Hallo,
Ik wil mijn aandrijflijn vernieuwen en nu valt mij op dat fietsenmakers bespottelijke prijzen hanteren qua onderdelen. Zo kost een shimano HG50 8 speed Casette bij mijn LBS 32 euro terwijl ik bij een betrouwbare webwinkel aan een HG 70 8 speed kan komen voor hetzelfde bedrag.
Daarom wil ik zoveel mogelijk van die aandrijflijn zelf vernieuwen en nu rijst bij mij een vraag. Mijn ketting is ca. 7000 km oud dus die wil ik vernieuwen, ik weet uit onderzoek dat mijn casette dan ook vervangen moet worden. Maar moet mijn crankstel nu ook vervangen worden (Shimano Acera)? Dat laatste zou ik zelf trouwens niet doen, daar waag ik mij nog niet aan.
En nu nog een verhaal, mijn trapas is een BB UN26 en dat is volgens mij een JIS, staat dat gelijk aan een vierkante as? Dit omdat (mocht ik het crankstel moeten vervangen) ik dan ook een goede crankstel moet aanschaffen.
gr Paul
Gaandeweg wordt de weg gebaand
Ik wil mijn aandrijflijn vernieuwen en nu valt mij op dat fietsenmakers bespottelijke prijzen hanteren qua onderdelen. Zo kost een shimano HG50 8 speed Casette bij mijn LBS 32 euro terwijl ik bij een betrouwbare webwinkel aan een HG 70 8 speed kan komen voor hetzelfde bedrag.
Daarom wil ik zoveel mogelijk van die aandrijflijn zelf vernieuwen en nu rijst bij mij een vraag. Mijn ketting is ca. 7000 km oud dus die wil ik vernieuwen, ik weet uit onderzoek dat mijn casette dan ook vervangen moet worden. Maar moet mijn crankstel nu ook vervangen worden (Shimano Acera)? Dat laatste zou ik zelf trouwens niet doen, daar waag ik mij nog niet aan.
En nu nog een verhaal, mijn trapas is een BB UN26 en dat is volgens mij een JIS, staat dat gelijk aan een vierkante as? Dit omdat (mocht ik het crankstel moeten vervangen) ik dan ook een goede crankstel moet aanschaffen.
gr Paul
Gaandeweg wordt de weg gebaand