Frank,
Iets boven het einde van je link staat:
Garmin devices tie Pin 4 to ground with a 17k ohm resistor to indicate a 1A charger, and tie it directly to ground (exactly like HTC devices) to indicate a 500 mA charger. Zoals de Oregon niet kan opladen met een interne batterij, een oplader 500 mA (grounded pin 4) is voldoende voor alle verrichtingen. As the Oregon cannot charge an internal battery, a 500 mA charger grounded pin 4) is sufficient for all operations.
Ik lees dus voor de Oregon dat, als er een USB kabel aangesloten is hij altijd in USB mode gaat en de interne accu's niet gebruikt.
Je kunt accu's wel sneller laden maar je moet alleen zorgen dat ze niet te heet worden. Ik denk dat, als je ze in de rijwind hebt dat voldoende koeling moet geven.
Twee sets accu's meenemen en dagelijks wisselen, ze raken dan niet te ver leeg en met 500 mA zijn ze met een uurtje trappen weer vol (NiMh accu's hebben niet veel last van geheugeneffect en als je ze tever leegtrekt, gaan ze zelfs sneller stuk).
Iets boven het einde van je link staat:
Garmin devices tie Pin 4 to ground with a 17k ohm resistor to indicate a 1A charger, and tie it directly to ground (exactly like HTC devices) to indicate a 500 mA charger. Zoals de Oregon niet kan opladen met een interne batterij, een oplader 500 mA (grounded pin 4) is voldoende voor alle verrichtingen. As the Oregon cannot charge an internal battery, a 500 mA charger grounded pin 4) is sufficient for all operations.
Ik lees dus voor de Oregon dat, als er een USB kabel aangesloten is hij altijd in USB mode gaat en de interne accu's niet gebruikt.
Je kunt accu's wel sneller laden maar je moet alleen zorgen dat ze niet te heet worden. Ik denk dat, als je ze in de rijwind hebt dat voldoende koeling moet geven.
Twee sets accu's meenemen en dagelijks wisselen, ze raken dan niet te ver leeg en met 500 mA zijn ze met een uurtje trappen weer vol (NiMh accu's hebben niet veel last van geheugeneffect en als je ze tever leegtrekt, gaan ze zelfs sneller stuk).