Ik sta op het punt een nieuwe fiets aan te schaffen - de courier SL van Stevens of de Primera Lite - ook van Stevens. Voor woon-werk verkeer denk ik dat het de Courier zal worden vanwege de nexue premium naaf. De man van de fietsenwinkel wil er eventueel een chainglider rond bevestigen voor bescherming van mijn kleren als het regent. Ik wil een lichtlopende fiets met zo weinig mogelijk achtergrondgeluiden.
Spijtiggenoeg moet deze fiets nog besteld worden en kan ik hem niet uitproberen met chainglider.Her vergelijkbare frame van de primera kon ik wel uitproberen. Loopt zo'n beschermer rond de ketting nu echt zo soepel? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heeft er verder al iemand ervaring met de courier in het algemeen?
Spijtiggenoeg moet deze fiets nog besteld worden en kan ik hem niet uitproberen met chainglider.Her vergelijkbare frame van de primera kon ik wel uitproberen. Loopt zo'n beschermer rond de ketting nu echt zo soepel? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heeft er verder al iemand ervaring met de courier in het algemeen?