Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tatteljee stoeltje - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tatteljee stoeltje

Ik heb samen met mijn ouders en zusjes jaren op zo'n tatteljee stoeltje gezeten alles bij elkaar denk ik wel zo'n 14 jaar en pas in de laatste 2 jaar ontstond er wat slijtage aan de hoezen. En inderdaad lang ga je niet op zo'n stoel zitten maar het is erg lekker om een steun in je rug te hebben na het fietsen. Mijn vader en ik zijn beide boven de 1.921m dus lengte hoeft geen probleem te zijn als de maten nog hetzelfde zijn.
Ik gebruik de lafuma rando chair, makkelijk in gebruik en een degelijke constructie. Ik doe er een zitlap in. Aan de beschrijving is wel wat af te dingen:
Dicks kampeerhal:Het "meest lichte trekkers stoeltje": Gewicht 0.65kg, Prijs: € 34.95 echter: De Lafuma Rando Chair is helaas uitverkocht. Lafuma heeft te kennen gegeven de stoel niet meer in productie te nemen.
Perry sport heeft de Bo Camp voor 20 eurie!
Hoe zwaar is de Bo-camp?
lijkt op de rando chair dus w.s ook 0,65
Tijdens het Pinksterweekend was er iemand die een spectaculair klein stoeltje bij d'r had. Helaas ben ik het merk vergeten. Het stoeltje zat verrassend goed.
Iemand die het wel weet?
Maarten W schreef:Tijdens het Pinksterweekend was er iemand die een spectaculair klein stoeltje bij d'r had. Helaas ben ik het merk vergeten. Het stoeltje zat verrassend goed.
Iemand die het wel weet?
Bedoel je deze?

http://www.alitedesigns.com/monarch-cam ... mp%20chair

Deze zit in elk geval ook verrassend goed!
Hallo,

Ik heb ook bovenstaand monarch stoeltje sinds een maand of 2. Drie weken fietsvakantie getest. Ik ben erg tervreden. Hij zit voor mij heerlijk. en vanwege de 2 pootjes is hij opvallend makkelijk in verschillende posities te gebruiken. Ik vond hem (bij Bever) wel prijzig. Die 3 weken heeft ie prima doorstaan (Ik ben 90 kg en 185 cm), maar ik kan nog niet echt over de duurzaamheid oordelen.

Groeten,
Hey Marjan,
Die bedoelde ik inderdaad!
Kijk ook eens hier :http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... 21&t=11545

en hier http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=2293

Ikzelf heb er ook ooit op gezeten maar vind hem te vermoeiend voor mijn benen als ik de hele dag gefietst heb. Douwe had dezelfde conclusie.
Ik onderscheid stoeltjes waarbij de rugleuning hoog wordt ondersteund (Tatteljee, Bo Camp, Butterfly Camp Chair) en die waarbij de rugondersteuning laag zit (Thermarest, Exped Charkit).
Onze voorkeur is duidelijk: ondersteuning in de onderrug is te prefereren. Zitten met een 'holle' rug in plaats van met een 'bolle' rug. (Hol-bol-oefeningen zijn een aanrader na een dag fietsen voor mensen die geen 100% probleemloze rug hebben).
Ook is lichaamlengte bij dit type stoel minder relevant.
Recent weer eens een hele dag op Thermarest stoeltjes gezeten en we hebben ons een dag lang verbaasd over het zitcomfort. Alleen mijn bureaustoel zit beter 8)
Onze ervaring: 10 jaar Tatteljee gevolgd door 10 jaar Thermarest en incidenteel alle andere genoemde stoeltjes. De Butterfly zit trouwens ook verrassend goed, maar imo minder dan de Thermarest.

Nadeel van Thermarest en Exped Charkit is (zeker in Basecamp) het dagelijks afbreken en weer opbouwen van je slaapplaats. Als de kit om je matje kan blijven zitten en twee matjes dan verbonden worden met klittenband is dat weer een plus. Het lijkt me dat de Exped op dit punt beter scoort dan de Thermarest.

Gebruik in de binnentent is op zachte ondergrond (of boven een mollengang) met alle genoemde stoeltjes een (te?) zware belasting voor het grondzeil van je binnentent. Alleen de door JesseL genoemde Wondawedge lijkt me probleemloos bruikbaar in de binnentent. Maar die is dan weer koud en hard om op te zitten? Vereist weer een los kussentje o.i.d.
Geen Tatteljee, maar toch maar even hier...
Weet iemand waar nog deze stoeltjes te koop zijn?

Afbeelding
Groot formaat

Voordelen voor ons:
- Zit niet op harde/natte grond
- Lekker steuntje in de rug
- Laag genoeg om in de voortent of onder een lage luifel/tarp te zitten
http://www.kampeerwinkel.nl/artikel/251 ... arine.html Niet op voorraad, wel deze kleurrijke variatie; http://www.kampeerwinkel.nl/artikel/251 ... 20fUN.html lekker veilig achterop de fiets ;-)
Leo,

Om op jouw oorspronkelijke vraag terug te komen. De Tatteljee Stele is redelijk spartaans (je kunt niets in de zitting stoppen). Ik ben zelf 1,92 en qua rughoogte zit het redelijk goed.
Beter stoeltje is van Lafuma (kon het type niet vinden), wat velen bij de WF hebben (o.a Blanche, Johnny, Anneke). Het heeft een hogere rugleuning en je kunt een kussentje of zo in de zitting stoppen (en het is goedkoper: iets van 39euro). Enige nadeel is dat het een langer pakketje is.

Groet,
Fred
Mijn man en ik zijn ook erg tevreden over de eerder genoemde wondawedge. Hij is 1.95m en krijgt snel last van zijn rug. Het enige nadeel van de wondawedge is dat je op een wat zachtere ondergrond moet zitten of anders een extra kussentje moet gebruiken. Wij hebben ze via een Nederlandse website gekocht: http://www.wondawedge.eu
Tatteljee zegt op hun website met een nieuw en lichter stoeltje te komen.
Wim
We hebben de opblaasvariant van Tatteljee een jaar of 10 gebruikt.Erg comfortabel en duurzaam. Voordeel is -naast dat je je slaapmat niet extra belast -hij ook goed als hoofdkussen te gebruiken is.Je laat hem half leeglopen en vouwt hem dan dubbel.

Nadeel is dat er een simpel kinderzwembandventiel gebruikt is dat na een paar jaar wel eens wat minder af wil dichten,je zit dan aan een heel nieuw (prijzig) nylon binnenwerk vast. De buitenhoes is wel van goed cordura.

Ben &Ingrid
JesseL schreef:Hoe zwaar is de Bo-camp?
De Bo Camp is best zwaar 0,9 kg (ik had gehoopt dat 'ie 0,6 kg woog, helaas!): dikke buizen, hoge rug en zware stof.
hallo

Ik heb al zeker meer dan 10 jaar De Stele en JA het stoeltje bevalt.
Het is prettig om een rugsteuntje te hebben, geen koude kont, en je thermarest loopt geen gevaar (lek)
Ook nu hebben we hem weer bij ons op onze trip van Alaska naar Bolivia

succes met je beslissing

Groet Marten en Karin
www.travelpod.com/members/martenijzerman