Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 10/4 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 10/4

Dan kom ik op dit moment op elf man, inclusief Ronnie en Linda en ikzelf natuurlijk. Weet iemand of Ronald en Ineke ook komen of niet?

Dat wordt een fatsoenlijke groep om mee te fietsen! Verheug me er erg op :D
Dag allemaal,
ik zou 10 april ook wel mee willen fietsen. Ik ben een nieuw lid, vrouw, 54 jaar (helaas geen jonge aanwas :wink:) en woon in Groningen. Er kan iemand met mij mee, heb ruimte voor nog een fiets op de fietsdrager. Volgens mij is er iemand in Haren die geen vervoer heeft? Laat maar even horen.
Ik ben wel benieuwd naar jullie rondje en hoop dat het tempo niet te hoog ligt. Heb wel een redelijk goede conditie en spin 2 keer per week.
Rikie
Ben ook van plan van de partij te zijn.

Roel
Hoi Rikie,
Ik zou wel met je mee willen rijden.
Groet, Petra.
Hallo beste mensen,
Even een bericht uit Leek. 't Was een beetje druk agelopen weken en dat gaat nog even zo door, Een opleiding volgen, examen doen, verjaardagen vieren, oppassen, solliciteren en ga zo maar door. De ergste drukte hebben we nu gehad. Op 10 april staan we echter nog bij "van Herwerden" tijdens de open dag. Dus dan lukt het niet om mee te fietsen. Zoals wel is gebleken afgelopen periode is de organisatie bij Paul in goede handen en kunnen we nog wel een keertje gemist worden. Ik hoop dat we in mei weer van de partij kunnen zijn.
Nu het zomertijd is en de temperaturen de goede kant uit gaan, wordt het misschien ook weer tijd om aan een weekendje kamperen te denken. Vorig jaar hebben we dat in juni gedaan. Dit jaar opnieuw? Communiceren via het forum?
We wensen jullie een goede, gezellige en mooie tocht toe!
Groeten

Ineke en Ronald
14 man! Oh joy :D Ik heb er zin in.

PS: het kan zijn dat ik wat schor ben die zondag, zaterdag ga ik namelijk naar een concert van Roger Waters in Arnhem :P
Helaas druk druk druk met de renovatie van ons huis, dus kan ik niet naar de molenstad Winschoten. Ondanks pijn in mijn bekken (met klompen op een modderige berm uitgeleden, naar UMCG geweest, medicijnen houden mij op de been) gisteren de keukenvloer betegeld. De onderste foto's zijn nieuw bijgekomen: http://www.mijnalbum.nl/Album=CHWME7EK
Paul,

Heb je ook al een route? En dan eentje die ik kan bekijken of in de GPS kan zetten?

Want als het mij te hard gaat, dan wil ik wel graag weer bij de groep komen op de koffieplaats.
HansvanderVeeke schreef:Paul,

...

Want als het mij te hard gaat, ..
Dan houden we toch gewoon een beetje in?
m-gineering schreef:
HansvanderVeeke schreef:Paul,

...

Want als het mij te hard gaat, ..
Dan houden we toch gewoon een beetje in?

Ok, ook goed. Maar dan geen klachten dat het te langzaam gaat :cry:
Ik noem dit omdat het soms te hard gaat en dat haalt het plezier er dan een beetje uit. Dus als we daar rekening mee kunnen houden ben ik weer helemaal :D
Hallo Hans,

Vanwege mijn ongelooflijke grote incompetentie op het gebied van routes uit het hoofd kennen (al is dat met deze behoorlijk goed gelukt) heb ik inderdaad een route beschrijving die in elk geval voor mij heel erg duidelijk is. :P Ik stuur het vanavond wel even naar je mail-adres want die heb ik dacht ik nog wel.

Gr en tot zondag!

Paul

PS: Misschien fietst er nog een jeugdige fietser mee.
Ik ben weer terug in Nederland en fiets graag mee in het gebied waar al 300 jaar mijn familie woont.

