Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichter verzet? (dan 22:32) - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Lichter verzet? (dan 22:32)

waltertje schreef:
AB schreef:Idd, ben zelden bang voor een col die ik ken, maar altijd zenuwachtig voor een col die ik niet ken :)
Ik ben voor geen enkele col bang. Tenminste, zolang het omhoog gaat. Naar beneden ben ik niet zo dapper meer :(

Grtjs, Waltertje
Bang is een groot woord, beetje gezonde zenuwen mag toch wel voor een klim die je niet kent. Naar beneden vind ik dan altijd weer een groot feest, behalve dan die ene keer op die bloedhete dag dat ik met de grootste hongerklop van het jaar nog 3km moest klimmen naar de top van de Tourmalet. Heb me zelden zo koud gevoeld (voelde me letterlijk onderkoeld) in een afdaling terwijl het gewoon bloedjeheet was buiten. Als de accu leeg is, dan is ie ook goed leeg, vooral in een afkoelende afdaling :).

Training
voordelen:
- hoger piekvermogen (handig voor onverwacht korte steile stukjes in een klim)
- hoger algemeen vermogen, dus meer pk per kg te vervoeren gewicht
- afvallen door training (je krijgt een voor het fietsen een passend lijf), dus meer pk per kg te vervoeren gewicht
- efficienter metabolisme, dus meer kilometers per kilocalorie

kortom alleen maar voordelen

1 nadeel:
- je moet er voor zweten, en dat is voor de luie natuur van de mens best wel een groot nadeel.

Maar niet praten over training en de mogelijkheden over het verbeteren van je eigen motor is toch wel een beetje te vergelijken met een "auto- of motorliefhebber" die alleen maar over het chassis of de accesoires praat en ondertussen geen flauw benul of interesse heeft in de motor die onder de motorkap verborgen ligt.
Maar ik ben helemaal niet geintereseeerd in auto's..... Ik wil gewoon lekker een rondje fietsen.
Wim
Wim schreef:Maar ik ben helemaal niet geintereseeerd in auto's..... Ik wil gewoon lekker een rondje fietsen.
Wim
doet me bijna denken aan flaneren in een mooie MG
Afbeelding