Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar blijven de reisverhalen en -foto's? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Waar blijven de reisverhalen en -foto's?

Een nieuwe site met verhalen lijkt me een zware zet.
Ik gebruik altijd de link naar de actieve topics van het hele forum. Als er daarnaast een link zou bestaan naar de actieve topics uit aleen de subfora met verhalen zou jij dus niet meer door de hele brij heen hoeven worstelen.
Leon
Op de wiki is een lijst met persoonlijke websites te vinden waar iedereen zijn eigen link aan mag toevoegen. Te bereiken via de home page van De Wereldfietser en dan naar Links in het submenu of via FietsVakantieWiki in het hoofdmenu. Er is op de wiki een lijst met verhalen te vinden, niet van websites maar wel met reisverslagen.
Wist je trouwens dat de wiki een nieuwe vormgeving heeft gekregen? Heb ik niet gemaakt hoor maar bij deze mijn complimenten aan de bouwers zodat site en wiki nu een uniforme weergave hebben.

En om nog iets toe te voegen aan de discussie over een mogelijke lijst van interessante sites met reisverhalen en -foto's. Het probleem is altijd het vinden van een beheerder van zo'n lijst die het ook een tijdje volhoudt. Vaak begint zoiets ambitieus om dan na een paar maanden in schoonheid te sterven. Maar stel het voor aan Patrick, ons bestuurslid internet: patrick [apestaartje] wereldfietser.nl. Het idee op zich is goed.
We zitten nog in Canada, maar er staan inmiddels een aantal korte verhalen op onze website: www.fietsjunks.nl

Foto's volgen vast nog wel ;)
vincent schol schreef:Wist je trouwens dat de wiki een nieuwe vormgeving heeft gekregen? Heb ik niet gemaakt hoor maar bij deze mijn complimenten aan de bouwers zodat site en wiki nu een uniforme weergave hebben.
Hey dat wist ik niet, daar mag best meer ruchtbaarheid aan gegeven worden! Het ziet er goed uit, helemaal in de nieuwe stijl van de Wereldfietser. Top!
En de wiki is natuurlijk bij uitstek de plek om alle verhalen en fotosites te verzamelen. En dus ook heerlijk voor de anderen om daar doorheen te struinen.
Voor een site als crazyguyonabike.com zijn de reisverslagen juist de kurk waar de site op drijft. Een dergelijk model omzetten naar een NL/B uitvoering is wellicht een idee? (maar dan wel integreren binnen de site van WF)
De drempel om een reisverslag te publiceren wordt dan misschien wat lager en het biedt een overzichtelijk platform voor bezoekers om reisverslagen te selecteren op bijv. landen, routes e.d.
Sjors schreef:Het punt is dat wat jij en ik als een fantastische belevenis hebben ervaren voor 99% van de lezers niet interessant is, omdat:
- de meeste tochten niet bijzonder zijn
- schrijven moeilijker is dan het lijkt

Ik fiets doorgaans ook niet-bijzondere routes, en heb er toch lol in!
(vorige week nog rondje Susten-Grimsel-Furka gedaan, lekker rustig en niet te heet nu)

Sjors
Dat vind ik een beetje, voorzover mogelijk, onderschatting van jezelf. Opot de Susten-Grimsel-Furka gedaan en je wilt niet weten welks plezier je me doet om o.a. de klim van de Furkapas mij doet. Een adembenemende klim en een prachtig plaatsje(Tsjech. Lech. Zigg? aan de voet.
Komop zet het op het forum en je zult een reactie van mij ontvangen.
En Hans regelmatig spook ik op jouw site en lees de reisverslagen met veel plezier of zal het komen dat jouw schrijftrant mij boeit? :P
DriesBa schreef: En Hans regelmatig spook ik op jouw site en lees de reisverslagen met veel plezier of zal het komen dat jouw schrijftrant mij boeit? :P
Het opschrijven geeft me ook plezier. Dank je voor het compliment. Daarom voor jou een sneak preview van de afgelopen reis waar ik nu mee bezig ben en die nog niet via de hoofdpagina te bereiken is.
Als we sneakpreviews gaan geven, dan heb ik hier ook nog wat staan.
DeFietsreiziger schreef:Als we sneakpreviews gaan geven, dan heb ik hier ook nog wat staan.
Mooie foto's van Schotland. Heel herkenbaar als je er geweest bent. Krijg gelijk weer zin om te gaan...
Leuke sfeerimpressies. De hittewerking kan ik me goed inbeelden. Onze afraffeling van het fietserspad, eind juni 2010, was ook heet(Zuid-Limburg ca. 35 graden). Mijn vrouw had toen ook karaktertrekjes van een staking in petto en wellicht toevallig: picknickbankjes is tijdens fietstochten haar grootste hobby. Probeer ze soms te mijden. 8) k'Ben het er wel mee eens hoor, maar kan dat niet "hardop" schrijven...if you know what I mean :wink: .
Wel een verschil qua weersomstandigheden tussen Fiorentina en Newcastle United en "envirement/enviremont"(? in het Frans weet ik wel!).
Beste wereldfietsers,

