Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Broek clip - Forum Wereldfietser

Broek clip

Op de ligfiets vind ik het fijn om beide broekspijpen dicht te houden. De standaard plastic clips die overal te koop zijn houden het bij mij max 2 maanden uit voordat ik ze door midden breek maar ze zijn ook nog eens te slap om m'n zware en gladde (goretex) regenbroeken met rits op zn plek te houden.
Stoffen riempjes met klittenband lijken mij een goed en stevig alternatief, alleen kan ik deze zowel on als offline niet vinden en naald en draad doe ik mijn vingers niet meer aan.

Heeft iemand een idee waar dergelijke riempjes te vinden zijn?
Er zijn allerlei reflectiebandjes te koop die je om je broekpijpen bindt.
Wim
Je zou even kunnen kijken naar "toeclip riempjes" oneerbiedig korte spanbandjes, verder is klittenband helemaal geen gekke oplossing. Dubbelzijdig klittenband is nog nauwelijks te verkrijgen elfiets.nl heeft het maar is duur voor een kleine bestelling. Ik wil binnenkort naar ACE in Winterswijk en dan onderandere kijken of ze dubbelzijdig klittenband op voorraad hebben.
Zijn de standaard rvs broekclips geen oplossing?
Die rvs clipjes heb ik momenteel zelf in gebruik, maar vind ze niet prettig. Mocht je in de buurt wonen dan mag je zodra ik vervanging heb deze best hebben.
Ik heb die rvs clipjes eerst flink uitgebogen, omdat er voor mijn gevoel anders de bloedtoevoer naar mijn voet werd afgesneden. Ze hebben dus wel veel klemkracht.
Volgens mij kan je dubbelzijdig klittenband gewoon offline bij de Hema kopen.
De tovenaar schreef:Volgens mij kan je dubbelzijdig klittenband gewoon offline bij de Hema kopen.
Hmmm Tovenaar als dat waar is, dan ben ik maandagmiddag bij een hema te vinden :) Alleen wat ik tot nog toe heb gezien was dat de hema/blokker/action en naaikramen op de makt allemaal enkelzijdig klittenband verkochten. Wel in de opnaai en opplak varianten, maar niet met aan de ene kant de "haakje" en aan de andere kant de "lusjes". Dus heb je toevallig een artikelnummer van de hema voor me, dan ben ik maandag even hema klant :)
Misschien heb je gelijk, en heeft de Hema ze niet (meer?).
Die dubbelzijdige worden vaak als kabelbinders gebruikt, misschien heb je meer geluk bij een elektronica zaak of een grote bouwmarkt?
Dat zijn nuttige tips tovenaar. Ik zal maandag eens kijken of ik in de hema danwel bouwmarkten iets kan vinden. Electronica zaken ben ik geweest maar die hadden slechts kleine stukjes die niet om mijn enkel pasten :D

Verder heb ik nog een trip naar ACE in Winterswijk in de planning staan wat een "echte" ligfiets dealer is, daar verwacht ik het eerlijk gezegd gewoon te kunnen vinden.
En anders online bij conrad.nl. Verzendkosten kan je deels besparen mbv een coupon code (google maar).

Btw, 2x stukken enkelzijdig klittenband kan je toch makkelijk aan elkaar plakken?
Hoe lang moeten de stukjes zijn? Ik heb hier nog een 15 meter liggen; smal (12mm) weliswaar, maar het zal wel voldoen.
Sportzaken hebben ze vaak wel als bandjes om skies mee samen te binden. Met reclame voor de zaak, dus gratis. Anders maakt in elk geval Vaude reflecterende arm-/enkelbanden.

.tsooJ
Gewoon even naar de naaiwinkel (of hoe zoiets ook weet), en je haalt 1m vrouwtjes- en 1 m mannetjesklittenband en bent voor 2 euro klaar. Daarvoor kun je 5 bandjes 'maken' (dwz aan elkaar haken en klaar is kees), meteen genoeg reserve. Blijft goed zitten, ik spreek uit ervaring.
De tovenaar schreef:En anders online bij conrad.nl. Verzendkosten kan je deels besparen mbv een coupon code (google maar).

Btw, 2x stukken enkelzijdig klittenband kan je toch makkelijk aan elkaar plakken?
Conrad zou een optie zijn maar aangezien het wat mij betreft geen haast heeft en ik toch binnenkort naar ACE wil.
Wat betreft het haakjes en lusjes kant rug aan rug aan elkaar plakken. Dat is geprobeerd, maar helaas was de trekkracht van de klittenband bevestiging steker dan de lijm verbinding. Naaien heb ik niet getest, maar der verkoper op de markt vertelde dat naaien met de machine niet wil vanwege dat de naald er niet door zou kunnen stoten.
arnob schreef:Hoe lang moeten de stukjes zijn? Ik heb hier nog een 15 meter liggen; smal (12mm) weliswaar, maar het zal wel voldoen.
Ik meet ongeveer 33cm omtrek, dus denk dat 40 a 45cm per stukje lang zat zou moeten zijn. De breedte ervan zal niet zoveel invloed hebben denk ik.
Alien schreef:Sportzaken hebben ze vaak wel als bandjes om skies mee samen te binden. Met reclame voor de zaak, dus gratis. Anders maakt in elk geval Vaude reflecterende arm-/enkelbanden.

