Martin E. van Doornik schreef:Vroeger was Rotterdam véél mooier,
Veel oude steden zijn nog steeds mooi, als je tenminste even de moeite neemt om de auto's, verkeersborden, belijning, verkeerslichten, reclameborden, bestelwagens, bushokjes, graffity, verkeerswerend paaltjes, inzinkbare palen, boven de bebouwing uittorenende reclamezuilen, hordes toeristen, touringcars en een rij toeristenvreettenjes weg te halen. Ik ben daarom gestopt met het als pittoresk fotograferen van steden (inlcusief Maastricht) sinds ik merkte dat dat uitsluitend een zoektocht was naar het ene plaatje waar de bovenstaande artikelen niet opstonden.
Leon
Involgorde va prettigheid (van - naar +)
Madrid (op kompaskoers over de vluchtstrook was de enige mogelijkheid)
Luik (er zijn plekken waar je als fietser niet legaal verder kunt omdat auto's de snelweg opmoeten en terug eenrichtingsverkeer is, en je wordt echt uitgekafferd als je die neemt)
Boedapest (stoep op stoep af, liever dan dood onder een auto)
Parkstad Limburg (raak ik altijd de weg kwijt, geen enkele logische structuur. Topografische kaart nodig)
Keulen (er is een systeem, maar welk?)
Aken (gelukkig zijn er veel fietsers, dus auto's houden redelijk rekening met je)
Maastricht (zouden ze voor een habbekrats wel erg fijn kunnen maken maar ze spenderen liever een paar miljoen aan het vervangen van asfalt door kasseien uit Portugal)
Amsterdam (eigelijk de enige met een echte plus)
Meestal vermijd ik steden als de pest.