Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is nu net de reden dat ik nooit een stalen fiets wil. Ik wil ook met 60 km/u met 20 kg een berg af kunnen rijden en dat doe je niet als er 'beweging' in het frame zit.Het frame is dan ook niet superstijf, wat duidelijk merkbaar is als ik met bepakking voor en achter (20kg) even aan het stuur schud.
Dat is onzin, kan ik uit ervaring melden. Mijn Gazelle van destijds was superslap (cq. comfortabel verendJan Eleveld schreef:Dat is nu net de reden dat ik nooit een stalen fiets wil. Ik wil ook met 60 km/u met 20 kg een berg af kunnen rijden en dat doe je niet als er 'beweging' in het frame zit.Het frame is dan ook niet superstijf, wat duidelijk merkbaar is als ik met bepakking voor en achter (20kg) even aan het stuur schud.
Kwestie van smaak, geef mij maar wat comfort tijdens de 99,999% van de rit. Dan maar wat minder snel de berg af of met wat flex, wat an sich niet persé onveilig hoeft te zijn. Sterker nog, je zou kunnen beargumenteren dat het veiliger is...Jan Eleveld schreef:Dat is nu net de reden dat ik nooit een stalen fiets wil. Ik wil ook met 60 km/u met 20 kg een berg af kunnen rijden en dat doe je niet als er 'beweging' in het frame zit.Het frame is dan ook niet superstijf, wat duidelijk merkbaar is als ik met bepakking voor en achter (20kg) even aan het stuur schud.