Additionally, paste this code immediately after the opening tag: is dit een goede opbouw - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

is dit een goede opbouw

jis30 schreef: omdat ik vanwege de dealer moet kiezen tussen Santos, Stevens en Cube.
Eehm, de dealer bepaalt welk merk fiets jij moet nemen? Ik dacht dat de verhouding klant-winkel andersom lag!

Een fiets die niet lekker rijdt is per definitie ongeschikt. Je koopt toch ook geen schoenen die niet passen?

grtjs, Waltertje
jis30 schreef:Kan je makkelijk wennen aan een andere (rechtere) zitpositie?
Of een fiets lekker zit wordt niet uitsluitend door diep versus rechtop bepaald. De meeste fietsers met een sportieve fiets hebben immers ook een stadfiets, en met wat geluk zit die ook lekker, maar meestal een stuk rechter.
Leon
@walter
Als de dealer geen deal heeft met een ander merk, dan kan je hem toch niet verplichten voor jou toch dit merk te leveren?

Ik heb geen stadsfiets, dat is mijn Snel, en als ik eens op een stadsfiets rijd, vind ik dat niet erg lekker zitten, dan heb ik het gevoel dat ik extra kracht moet zetten om vooruit te komen

Gr Jis
jis30 schreef:@walter
Als de dealer geen deal heeft met een ander merk, dan kan je hem toch niet verplichten voor jou toch dit merk te leveren?
Nee, maar dan loop je toch naar een andere dealer? Jij moet op dat ding fietsen tenslotte.

Grtjs, Waltertje - aardig merkvast, maar heeft daar dan ook heel goede redenen voor
Tja, mijn werkgever heeft nu eenmaal bij deze dealer een deal...

Gr Jis
waltertje schreef:
jis30 schreef:@walter
Als de dealer geen deal heeft met een ander merk, dan kan je hem toch niet verplichten voor jou toch dit merk te leveren?
Nee, maar dan loop je toch naar een andere dealer? Jij moet op dat ding fietsen tenslotte.

Grtjs, Waltertje - aardig merkvast, maar heeft daar dan ook heel goede redenen voor
En daarom denkt onze lbs mee, wanneer je echt iets anders wilt regelt hij dat! Hij heeft liever dat de klant volledig tevreden is. Leg het die lbs van jou eens voor.

Groet Rob - ook aardig merkvast
Of je nu old school bent of van de nieuwste gadgets houd, feit is wel dat je de laatste jaren bij de bekende grote fabrikanten vooral tegen allerlei marketing-onzin aanloopt en het bouwen van goede, bruikbare fietsen naar de achtergrond dreigt te verdwijnen. De hybride is daar het duidelijkste voorbeeld van. In den beginne hadden hybrides stalen frames en een vaste voorvork met bevestigingsnokjes en inbusboutjes om een low-rider te kunnen plaatsen. Op die manier kon je van een fiets van rond de 800 euro al een soort low-budget randonneur maken. Nu heb je een aluminium frame ("licht en sterk") waar dan vervolgens een verende voorvork van ruim een kilo aan wordt gehangen. Voorbeeld: mijn vrouw heeft zo'n fiets: een Gazelle Bahia. Op zich een prima fiets, waar zij met plezier op rondrijdt, maar hij is duidelijk zwaarder dan de Gazelle Orange van mijn zoon. Deze fiets heeft een dichte kettingkast, Nexus 7 V-naaf en een vaste voorvork. Ik heb een Giant Expedition gehad (in 2003 gekocht). Dit was een nog betaalbare confectierandonneur, completer uitgerust dan de Bahia, mooiere onderdelen (Deore, LX en XT) en zeker een kilo of 3 lichter. Bij een moderne hybride moet je genoegen nemen met trendy spaakpatronen. Hebben alleen optisch nut en zijn technisch waarschijnlijk inferieur aan goede conventionele wielen en hooguit net zo goed, maar dan zwaarder. Verder zijn veel V-brakes verdacht door de zg. Power Modulator van Shimano: remmen die net niet maximaal remmen om blokkeren te voorkomen. Kortom: de betere fietsen van de grote fabrikanten zijn vooral een luxe modeartikel geworden. Dit doet mij wel verlangen naar de tijd van weleer toen Gazelle nog de Sprinter en opvolgers en nog voordeliger: de Tour de France maakte. Die waren niet perfect, maar je kon er serieus op fietsen. Een fiets is nu eenmaal lichter en daardoor kwetsbaarder dan een auto of een motor. Dat maakt mij huiverig voor allerlei hi-tech onderdelen, zoals voor en achtervering, die kapot kunnen gaan. De Rohloff naaf is een van de weinige uitzonderingen: die schijnt i.h.a. niet kapot te krijgen te zijn. Aluminium frames in combinatie met dichte kettingkast en conventionele versnellingsnaven zijn helemaal suspect: hoe moet je nu een nieuwe achterband op je fiets zetten: de framebuigtang wordt door de fietsenmaker ten zeerste afgeraden, de achtervorken kunnen breken. Door de buigzaamheid en levensduur blijft staal naar mijn mening principieel een beter materiaal dan aluminium. Aluminium is slapper, de buizen moeten dus dikker worden en daarmee verdwijnt het gewichtsvoordeel praktisch helemaal. Als je 15 kilo of meer aan je fiets hangt, maakt het volgens mij niets uit hoe licht die fiets is. Hij moet vooral lekker zitten, soepel rijden, strak sturen en goed schakelen en remmen en bijvoorkeur niet kapot gaan.