.tsooJ
Klinkt ook als een interresante optie, de lijst met mogelijke vrije verkrijgbaarheid voor creatieve oplossingen word steeds groter. Moet je alleen wel even zorgen dat de band precies zo lang is als de omtrek van je been/enkel. Ik vermoed namelijk dat daar een vaste maat in is, en alleen de eerste en de laatste vier centimeter klittenband is.
willem.m schreef:Gewoon even naar de naaiwinkel (of hoe zoiets ook weet), en je haalt 1m vrouwtjes- en 1 m mannetjesklittenband en bent voor 2 euro klaar. Daarvoor kun je 5 bandjes 'maken' (dwz aan elkaar haken en klaar is kees), meteen genoeg reserve. Blijft goed zitten, ik spreek uit ervaring.
Hoe bedoel je het aan elkaar haken? Als je de lusjes kant aan de haakjes kant verbind, dan zit het toch aan de andere kant van je been "verkeerd om"? Of zit ik nu niet goed genoeg na te denken.
Hmmm nog even zitten denken. Ik denk dat ik het begrijp. Je wil de lusjeskant aan de haakjes kant voor plusminus 4 centimeter vastmaken, dan half rondje om het been / de enkel doen, en dan de lusjes onder en de haakjes er overheen. Ik geloof dat jij een stuk slimmer bent dan mij, ik zal maandag me bij de action melden voor een setje lusjes en haakjes klittenband en deze methode even proberen. :oops: :oops:
nsa1984 schreef:
willem.m schreef:Gewoon even naar de naaiwinkel (of hoe zoiets ook weet), en je haalt 1m vrouwtjes- en 1 m mannetjesklittenband en bent voor 2 euro klaar. Daarvoor kun je 5 bandjes 'maken' (dwz aan elkaar haken en klaar is kees), meteen genoeg reserve. Blijft goed zitten, ik spreek uit ervaring.
Hoe bedoel je het aan elkaar haken? Als je de lusjes kant aan de haakjes kant verbind, dan zit het toch aan de andere kant van je been "verkeerd om"? Of zit ik nu niet goed genoeg na te denken.
Hmmm nog even zitten denken. Ik denk dat ik het begrijp. Je wil de lusjeskant aan de haakjes kant voor plusminus 4 centimeter vastmaken, dan half rondje om het been / de enkel doen, en dan de lusjes onder en de haakjes er overheen. Ik geloof dat jij een stuk slimmer bent dan mij, ik zal maandag me bij de action melden voor een setje lusjes en haakjes klittenband en deze methode even proberen. :oops: :oops:
Ik ben niet slimmer, ik heb het van mijn fietsmaat.
Maar zoals je het beschrijft klopt het en werkt het echt.
Ik gebruik het vooral voor woon-werkverkeer.
Zelfs door het alleen maar "aan te wijzen" ben je toch "slim" :) Nee serieus, ik denk dat jouw fietsmaat een erg slimme / practische gozer is. Zal straks even aan ma vragen of die toevallig nog een metertje heeft liggen, dan kan ik het zo even uitproberen.
Hi,

deze zijn de ultime oplossing:

Afbeelding

zelf gebruik ik de reflex machetten van vaude, deze zijn ook voorzien van klitteband en kosten weinig en gaan per 2.

Maarja, zelf maken is ook een optie.

Bas
Ik heb iets erg vergelijkbaar, maar dan van Deuter (http://www.deuter.com/en/products/32848 ... 03_DEU.php)

Het kost wel wat, maar de kwaliteit ervan vind ik verbazingwekkend. Ik heb dan ding nu zeker 5 jaar, het is duizenden kilometer gebruikt in de meest uiteenlopende weersomstandigheden en vele duizenden keren open en dicht gedaan. Maar het ziet er nog als nieuw uit, vuil lijkt er geen grip op te hebben, de klittenband lijkt nog even hard te klitten als op dag 1 (en dat kan ik van veel klittenband op andere spullen niet zeggen) en de reflectiestrook reflecteert nog prima (ook daar heeft vuil geen grip op, en het ding heeft al erg veel slijk over zich heen gehad).

Ik vind het ook veel comfortabeler dan een gewone broeksklem want je bepaald zelf hoe strak het zit en het werkt dus prima bij dunne benen, dikke benen, gladde broeken, net te korte broeken, ...
De tip van Willem.M is werelds :) het werkt inderdaad, heb nu een "bandje" om mijn rechter enkel en merk niet dat die er zit, maar toch is het doel (geen broekspijpen in de ketting) volbracht. Wat ik vooral leuk vind is dat het "straat" materiaal is, dus mocht je het verliezen of smerig worden kun je vrij gemakkelijk vervanging regelen.

Wat betreft de vaude en de deuter oplossingen. Die werken ongetwijfeld fijner en prettiger, maar vind een los klittenbandje ook goed genoeg.