Vanuit Groningen kan ik eventueel iemand meenemen in de auto, de fiets gaat dan op de trekhaak. Laat maar weten.
Met de komst van Patria staat de teller nu op 15 mensen :D , ik zal de orders aan de kok doorgeven :P

Edit: Er gaat nog een jongere mee, welgeteld 16 mensen dus waarvan tot nu toe 3 jongeren. Ik probeer er nog een jongere bij te krijgen.
Paul,

Nog een vraag. Gaan we onderweg koffiedrinken of moet ik zelf een thermosje met het bruine goud meenemen?

Route heb ik ontvangen, maar geeft me niet voldoende houvast om er een gps-route van te maken. Het is meer een 'je moet het zien' route maar dat gaat wel lukken.
Misschien moet je hem hier ook even posten voor de rest.
Mijn bedoeling is om even buiten Bourtange, voordat we beginnen aan de terugweg, een lange pauze te houden. Eventueel kunnen wij ook in de vesting zelf wel een plekje proberen te vinden en een teras op zoeken. Maar waarschijnlijk zijn alle terassen rond die tijd al bezet door het zondagspubliek.

het is dus raadzaam om zelf wat van dat bruine goedje mee te nemen zodat we het desgewenst kunnen nuttigen zonder een terasje. Buiten de vesting Bourtange kan je overigens erg lekker zitten op wat mooie grasplekken etc.

Aan het eind van de tocht is er in Winschoten nog een goede versnapering in de vorm van iets waarvan ik nog niet weet wat mijn moeder gaat maken. Maar ze wou het graag doen zei dus het zal wel goedkomen :P .

En hieronder de route (voor de echte fanatielingen)

Richting Bourtange1 Via Winschoterweg naar Blijham
2 In Blijham linksaf de Lutjeloosterweg op
3 Bij T-splitsing rechtsaf, dan rechtdoor de brug over
4 Rechtsaf, fietspad langs het zandpad volgen richting de Molen (Weddemarke)
5 Bij de Molen linksaf dan rechtdoor
6 Na de viaduct met de bocht mee en volgen tot aan de Lageweg.
7 Bij de Lageweg linksaf, daarna rechtdoor
8 Bij ca. 14 km (van huis gerekend) rechtsaf het fietspad op en met de bocht mee
9 Eerste bocht links, daarna rechtdoor
10 Bij T-splitsing rechtsaf de Loosterweg op
11 Links het fietspad op (na een paar honderd meter al), daarna rechtdoor
12 Brug oversteken daarna rechtsaf
13 Linksaf Nieuwe Veendijk in, daarna rechtdoor
14 Bij T-splitsing rechtsaf
15 Bij het kanaal rechtsaf
16 Mercedesbrug oversteken, rechterbrugpad nemen daarna einde brugpad linksaf
17 Bij de Brug rechtdoor, de Kolonel Blondeelweg op
18 Rechtdoor, fietspad langs het zandpad volgen
19 Linksaf de brug over, daarna links en dan rechtdoor
20 Bij T-splitsing (N365) rechtsaf het groene bord Sellingen volgen
21 Linksaf en dan rechtdoor
22 Bij ca. 24 kilometer linksaf het zandpad op.
23 Rechtdoor het bruggetje over (je kan ook door het water)
24 Het zandpad blijven volgen.
25 Bij einde zandpad rechtsaf (Winselweg op) daarna rechtdoor
26 Bij T-splitsing linksaf de Harpelweg op
27 Eerste weg rechts, daarna rechtdoor, je komt uit bij de Weenderstraat
28 Weenderstraat rechtsaf, eerste links Renneborgweg op, daarna rechtdoor
29 Rechtsaf Wollinghuizerweg op
30 Linksaf Achterweg op
31 Linksaf bij Bruine Vuurvlinder, is fietspad, volgen tot het kanaal Ruiten Aa West II
31 Linksaf bij het kanaal
32 Rechtsaf de brug over, dan rechtdoor
33 Bourtangekanaal, rechts de brug over (uit de fiets, steile brug)
34 Rechtdoor, bij aankomst asfaltweg linksaf en direct na de brug rechtsaf het grindpad op
35 Volg de weg zodat je bij de achterkant van Bourtange naar binnen gaat.

