Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar woon-werk fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Op zoek naar woon-werk fiets

Inderdaad, bij Kalkhoff moet de kettingspanner erop omdat ze geen verstelbare padden hebben en geen excenter.
Er zouden toch een aantal dealers in de buurt van Den Haag moeten zijn. Ik vond er vier binnen een straal van 20km van Dan Haag via de dealer locator van Kalkhoff. Mijn vrouw heeft ook eerst een testritje gedaan (en besloten om er andere pedalen en bel te laten opzetten).

Verbakel fietsfactor BV
Westlaan 6
2641 DM Pijnacker
Netherlands
Phone: 015-3692478
Fax: 15-3699586

Rob`s Bikecenter
s` Herenstraat 3a
3155 SH MAASLAND
Netherlands
Fax: 010-5917480
Show address on map

Profile
Watermolen 12
2317 ST LEIDEN
Netherlands
Phone: 071-5211133
Fax: 071-5221393


Profile de Molen
Watermolen 12
2317 ST Leiden
Netherlands
Fax: 071-5221393
Aniphys schreef:Inderdaad, bij Kalkhoff moet de kettingspanner erop omdat ze geen verstelbare padden hebben en geen excenter.
Er zouden toch een aantal dealers in de buurt van Den Haag moeten zijn. Ik vond er vier binnen een straal van 20km van Dan Haag via de dealer locator van Kalkhoff. Mijn vrouw heeft ook eerst een testritje gedaan (en besloten om er andere pedalen en bel te laten opzetten).

Verbakel fietsfactor BV
Westlaan 6
2641 DM Pijnacker
Netherlands
Phone: 015-3692478
Fax: 15-3699586
Dees is wel ok, heb daar m'n fiets vandaan en ben er wel over te spreken.
De ene monteur is wat beter thuis in de specialere fietsen dan de ander.
Sander en Ed kunnen je vast goed op weg helpen.
Per randstadrail (metro lijn E) vanuit Den Haag goed te bereiken, ze hebben ook een filiaal in Nootdorp, nog iets dichterbij den haag.

succes,
Aniphys schreef: Rob`s Bikecenter
s` Herenstraat 3a
3155 SH MAASLAND
Netherlands
Fax: 010-5917480
Show address on map
Het telefoonnummer is: 010-5912318, fax doet het op het moment niet.. :lol:
Ik zal eens kijken in pijnacker. Ik botste ook nog tegen de koga citylite aan. Maar deze is al 1300 euro. Zit dat prijsverschil alleen in de naam?
Menn_o schreef:Ik zal eens kijken in pijnacker. Ik botste ook nog tegen de koga citylite aan. Maar deze is al 1300 euro. Zit dat prijsverschil alleen in de naam?
Wat mij betreft wel. Bij gelijke afmontage is een Koga vaak een factor 1.5 duurder dan verschillende Duitse merken.
Hoi Menno,

Ik heb je een pb'tje gestuurd over een koga miyata confidence.
Ik zie dat het berichtje nog niet geopend is, dus misschien heb je hem nog niet zien staan :wink:
Ik rij sinds kerst de Stevens Courier SL. Echt een heerlijke fiets, super lichtgewicht ondanks nexus-8 naaf. Je kachelt iedereen fluitend voorbij in de stad.
Wel jammer dat ie zomaar € 100 duurder is geworden van 2010 naar 2011, enige vooruitgang is een open kettingkastje.
De courier SL staat inderdaad op mijn shortlist. Ik ben ook tegen de Focus planet serie aangelopen.

