Vast - in een test van drijfankers.
Wim
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Beste,Spinnetje schreef:Nee dus nog niet gelezen. Ik kan oordelen voordat ik iets gezien heb
Rutger goed dat je t ff meldt. Ik vind het niet erg als zo'n blad de onkosten voor de schrijver/fotograaf dokt maar ben zelf niet zo'n fan van die door toeristenbureaus gesponsorde reisjes. Nou ik vind het niet erg maar ik vind het dan niet nodig om voor een tijdschrift te betalen. En dan zie ineens in allerhande bladen een reis naar b.v. Graubunden.
Toen ik in de redactie van de Wereldfietser zat, zag ik daar die reisjes ook binnenkomen. Volgens mij deed de redactie daar bijna nooit iets mee, trouwens.
Ik vind het niet erg journalistiek om gesponsord op reis te gaan. (Maar het is natuurlijk wel leuk dus neem het niemand kwalijk ofzo)
...en wat fundamentele natuurwetten weten te omzeilen die het hoogstwaarschijnlijk onmogelijk maken ooit een efficiënte traploze versnelling te makenRobertjan schreef: "Zeer goed" had misschien beter omschreven kunnen worden als "zeer interessant om te blijven volgen, mochten ze er nog een kilo van af kunnen schaven...
Dat is veel te kort door de bocht. Wel moet je als journalist na het schrijven van een (deels) gesponsord verhaal altijd deze vraag beantwoorden: had ik een ander verhaal geschreven als mijn reis niet betaald was?Wim schreef:Ik althans ben het hartgrondig met Marieke eens dat gesponsorde journalistiek geen journalistiek is.
Wim
Peter, ik ben het met je eens. Als outdoorjournalist schrijf ik over hoe het is om bijvoorbeeld ergens te fietsen of te wandelen. Stel dat ik dan in een viersterrenhotel verblijf en daar in de watten wordt gelegd dat is irrelevant voor het verhaal. Belangrijkste voor een verhaal is: wat heeft de regio te bieden aan mogelijkheden, hoe zwaar is het, is het leuk en is bijvoorbeeld het verkeer niet al te druk. En als het verkeer druk is, dan geef ik dat gerust aan.peter de rijk schreef:Dat is veel te kort door de bocht. Wel moet je als journalist na het schrijven van een (deels) gesponsord verhaal altijd deze vraag beantwoorden: had ik een ander verhaal geschreven als mijn reis niet betaald was?Wim schreef:Ik althans ben het hartgrondig met Marieke eens dat gesponsorde journalistiek geen journalistiek is.
Wim
Daarbij is het natuurlijk wel zo netjes om het lezerspubliek te laten weten dat de reis betaald werd. De reisredactie van de Volkskrant doet dat bijvoorbeeld. Er wordt vermeld wie de artikelen gesponsord heeft, maar die sponsoring heeft geen invloed op de verhalen zelf, zo staat er bij de artikelen.
Wie denkt dat dat onmogelijk is, onderschat het niveau van de journalistiek in NL en overschat de doelstelling van de sponsor. Die zit helemaal niet te wachten op een reclamepraatje, daar hebben ze de advertentie als medium voor.
En tot slot: er zouden bijzonder weinig reis-, auto- en huis- en tuinverhalen geschreven worden en tijdschriften in deze sectoren bestaan als de uitgevers/journalisten alles waarover ze schrijven uit eigen zak moesten betalen!
Peter, ik ben het met je eens. Als outdoorjournalist schrijf ik over hoe het is om bijvoorbeeld ergens te fietsen of te wandelen. Stel dat ik dan in een viersterrenhotel verblijf en daar in de watten wordt gelegd dat is irrelevant voor het verhaal. Belangrijkste voor een verhaal is: wat heeft de regio te bieden aan mogelijkheden, hoe zwaar is het, is het leuk en is bijvoorbeeld het verkeer niet al te druk. En als het verkeer druk is, dan geef ik dat gerust aan.peter de rijk schreef:Dat is veel te kort door de bocht. Wel moet je als journalist na het schrijven van een (deels) gesponsord verhaal altijd deze vraag beantwoorden: had ik een ander verhaal geschreven als mijn reis niet betaald was?Wim schreef:Ik althans ben het hartgrondig met Marieke eens dat gesponsorde journalistiek geen journalistiek is.
Wim
Daarbij is het natuurlijk wel zo netjes om het lezerspubliek te laten weten dat de reis betaald werd. De reisredactie van de Volkskrant doet dat bijvoorbeeld. Er wordt vermeld wie de artikelen gesponsord heeft, maar die sponsoring heeft geen invloed op de verhalen zelf, zo staat er bij de artikelen.
Wie denkt dat dat onmogelijk is, onderschat het niveau van de journalistiek in NL en overschat de doelstelling van de sponsor. Die zit helemaal niet te wachten op een reclamepraatje, daar hebben ze de advertentie als medium voor.
En tot slot: er zouden bijzonder weinig reis-, auto- en huis- en tuinverhalen geschreven worden en tijdschriften in deze sectoren bestaan als de uitgevers/journalisten alles waarover ze schrijven uit eigen zak moesten betalen!
mmmwah bij mij hangt het er vanaf wie op die foto's staan in blitse pakjes!Ik wil me graag identificeren met de omgeving en rust, niet met mensen in blitse pakjes. Ik ben blijkbaar niet de doelgroep
Superlatieven dus.Leo van L1erop schreef:Hij maakt goed duidelijk dat Tsjechie een mooi fietsland is.