Er is altijd wel een reden om een tandje over te willen hebben, maar er is geen enkele reden om ongetraind op fietsvakantie in de bergen te willen gaan . Ik hoop in ieder geval dat de mensen hier gewoon en+en doen en zich niet blind staren op technische oplossingen (vandaar dit tegengeluidje). Fietsen is in eerste instantie een fysieke arbeid, wie denkt dat ie met een lichter verzetje gratis omhoog komt..... Je zult toch de nodige kilojoules op moeten brengen om jezelf omhoog te zeulen. Okay, je kunt het met 4kmh doen in 4 uur, of met 8kmh in 2 uur..... dan kies ik toch voor die 2 uur...... en dan te bedenken dat de mensen die er 4 uur over doen toch echt het langste afzien.eric190173 schreef:Totaal mee eensch!m-gineering schreef:
En je hoeft ook niet altijd in je lichtste verzet te klimmen, maar niets is zo frustrerend als al heel vroeg in de klim te weten dat je het niet gaat halen omdat je al in het rood zit en niet even op een iets lichter verzet kunt herstellen. Je hebt bovendien meer controle als het wegdek even heel technisch wordt of om weg te rijden als je er af moest
Bij mij is niks zo goed voor het moraal om nog een tandje over te hebben.....
Groeten
Eric
Gwoon die racegroep van die randonneur demonteren en er een ATB triple opzetten, als een 30-28 van Ultegra je te zwaar is. Als je dan nog niet die bergen opkomt, dan wordt het hoogste tijd voor een wintertrainingskampje op Tenerife en een paar maanden sonjabakkeren .
Of zijn er daadwerkelijk mensen hier, die lekker ongetraind met hun wintervet in de zomer in de bergen gaan fietsen?