http://www.focus-bikes.com/nl/nl/bikes/ ... t-8-5.html

Lampje en bagagedrager erop en het ziet er mooi uit. ook rond het beoogde budget. Iemand bekend met het merk? Hoe verhoudt dit zich tot Stevens of Kalkhoff?
Voor buitengebied met strak asfalt is 35mm prima. Voor stads verkeer over soms niet al te best onderhouden ondergrond (sneeuw en ijs zijn asfalt-vijanden) zou ik liever 50mm banden er onder hebben liggen.
De rest lijkt er wel goed uit te zien, al kan ik niet oordelen over de M445 schijfremmen van Shimano, de Truvative Firex 1.1 cranks (is dat een variant op Truvativ?) en de "Concept SL, Aero superlight" velgen.
Waarom zou je schijfremmen willen op een dergelijke fiets? Truvativ maakt nu niet de beste cranks, om het nog vriendelijk te zeggen, en superlichte velgen is het laatste wat ik op een stadsfiets wil. We hebben net weer veel sneeuw etc achter de rug, en ik zou erg blij zijn met een fiets waar 50 mm brede 26 inch Conti Topcontact II winterbanden op kunnen. Dat is hier erg goed bevallen.
Wim
Wim schreef:Waarom zou je schijfremmen willen op een dergelijke fiets? Truvativ maakt nu niet de beste cranks, om het nog vriendelijk te zeggen, en superlichte velgen is het laatste wat ik op een stadsfiets wil. We hebben net weer veel sneeuw etc achter de rug, en ik zou erg blij zijn met een fiets waar 50 mm brede 26 inch Conti Topcontact II winterbanden op kunnen. Dat is hier erg goed bevallen.
Wim
Ik heb geen idee. Er zijn zoveel leveranciers van fietsen en van onderdelen, het is erg moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. Wat is het nadeel van schijfremmen tov v-remmen? Welke fiets met nexus of alfine naaf zou jij prefereren?
Schijfremmen zijn geweldig in de modder, maar ze zijn zijn wat zwaarder en kwetsbaarder. Goede schijfremmen zijn ook niet echt goedkoop. Op een stadsfiets zou ik ze dus niet willen. Deore v brakes zijn ruim goed genoeg en niet duur. Als je het met onderhoud heel makkelijk wilt hebben dan zijn Magura hydraulische velgremmen het fijnste. Persoonlijk geef ik voor een stadsfiets de voorkeur aan een singlespeed. Wil je wel versnellingen dan zou ik gaan voor een Fahrradmanufaktur. Bij ons in Groningen is er 's winters vaak flink wat sneeuw, en dan zijn 26 inch wielen met 50 mm brede winterbanden (Conti Topcontact Winter II) erg fijn. Maar de 28 inch Fahrradmanufaktur T 300 heeft ook alles wat een prima woon werk fiets nodig heeft: mooi stalen frame, goede onderdelen, prima verlichting, Magura remmen, wat wil je nog meer? Als je veel tegen de wind moet buffelen in de polder zou ik gaan voor een Surly Cross Check frame met racestuur en dat laten afmonteren met een Nexus naaf etc. Maar dat is ook een kwestie van smaak.
Wim
Hi de truvativ crancks zijn gewoon eerste montage crancks, en de m445 zijn gewoon de non-series remmen van shimano, zijn niet heel slecht maar zeker niet een van de beste.

Wel een aardige afmontage op papier.

Bas
Vsf t300 zier er wel uit als een mooie fiets. Jammer dat er maar 2 handelaren zijn in Nederland volgens de website.
Is niet waar. Je moet even schrijven naar de importeur.
Wim
Wim schreef:Is niet waar. Je moet even schrijven naar de importeur.
Wim
ODICE | Techniekweg 1 | 9601 MD Hoogezand
Telefoon: +31 (0)88 778 778 0 | E-Mail: info@odice.nl | Internet: www.odice.nl
Nu ben ik benieuwd welke VSF-handelaren er nog meer zijn.
Op de .de-website zag ik toch echt maar twee handelaren.
Leon
Leon schreef:Nu ben ik benieuwd welke VSF-handelaren er nog meer zijn.
Op de .de-website zag ik toch echt maar twee handelaren.
Leon
Hoe zeggen we het netjes, .... "De afdeling fietsen bouwen is beter dan de afdeling automatisering"?

:wink:
Tsja, ook na googles zoekactie vind ik nog maar een dealer in Renkum. Dus Bike4Travel is zowat de enige in de buurt (Den Haag). Eens een keer met de auto naar toe dan.

Anyway, na wat proefritjes ben ik toch weer gezwicht voor derailleur versnellingen. Een ritje op een geheel onbekende Rixe fiets heeft me vooral overtuigd. Goede onderdelen, maar helaas geen mooie fiets. En Rixe is een rare naam voor een merk. Klinkt heel cheap.

Ik heb nu ook mooie Cube en Focus bikes gevonden (op papier dan). Een bezoekje aan wat plaatselijke dealers is niet heel positief. Alleen wat MTB of racefietsen van de Duitse merken. De showrooms met stads of trekkingbikes staat vol met Gazelle's, Batavus, Koga's of Jan Janssen. Die hebben hun marketing wel voor elkaar zeg.

Tot dusver:

- Koga is mooi maar te duur. Zeker 300-500 euro meer dan vergelijkbare concurrenten. Daarnaast vind ik de lederen handvaten mooi, maar niet functioneel. Veel te glad, zeker bij een recht stuur.
- Jan Janssen valt af na 2 testritten op verschillende fietsen. De bovenbuis bij de frames zijn te kort, waardoor ik of boven het voorwiel hang, of het zadel zit zover naar achteren en ik heb het gevoel te waterfietsen en geen kracht kan zetten.
- Gazelle heeft alleen maar Alivio afmontage op wat sportievere fietsen.
- Batavussen waren lelijk

Ik zou heel graag eens willen fietsen:
- Cube Dehli/Touring
- Focus Maleta XT/SLX
- Stevens Randonner/Esprit
- VSF T500/T700

Redelijk vergelijkbaar, waar de Cube volgens mij de beste onderdelen heeft. Geen van de fietsen heeft officiele SLX/LXof XT crankstellen, waar dus een gunstige prijs vandaan komt. Sommige fietsen zitten duidelijk boven de 1000 euro, maar eens kijken wat de meerwaarde oplevert. Al wel gemerkt, dat LX of XT beduidend beter schakelt dan Deore.

Iemand meningen over de voorgestelde fietsen?