DeFietsreiziger schreef:Uiteraard willen we nu uitgebreid weten hoe hij rijdt!
Ik rij nu al een 7 jaar met de fiets naar mijn werk. En dit een 50km per dag.
Ik heb deze afstand al afgelegd:
Eerst met een (oude) mtb, dan een racefiets (reed ik niet graag mee) , dan weer een mtb, en dan met een ligfiets.
Daarna veranderd van werk waardoor ik een andere richting uit moet.
En dezerichting is heuvelachtig, en met de ligfiets niet te doen.
Maar ik wilde wel comfort , dus werdt dit een trekkingfiets.
Het grote nadeel van deze is het gewicht, snel rijden zat er dus niet in,
en ik begon me te ergeren, er moest er dus een racefiets bijkomen
om dagelijks naar het werk te rijden.
Ik liet me uitmeten en kocht een alu (goedkoper) racer.
Ik zat er héél goed op, maar miste comfort.
Ik wilde er dus graag minstens 25mm bandjes op, maar deze pasten niet achteraan.
Dus begon ik eraan te denken om een ander frame te kopen:
deze moest: minstens 25mm bandjes kunnen hebben, comfortabel zijn,
mogelijkheid voor spatbordjes te hebben én de juiste geometrie heben.
Carbon viel direkt af (te veel kans op breuken).
Dus bleef er staal en titanium over.
Een stalen frame op maat was geen probleem, er is een goede fietsenbouwer
op een 30km afstand. Dit frame zou me (niet gespoten) een 400€ kosten,
en ik kreeg 2 jaar garantie.
Maar na veel wikken en wegen ben ik dan bij de Yukon uitgekomen.
Deze heeft gewoon voordelen tegenover het stalen frame.
Deze roest niet, geen lak nodig, sterker, lichter, en deze heeft
levenslange garantie.
En, de geometrie past me goed.
En hoe rijd de Yukon?
Héél goed. Deze voelde onmiddelijk comfortabel aan zonder slap aan te voelen.
Wat een verschil met de alu racer waarop ik elke oneffenheid voelde.
Het frame is dus ook mooi afgewerkt, met zelf een waterafvoergaatje
onderaan in het braket. (bij veel fietsen deze zelf moeten boren)
Ik ben dus tevreden met mijn aankoop.