot mijn beschikking 3 cranks.
De alivio FC M410 (Vierkant)
De Deore LX FC M571 (Octalink)
De Deore LX FC M581 (Hollowtech II)
Welke crank zou ik nou het beste op mijn woon werk fiets kunnen monteren???
Ik vraag dit omdat ik een oude Koga Traveller heb gekocht waar nu dus de Octalink crank op zit. Deze maakt wat kraak geluiden en moet dus schoon gemaakt worden. Ik heb tot mijn beschikking een fiets met XT groep serie 760/1. Nu wil ik deze groep op mijn Koga gaan zetten. Maar bij die groep hoort dus de LX crank M581. Ik hoor alleen maar slechte verhalen over die buitenboord lagers dat ik die zeker niet wil gaan gebruiken. Aangezien ik wel de rest van de groep over ga zetten incl. ketting en cassette wil ik wel de bladen overzetten op de crank die nu al op de Koga zit. Maar ik kwam er achter dat de Alivio crank de zelfde steek heeft. Dus ik kan er ook nog voor kiezen om de Alivio crank te gaan gebruiken met LX bladen. Hierdoor krijg ik een vierkanten trapas.
Is vierkant echt veel beter dan die Octalink? En is mijn bezwaar tegen Hollowtech gegrond?
Wat zouden jullie doen? Er wordt zo'n 5000 km per jaar op de fiets gefietst door weer, wind en sneeuw pekel ed.
Ik wil of de BB UN 54 gaan bestellen of de BB ES 51