Ik kijk elke dag met veel plezier op dit forum. Ik besef me ook dat ik niet reageer op de foto's en mooie verhalen, meestal onterecht. Ik ben dit jaar van Maatricht naar het Comomeer gefietst. Een gedeelte daarvan heeft mijn dochter meegefietst. Voor mij was dit het hoogtepunt van het jaar. Dit is de link http://www.facebook.com/album.php?aid=3 ... 0cf3b762ba voor de foto's. Vorig jaar ben ik vanuit mijn woonplaats Westerbork naar Sion, Rhonedal, in Zwitserland gefietst. Dit heeft een mooi verhaal opgeleverd. Een boekwerk van 55 blz. met veel foto's.
Zoals deze, elders in dit forum? Echt om van te kwijlen, wat mooi!
Het verhaal neemt wel veel plaats in beslag.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 22&t=12989
tuinhek schreef:Beste wereldfietsers,

Ik kijk elke dag met veel plezier op dit forum. Ik besef me ook dat ik niet reageer op de foto's en mooie verhalen, meestal onterecht. Ik ben dit jaar van Maatricht naar het Comomeer gefietst. Een gedeelte daarvan heeft mijn dochter meegefietst. Voor mij was dit het hoogtepunt van het jaar. Dit is de link http://www.facebook.com/album.php?aid=3 ... 0cf3b762ba voor de foto's. Vorig jaar ben ik vanuit mijn woonplaats Westerbork naar Sion, Rhonedal, in Zwitserland gefietst. Dit heeft een mooi verhaal opgeleverd. Een boekwerk van 55 blz. met veel foto's.
Heel mooie foto's Harm. Ook van Westerbork naar Maastricht is goed te fietsen.
Ook die van Willem zijn prachtig; ik heb geen problemen met langere reisverhalen.
Leuk om te zien hoe iedereen nu met reisverhalen en -foto's komt. De een rondom een bijzondere gebeurtenis (911 in Canada), dan een mooie reis in Italie, de foto's uit Schotland waar ik van ga watertanden (ik heken ook nog een paar locaties van vorig jaar, en kamperen zo aan het water is toch ook prachtig), en een fietsreis naar het mooie Comomeer :D .
Ja ik geniet ervan (net zoals van de verhalen op crazyguyonabike). Harm's rapportage deed me terugdenken aan dezelfde tocht die wij een aantal jaren terug in etappes met de kinderen gemaakt hebben toen ze nog klein waren. Ook wij zijn toen tot Como gekomen, en mijn zoon zei net vanavond tegen me dat hij de rit nu wil afmaken tot Rome.
Wim
Fietste vorige week nog langs Como, onderweg naar Verona. Mooi maar errug vol.
Fotootje van een paar dagen ervoor, onderweg naar Kandersteg, CH.

Afbeelding

Weblog met meer foto's op http://www.bueters.nl/verona
Het zou leuk zijn om te kunnen leven van reisverhalen schrijven en dus te kunnen leven van het fietsen. avonturen genoeg!

Maar ik ben geen schrijver.
ik beleef geen plezier aan het schrijven.
ooit ben ik begonnen met een website met het idee dat anderen wat hebben aan mijn ervaringen. ik tips kan geven aan mensen die daar behoefte aan hebben maar mijn website stelt niet zoveel voor.

ik ben liever buiten. Fietsend, lopend, kamperend, kanoend, wadlopend, zeilend, maakt niet uit als ik maar beweeg en buiten ben.

nu moet ik ook echt iets anders gaan doen dan achter deze computer te zitten.
maar mocht je nieuwsgierig zijn ik heb een website. verwacht er niet te veel van.
Er is nog een manier om een lijst met verwijzingen naar websites van fietsers te krijgen en dat is door eenvoudig door onze forumledenlijst te openen (werkt alleen voor geregistreerde en ingelogde gebruikers). Daar staan alle nu bijna 6000 forumgebruikers waarvan er een flink aatal een eigen website heeft. Maar welke site te openen? Tja, dat zul je zelf moeten bepalen. Het aantal berichten van een gebruiker is meestal wel een aanwijzing dat je een serieuze fietssite kunt verwachten. Alle websites zijn eruit te filteren door op de titel Website te klikken, dan sorteert ie die kolom. Nog een keer erop klikken en de sorteervolgorde wordt omgedraaid.
Ik zou het bijna vergeten: als je met google zoekt op wat je wilt vinden met de term Wereldfietser erbij kom je ook terecht bij wat je zoekt, met een precisie waar ik soms van huiver.
Wat dat betreft is dat gecategoriseer en verzamel veel overbodiger geworden dan vroeger. Vroeger moest je documenten van trefwoorden voorzien en netjes opbergen om ze doelgericht terug te kunnen vinden. Tegenwoordig is alles wat botweg online staat altijd te vinden en nog op inhoud ook.
Leon
Je kunt met Google ook binnen een bepaalde site zoeken, bijvoorbeeld: "site:wereldfietser.nl frankrijk" of "site:crazyguyonabike.com finland".
Deze truc werkt vaak veel beter dan zoekfuncties van individuele sites. :!: