Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mountain rohler - Forum Wereldfietser

mountain rohler

Hoi,
wie heeft er ervaring met de mountain rohler van idworx?
Ik kan er misschien eentje op de kop tikken
Ik wil deze fiets gebruiken voor off road trekking
Ik twijfel echter over:

- integrated balhoofdset
- kwaliteit (duurzaamheid) trapas

groetjes Jos
Op de kop tikken impliceert een zacht prijsje, maar dat kan ik me voor een MR niet voorstellen?

Je twijfels over balhoofd en trapas zijn enigszins terecht: het zijn niet de allerduurzaamste keuzes voor deze onderdelen. Rommel is het natuurlijk ook niet.

Vraag je vooral ook af of de fiets past bij wat jij ermee wil gaan doen. Wat bedoel je met 'off-road trekking'?

De MR is een heel andere fiets dan de Off Rohler!

Sjors
jahwalla schreef:Hoi,
wie heeft er ervaring met de mountain rohler van idworx?
Ik kan er misschien eentje op de kop tikken
Ik wil deze fiets gebruiken voor off road trekking
Ik twijfel echter over:

- integrated balhoofdset
- kwaliteit (duurzaamheid) trapas

groetjes Jos
Het balhoofd doe je niet veel aan, als het crankstel je niet bevalt kun je er altijd wat anders in schroeven
Ik heb er 1. Was een van de eerste in NL. Bevalt uitstekend. Nog geen problemen mee gehad en de rohloffnaaf bevalt nog steeds prima. Dit weekend met racefietsers in sauerland wezen fietsen. Semi slicks erop, voorvork gelocked en fietsen maar. Ook offroad is het een prima fiets. Destijds was het zo'n beetje de eerste MTB met Rohloff en Excenter. Inmiddels zijn er meer concurrenten. Als de mijne gestolen zou worden dan zou ik misschien wel voor een ander merk kiezen maar dat ligt dan mn aan de nieuwprijs van de Idworx. Goeie fiets maar ook behoorlijk aan de prijs. Voordeel is dat ie 2e hand vaak ook nog prima is.

Of ie heel geschikt is voor trekking durf ik zo niet te zeggen. Een verende voorvork ...? Gewoon dikke banden is wellicht beter. Bagagedrager monteren... kan wel maar het is en blijft wel een mountainbike.


Misschien beter op xxxxplaats kijken naar een Easyrohler. Er staan er een paar op. Ik heb er ook een 2e hands gekocht en nog geen seconde spijt van gehad. ER is echt meer een trekkingfiets dan een MR.

Misschien overbodig maar zorg wel dat je de goede maat fiets koopt. Een verkeerde maat voor een mooi prijsje op de kop tikken is geen goed plan.

Succes
Wat voor balhoofd zit er dan op?
Wim
Hoi,
hartelijk dank voor de antwoorden
deze fiets komt met een integrated Ritchey Pro balhoofd

groetjes

Jos
jahwalla schreef:Hoi,
hartelijk dank voor de antwoorden
deze fiets komt met een integrated Ritchey Pro balhoofd

groetjes

Jos
Maakt allemaal weing uit, de lagertjes zelf komen vast van TH-industries :D :D
PeeWee schreef:Ik heb er 1. Was een van de eerste in NL. Bevalt uitstekend. Nog geen problemen mee gehad en de rohloffnaaf bevalt nog steeds prima. Dit weekend met racefietsers in sauerland wezen fietsen. Semi slicks erop, voorvork gelocked en fietsen maar. Ook offroad is het een prima fiets. Destijds was het zo'n beetje de eerste MTB met Rohloff en Excenter. Inmiddels zijn er meer concurrenten. Als de mijne gestolen zou worden dan zou ik misschien wel voor een ander merk kiezen maar dat ligt dan mn aan de nieuwprijs van de Idworx. Goeie fiets maar ook behoorlijk aan de prijs. Voordeel is dat ie 2e hand vaak ook nog prima is.

Of ie heel geschikt is voor trekking durf ik zo niet te zeggen. Een verende voorvork ...? Gewoon dikke banden is wellicht beter. Bagagedrager monteren... kan wel maar het is en blijft wel een mountainbike.


Misschien beter op xxxxplaats kijken naar een Easyrohler. Er staan er een paar op. Ik heb er ook een 2e hands gekocht en nog geen seconde spijt van gehad. ER is echt meer een trekkingfiets dan een MR.

Misschien overbodig maar zorg wel dat je de goede maat fiets koopt. Een verkeerde maat voor een mooi prijsje op de kop tikken is geen goed plan.

Succes
Ga al jaren met een mountainbike op vakantie, bobyak aanhaken en klaar is Klaas!
De idworx Moutain Rohler is een geweldige fiets, maar niet voor veel bagage. Ik heb hem een paar jaar geleden verkocht en een Tubus achter- en voordrager erop gezet. De klant kwam terug omdat hij zwabberde.

De klant had gelijk en heeft van mij zijn geld terug gekregen zonder verdere verplichtingen :(
Veel informatie uit de eerste hand. Super!
duidelijk is wel dat je een mountain rohler niet als zwaar muildier kan gebruiken.
Maar dus wel als een lekker strakke hardtail mountainbike. :lol:
Wat denken jullie is 1500-1700 euro een goede prijs voor een weinig gebruikt showroom 2008 model?

groetjes

Jos
Check de gebruikelijke dingen; vering en velg. Geen geld voor z'n fiets. Jammer dat ik al genoeg fietsen heb :wink: