willem.megens schreef:Ik heb wat meer tijd gestoken in zoeken en vind deze aardig:
http://cascadedesigns.com/msr/tents/fas ... hp/product
Licht, prima voor 1 persoon, goede materialen. Prijs is 204 pond / 247 euro incl verzending en excl grondzeil.
Alleen vraag ik me af hoe ik bij mijn spullen kan als er maar 1 ingang in zit. Iemand ervaring hiermee?
Ja, ik ben op pad geweest met deze tent en voor mij is hij ideaal. Ik fiets met 2 achtertassen, die hebben ruimschoots plaats in de luifel. Naargelang naar welke kant je het opengeritste zeil oprolt, is de ingang links of rechts
Hieronder een foto, de luifel is best groot, toch voor zo'n kleine tent. Voor een stuurtas zal er ook nog plaats zijn, maar als je ook met voortassen fietst en/of vanalles op je bagagerek meesleurt, zal je inderdaad de ingang verbouwen.
De tent is wat zwaarder dan de geroemde Laser Competition, maar de extra stokken (o.a. een dwarselement in de top) geven meer (hoofd-)ruimte. Ik met m'n 1.86 m heb in ieder geval geen plaatsgebrek, al ga ik eerder Spartaans op reis. Opgeplooid passen de stokken bovendien in de achtertas. De kleur is best fel, dus misschien niet ideaal voor wildkampeerders, al had ik het eens moeilijk om de tent in het donker terug te vinden. In vergelijking met m'n oude, donkerblauwe tent, heeft dat geel nochtans een niet te onderschatten voordeel: het is binnenin altijd licht en zonnig, ook bij nat en deprimerend weer
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
. Voer voor kleurpsychologen dus!
Verder een hoogstaande kwaliteit en perfectionistische afwerking, kan je
hier zien op Flickr. Opgelet, er zijn twee uitvoeringen, de gewone die ik heb met de binnentent volledig in mesh. Bij de duurdere HP is de binnentent in textiel met alleen bovenaan een stuk mesh. Dat zal wat warmer zijn, zeker bij felle wind. Ben je zeker dat de prijs voor de HP is?
The 2nd back vestibule has to be accessed from the outside
Onzin, die dame heeft duidelijk de tent niet grondig bekeken. Je kan daar amper iets kwijt, de "2nd vistibule" lijkt op het grondplan even groot als de voorkant, vermoed dat de tekenaar de tekening van de Hubba Hubba (2personen) gerecycleerd heeft. Maar de Hubba (1 persoon) is asymmetrisch, het achterstuk is half zo groot als ik het mij goed herinner, zie ook foto hierboven. Bovendien zou je de spullen van de buitenkant onder het tenzeil door moeten schuiven, wat alleen lukt voor platte voorwerpen.