Ik wacht op de hydraulische bediening voor Rohloff.
John.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik lees dat de batterijen tot 1000 shifts meegaan. Dat houdt dus in dat ik elke dag nieuwe nodig zou hebben en ik me bij lange tochten mag afvragen of ik de eindstreep wel haal...
Shimano Di2 claimt 1000 tot 1600 km fietsen op een lading, en er zijn genoeg mensen die dat meten hebben! (en het kost iets meer als een electrische Rohloff )Leon schreef:Ik lees dat de batterijen tot 1000 shifts meegaan. Dat houdt dus in dat ik elke dag nieuwe nodig zou hebben en ik me bij lange tochten mag afvragen of ik de eindstreep wel haal...
Anders gezegd: zonder koppeling met een naafdynamo en een noodschakelsysteem lijkt met het ding al in principe kansloos.
Leon
Het schreeuwt er natuurlijk om dat de hydrauliek voor de Rohloff compatibel zou moeten zijn met die van Magura zodat je met dezelfde gereedschappen en leidingonderdelen zou kunnen repareren.Leo van Lierop schreef:Als de hydraulische leiding van je Rohloff lek raakt heb je toch een zwaarder probleem.
Ik kan geen goed argument bedenken waarom je een hydraulische shifter zou willen hebben. Hydrauliek is mooi als je grote krachten zonder al te grote precisie redelijk onderhoudsvrij over wilt brengen.Leo van Lierop schreef:Zou je het eigenlijk wel hydraulisch willen hebben?
Mwa, ik kan vrij goed doseren met mijn magura remmen en inderdaad onderhoudsvrij zijn ze zeker.eric190173 schreef:Ik kan geen goed argument bedenken waarom je een hydraulische shifter zou willen hebben. Hydrauliek is mooi als je grote krachten zonder al te grote precisie redelijk onderhoudsvrij over wilt brengen.
Met een shifter breng je geringe krachten over die redelijk precies over moeten komen. Ik zie geen beter 'medium' hiervoor dan een bowdenkabel
Groet,
Eric