Ik heb een fiets waarvan de oudste onderdelen nu denk ik een jaar of 12 oud zijn, waaronder het stuur en de stuurpen. Is het raadzaam om dat preventief te vervangen? Het ziet er niet echt versleten uit ofzo, maar aangezien ik de betreffende fiets alleen in de winter en slecht weer gebruik staat hij wel bloot aan de elementen en zout/pekel. Stel dat de stuurpen ineens afbreekt ofzo, dan lig je volgens mij 100% zeker op de grond en dat wil ik natuurlijk liever voorkomen . Iemand tips/ervaringen?
Stuur preventief vervangen zou je over kunnen denken, de stuurpen vervangen zou ik niet zo gauw doen. Maar dat ligt aan de pen, het maakt nogal uit of het 12 jaar geleden een goede of een goedkope was. De keuze in stuur(pennen) is tegenwoordig beperkt, dus je moet een beetje uitkijken om een verbetering te realiseren.glrfndl schreef:Ik heb een fiets waarvan de oudste onderdelen nu denk ik een jaar of 12 oud zijn, waaronder het stuur en de stuurpen. Is het raadzaam om dat preventief te vervangen? Het ziet er niet echt versleten uit ofzo, maar aangezien ik de betreffende fiets alleen in de winter en slecht weer gebruik staat hij wel bloot aan de elementen en zout/pekel. Stel dat de stuurpen ineens afbreekt ofzo, dan lig je volgens mij 100% zeker op de grond en dat wil ik natuurlijk liever voorkomen . Iemand tips/ervaringen?