Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat eten jullie vandaag? - Forum Wereldfietser

Wat eten jullie vandaag?

Iets heel anders dan fietsen maar wel leuk om van andere te horen, vind ik...

Wat eten jullie vandaag?

Ik heb mijn nagerecht op (hangop met geperste heidehoning en verse walnoten) maar mijn hoofdgerecht staat nog op het vuur...

Ben een nieuw recept aan het uitproberen, pompoencurry.
Ja leuk eten!
Vanavond was het een quickie omdat Douwe al om 18.00 uur weg moest.

- Aardappelkoek: geraspte aardappel, kaas, ui, knoflook en chilipoeder. Aan beide kanten bakken in de koekenpan en
- Gesmoorde groente; knoflook, chilipeper, aubergine, paprika en tomaat.

Lekker die pompoencurry. Ik wil het recept wel :> Pompoensoep en gergrilde pompoen met danisch blue is ook lekker.
Gebakken aardappelen
Moot zalm in de oven
Wortelsalade
Yoghurt met aardbeien als toetje.
Behalve dat ik geen kaas eet klinkt de rest van jullie maaltijd ook wel heel erg lekker.

Afbeelding

50 gr olie
2 uien
350 gr aardappelen
1 teentje knoflook
1 theel vers geraspte gember (ik had 1 bolletje stemgember, mag meer)
1 eetl fijngesneden citroenschilletjes
1 theel kurkuma
1 kruidnagel (ik had mespunt gemalen)
¼ theel foelie (1 velletje fijngesneden)
1 theel gemalen rozemarijn
1 theel peper
1 theel tijm
700 gr pompoen
3 dl groentebouillon
bosje peterselie

Ui in stukjes snijden en fruiten. Aardappelen in blokjes snijden en samen met specerijen, citroen, gember enz bij de ui doen en goed doorfruiten. Pompoen in stukjes snijden en erbij doen. Met bouillon 15 min sudderen. Peterselie erover.

Er is niet veel over van originele recept (andere hoeveelheden en extra ingrediënten) maar het was heerlijk. De citroenschilletjes waren er erg lekker in (origineel was citroensap). Ik hou van pittig en heb extra rozemarijn, peper en tijm toegevoegd. De pompoen had kortere kooktijd nodig dan aardappels dus recept aangepast. En de hoeveelheden zijn iets anders omdat ik een kleine pompoen had. Smaak zoet-pittig

Ik heb nog één pompoen liggen, weet niet of ik pompoentaart ga maken, (was superlekker) of pompoenkoekjes die ik nog niet geprobeerd heb. Ik vind nieuwe dingen uit proberen wel leuk.

In de tuin ook nog pompoenen liggen maar die zijn mandarijngroot, dat wordt niets meer.
Foto is niet scherp maar ik kan het niet meer over doen, heb de hele pan in mijn eentje opgegeten :oops:
Ik heb al gegeten... :roll:
Stamppot spruitjes
Runder tartaartje
Lekker jusje
Groene thee na...

:wink:
Rest van de sjinees van gister.. maar dat levert natuurlijk geen recept op. sorry :shock: Zondagavond met de auto kachel op fors hoog richting westen gereden, na de huttentocht. De chinees met zijn bakjes prut wilde er goed in. Want hongerig, hoe kan het?
Hoeft niet met recept hoor (vroeg Blanche om) vind het gewoon leuk om te lezen. En Chinees eten, heerlijk.

De kachel in auto hoog, de zon die in de auto scheen en dan nog een uur rijden, ik moest zo vechten om niet in slaap te vallen. Had die nacht nauwelijks geslapen door de kou en de twee nachten daarvoor ook niet veel door een matras met huismijt.

Spruitjes. Daar heb ik vooral 1 herinnering aan... Ik moest thuis alles eten, zo niet dan werd ik in de douche gezet en mocht ik er pas uit als het op was. En dus belande ik met spruitjes in de douche. In die tijd waren lange witte kniekousen in de mode. Ik weet nog dat ik die spruiten daarin heb gestopt en op school weg heb gegooid en dat vond ik toen wel een hele ongehoorzame daad.... :lol:
Bier,

A meal in itself and so much more than just a breakfast drink........ :shock: 8) :lol:
fiets-ster schreef:Wat eten jullie vandaag?
Alleen voor mensen die fietsend onderweg zijn neem ik aan? Dan moet ik helaas passen.
Leon (olijfolie, varkenslapje in dobbelstenen, rood uitje, wortelen in stukjes, salie uit de tuin, 3 tenen knoflook, peper, zout, 15 minuten, rijst erdoorheen, lekker met rode wijn maar vandaag niet)
Lekker Hollands,

Biefstukje, gekookte aardappelen, sperziebonen en yoghurt met fruit toe.

Met bijna 380 km op de teller dit lange weekend, vond ik dat ik dat wel verdiend had :)
A five-minutes meal:
--noodles (4 minuten in net gekookt water)
--zakje kant en klare bami groenten (4 minuten wokken)
--1 minuut voor de pindasaus (H2O, pindkaas, ketjap, ketchup en sambal)
......heerlijk
Theo B, klinkt goed. die noodles eet ik alleen onderweg, maar zijn best lekker weet niet waarom ik ze thuis niet eet eigenlijk. Ik heb verschillende recepten voor pindasaus geprobeerd maar kreeg ze nooit lekker. Heb er 2 die ik heel lekker vind, beide van de toko.

Over de hele dag: 2 bakjes stoofpeertjes, 1 flesje pruimensap en 3 boterhammen, te druk om te eten.

Zag vanmorgen onderweg naar composthoop een paar peren onder de boom liggen en kon het niet langer meer uitstellen. 7 emmers vol stoofperen geplukt. 13 uur (!!!) zitten schillen.
Na emmer nr 1 deed alles pijn, na nr 2 steken, na nr 3 ben je door pijngrens heen (mentaal in ieder geval), 3,5 ah ik ben al op de helft, 4 over de helft, nr 5 ik kan niet meer, nr 6 bijna klaar en dan moet nr 7 natuurlijk ook.

Elke keer als je denkt ik kan mijn vingers niet meer buigen of recht maken dan is er net een pan die in potjes geschept kan, een teil die op de composthoop geleegt moet worden, of moet ik weer de zolder op voor nog meer potjes.

Het is net als naar een top klimmen of over een pas fietsen, afzien maar na afloop voldaan. Het uitzicht is een tafel vol potten, meer dan 30 schat ik. En ik kan nog steeds niet naar bed want de laatste 2 pannen staan op en die hebben nog uren nodig... :(
Aardappels, spruitjes, een schijfje gebakken bloedworst met stoofperen. Als nagerecht een kommetje pittige appelmoes met slagroom (appelmoes uit eigen tuin, in weckpotten op voorraad, evenals stoofperen). Een beker melk erbij. Vanavond tijdens GTST thee gedronken met een tompouce erbij.

Ik drink alleen 's morgens koffie van het Zweedse merk Löfbergs Lila, daar heb ik veertig pakken van in huis gehaald. Heerlijk, daar zijn DE of KG vies bij vergeleken.