Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wales - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wales

:lol: :lol: Ik klets ook maar wat....maar zo op het eerste gezicht klopt het wel!
Blanche schreef::lol: :lol: Ik klets ook maar wat....maar zo op het eerste gezicht klopt het wel!
Ach meid, ga fietsen :lol: :lol: :!:

Peter
Ga ik ook doen. Eerst mijn tasjes inpakken :wink: :P
Hallo,

even samengevat:
B wegen (evt stukjes van bestaande routes van routeyou aan elkaar plakken kan??)
camperen en evt wildcamperen is het beste.

Iemand enig idee voor een paklijst ofzo, natuurlijk zo min mogelijk maar niet dat we iets belangrijks, als onervarenen, vergeten!
Iemand nog stukjes naar Calais??

Groetjes
Aglet schreef:Hallo,

even samengevat:
B wegen (evt stukjes van bestaande routes van routeyou aan elkaar plakken kan??)
camperen en evt wildcamperen is het beste.
er waren altijd hele leuke jeugdherbergen (18 bedden, sleutel bij de buren en kolenvuurtje) maar geen idee wat daar nu nog van over is

en LL spreek je uit als een G
Op weg naar Calais. Je kan makkelijk via de vroegere Noordzeeroute naar Calais fietsen. Het boekje is al oud, maar misschien kan je ergens nog een exemplaar bemachtigen. Via Fietsvakantiewinkel. Eventueel eerst naar De Panne dan naar Duinkerken. Is te doen. Maar na Duinkerken is het wat lastiger. Rij naar Gravelines via een wat drukke weg en dan weer afslaan. Dan is het nog zo'n 20 km naar Calais.

Rutger
Als je geen kampeerervaring hebt zou ik dat deze zomer gaan oefenen. Koop goede spullen, en koop vooral lichte en compacte spullen, zodat je met alleen achtertassen uit kunt komen. Zie ook: http://www.wereldfietser.nl/images/stor ... kantie.pdf Op de recente buitenland trektocht van de Wereldfietser waren er twee uitvallers, en dat waren net deelnemers met flink teveel bagage - Engeland en vooral Wales is nog heel wat steiler dan Noorwegen.
Wim
Kampeerervaring hebben we!
Ik ben weleens in Noorwegen geweest en in Wales maar vond Noorwegen toch echt steiler??

Een ander land in Europa vinden we ook best alleen we kunnen bagger Frans, Duitsland willen we niet de hele tijd zitten. En België vinden we ook niet echt iets. Wat blijft er dan over??

Dankje Rutger, is deze route misschien ook op internet te vinden??
Duinkerken of Calais maakt in principe niks uit voor ons, scheelt een paar km maar het echte doel is toch Wales.
Is er nog nooit iemand daarnaartoe gefietst?? (een scan van een kaartje dat je zelf al weleens hebt gebruikt met wat tekst en uitleg is ook goed)
Peter M schreef:
Blanche schreef: De groene tentjes hebben een foto als je erop klikt en de rode niet. :wink:
Oeps, betrapt. :cry:
De groene hebben niet altijd een fotootje !!
Zie http://www.sustransshop.org.uk/products ... ymru-north voor een voorbeeld van het Sustrans aanbod.
Wim
Groot Brittanie is heel sterk in de voetpaden. Als je op moutainbikes gaat, kan je vaak heerlijk rijden over bridleways en voetpaden. Enige nadeel is dat er vaak hekjes in zitten, om de schapen op het land te houden. Sommige kan je open doen, maar andere (de 'kissing gates') daar moet je je fiets overheen tillen. Met een groepje is dat goed te doen. Dit jaar had ik mijn mountainbike mee in Wales, en dat reed heel wat fijner dan op de net iets te smalle wegen.

Ik heb nog geen goede websites gevonden waar je kaarten kan vinden waar die voetpaden op staan. Daar staat tegenover dat er veel lange afstand voetpaden zijn, en die zijn heel netjes van bordjes voorzien. Als het je niet zo precies uitmaakt waar je heen gaat, is het volgen van zo'n route makkelijk en mooi.
Ligandi schreef:Groot Brittanie is heel sterk in de voetpaden. Als je op moutainbikes gaat, kan je vaak heerlijk rijden over bridleways en voetpaden. Enige nadeel is dat er vaak hekjes in zitten, om de schapen op het land te houden.
En de mountainbikers van het land te houden. VOETpaden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rights_of_ ... #Footpaths
Quote: 'So you don't have a right to cycle or ride a horse on a public footpath.'
Daar zij de jachthonden voor. Zonder gekheid, dit kun je inderdaad niet maken in Engeland.
Wim
Wim schreef:Daar zij de jachthonden voor. Zonder gekheid, dit kun je inderdaad niet maken in Engeland.
Wim
Hear hear.
"However, it is not a criminal offence to do so, unless there is a traffic order or bylaw in place specifically." ...zo gaat de tekst op die site verder. Het mag dus wel, onder voorwaarden.
Ligandi schreef:"However, it is not a criminal offence to do so, unless there is a traffic order or bylaw in place specifically." ...zo gaat de tekst op die site verder. Het mag dus wel, onder voorwaarden.
Klopt, het valt niet onder het strafrecht, het is 'trespassing', een overtreding. Je zult zeker commentaar krijgen. En als je pech hebt de jachthonden van Wim.
Mijn ervaring is dat ik heel veel leuke mensen ben tegengekomen op die paden, inderdaad 'mad dogs and Englishmen' Zelfs dit jaar nog. Ligt ook aan je rijstijl, denk ik. Als je iedereen van dat pad af jaagt, is het gauw bekeken.
Maar verder moeten we hier maar mee ophouden, want het ging over fietsen naar Wales, en fietsen op bridleways is een beetje off-topic.
Ach maakt mij niet uit hoor.

Zo zwaar kan ik me Wales niet meer herinneren.
Maar er is dus nog nooit iemand naar Wales gefietst??
En ook nog nooit iemand vanuit Nederland naar Calais/Duinkerken??

Groetjes!
Voor wat het laatste deel van je vraag betreft, Calais-Nederland: hier kun je de internationale LF1 volgen, tot in Boulogne toe (http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=236 ... light=nscr). Overigens werden wij in de stedelijke gebieden op weg naar Dover wel lichtelijk geïrriteerd door al die hekjes in diverse uitvoeringen op officiële fietspaden (NC1) waar we met onze bepakte fietsen ter nauwer nood of net niet doorheen of onderdoor pasten.
Oke bedankt voor de tip!

Nog meer vragen van mijn kant:
Iemand eigenlijk een idee hoeveel km je per dag (uurtje of 7 a 7,5 (inclusief lunchpauze)) zou kunnen afleggen vanuit Arnhem naar Calais/Duinkerken?
En hoeveel ongeveer in Zuid-Engeland & Wales?

Groetjes!