Ik was dit weekend mijn fiets even aan het verwennen en wat zie ik (denk ik) nu op de achterband.... canvas!

De rest van de band ziet er nog wel redelijk uit, ik had dit niet verwacht. Ik heb er (denk ik) een dikke 600 km me gefietst. Het is overigens een Schwalbe Marathon en ik heb hem geen enkele keer lek gereden.
Een paar vragen (ter bevestiging):
- Is dit inderdaad het canvas?
- Is dit normaal, dwz hebben anderen dit ook wel gehad?
- Wat kan de oorzaak zijn of denk ik te veel en is het gewoon slijtage?
- Is 6000 km weinig, gemiddeld veel voor zo'n band
- Is het handig meteen de band van mijn vrouw (zelfde levensduur, # km) meteen preventief te vervangen?
- Waarmee zou ik hem moeten vervangen er vanuit gaande dat ik dezelfde kwaliteiten wil met de nadruk op lekvrij?
Ik weet dat er een topic speelde waarin Wim aankondigde dat deze band niet meer gemaakt wordt. Daar ga ik ook nog even buurten.

De rest van de band ziet er nog wel redelijk uit, ik had dit niet verwacht. Ik heb er (denk ik) een dikke 600 km me gefietst. Het is overigens een Schwalbe Marathon en ik heb hem geen enkele keer lek gereden.
Een paar vragen (ter bevestiging):
- Is dit inderdaad het canvas?
- Is dit normaal, dwz hebben anderen dit ook wel gehad?
- Wat kan de oorzaak zijn of denk ik te veel en is het gewoon slijtage?
- Is 6000 km weinig, gemiddeld veel voor zo'n band
- Is het handig meteen de band van mijn vrouw (zelfde levensduur, # km) meteen preventief te vervangen?
- Waarmee zou ik hem moeten vervangen er vanuit gaande dat ik dezelfde kwaliteiten wil met de nadruk op lekvrij?
Ik weet dat er een topic speelde waarin Wim aankondigde dat deze band niet meer gemaakt wordt. Daar ga ik ook nog even buurten.