Van Bourtange naar WinschotenVan de hoofdingang van vesting Bourtange vertrekken.

1 Rechtsaf de Willem Lodewijkstraat in
2 Rechtsaf Bakovensweg in, Bakovensweg uitfietsen dan rechtsaf
3 Rechtdoor richting Rhederveld, evt rechtsaf zodat je de grens kan volgen
4 Bij T-splitsing rechtsaf de Bourtangerweg op
5 rechtdoor bij de J. Buiskoolweg (Bellingwolde is dan 9.5 km, deze weg is erg lang)
6 Linksaf de Paralelweg in, daarna rechtdoor
7 B.L. Tijdensweg rechtsaf (is bij het kanaal rechtsaf) dan rechtdoor
8 Bij de brug linksaf oversteken, daarna direct rechtsaf het fietspad/zandpad op.
9 Einde zandpad linksaf de Nieuweweg in
10 Aankomst bij Hoofdweg in Bellingwolde, dan rechtsaf dan rechtdoor
12 Bij einde Bellingwolde linksaf richting Oudeschans
13 Oversteken bij de weg, Den Ham inrijden, dan flink rechtdoor
14 Bij splitsing van de Hamsterweg rechtsaf richting het kanaal
15 Bij Booneschanskerbrug linksaf richting Klein Ulsda
16 Richting Oudeschans
17 Bij oudeschans het fietspad naar Winschoten volgen (langs het winschoterdiep)
18 Eindpunt: Oudewerfslaan 94
Ik heb van Selle Royale een paar polo shirtjes gekregen. Mooie dikke kwaliteit met een grijze opdruk. Maten L en M maar het zijn Italiaanse maten, dus ze passen mij (als uit de klei getrokken Noorderling) niet.

Heeft iemand hier belang bij?
Zo ja, laat het even weten, dan neem ik ze zondag mee.
Nou, een polo van Selle Royal sla ik niet af, maar of ze mij dan wel zouden passen :P , waarschijnlijk niet.

Op dit moment zijn we met 17 man. Dat wordt erg gezellig en het weer ziet er ook goed uit voor zondag. :D
Hans, echte bergen komen we in de buurt van Bourtange volgens mij niet tegen,
dus het gewicht van een paar poloshirtjes moet te torsen zijn, en gegadigden in overvloed lijkt me. Cilia
Het draadje, ik schrijf de 37e reactie, geeft een andere betekenis aan 'Er gaat niets boven Groningen' en krijgt een ongekende lengte. Niet aflatende inspanningen Paul de gemiddelde leeftijd deelnemers omlaag te krijgen; Arriva die het een dag laat afweten; Hans met inbreng parafernalia en meer. . .
Ik voeg een ode aan de fiets toe: Framenummer - Pé Daalemmer & Rooie Rinus

"
goeienavond allemaal (ha die rinus)
ik heb een triest verhaal (zeg het 's rinus)
het is maar een stuk staal, maar toch: ik baal
hij stond vast aan een hele dikke paal
voor op de stoep bij albert hein
je weet wel, daar tegenover v&d
net om de hoek van het kwinkenplein
het was op vrijdagmiddag, ik ging boodschappen doen
ik kwam net van m'n zus
toevallig was ik deze keer op de fiets
want normaal ga ik altijd met de bus
ik hoefde alleen maar rijst te kopen
en ingrediënten voor de prut
en toen ik vijf minuten later weer naar buiten kwam lopen
riep ik keihard: *******!

rooie rinus z'n fiets
merk: gazelle
type: sprint
kleur: zwart
framenummer: 1422055
is gejat!
"

Tot zondag, groet J
Ik ben wat laat met mijn reactie, maar Geke en ik fietsen morgen graag weer eens mee. Ben aan het herstellen van een flinke griep, dus als ik het tempo niet meer kan volgen sluit ik me wel bij Hans aan. :wink:
We zien jullie allemaal morgen en vergeet niet de zonnebrandcreme mee te nemen.

groet, René