door
glrfndl » za 07 aug, 2010 23:25
Betaalbaar en lichtgewicht zijn natuurlijk relatieve begrippen, maar bij de Bever heb ik gisteren een vaude infinity jack gereserveerd. Dit jack weegt zo'n 500g, dit zal vast afhangen van de maat en mijn maat (XL) zal vast iets meer wegen. Deze jacks gaan uit de collectie (iig bij Bever) en gaan weg met 30% korting tov de nieuwprijs (300 euro, nu dus 210 euro). Ik vind het nog steeds een enorm bedrag voor een regenjasje, maar over dat eVent materiaal heb ik alleen maar goede verhalen gelezen. Daarnaast is het ook te dragen als gewoon regenjack, dus niet alleen op de fiets is het bruikbaar. Ergens volgende week komt het jack in het filiaal waar ik hem besteld heb en dan zal ik hem passen. Hoop dat het een beetje past, maar nog steeds blijft het een flinke uitgave en ik hoop dan ook dat dit jack/materiaal aan mijn verwachtingen zal voldoen.
Ik heb nu trouwens een North Face regenjack, met Hyvent coating en dat bevalt bar slecht. Het jack is 2 jaar oud en eigenlijk maar weinig gebruikt, maar na ongeveer 15min. fietsen in een regenbui worden mijn schouders en armen al nat. Je schijnt die coating wel te kunnen herstellen, maar ik ga nu liever voor materiaal dat echt van zichzelf waterdicht is/hoort te zijn.