Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets in vliegtuig met transavia - Forum Wereldfietser

fiets in vliegtuig met transavia

ik zit er over te denken om deze zomer een enkeltje malaga (spanje) - nederland te boeken bij transavia. heeft toevallig iemand eerder zijn fiets meegenomen op een vlucht bij transavia? kun je hier over vertellen? slechte ervaringen zoals fiets beschadigd? goede ervaring zoals niet hoeven betalen voor meenemen fiets (ergens gehoord...)? verschillende fietsvakantie reisorganisaties verwezen mij voor zuid-spanje naar transavia, dus ik neem aan dat deze maatschappij toch enige naam heeft op dat gebied.

Beste Bram,

Vorige week nog gevlogen met Transavia. De fiets kan/moet voor €40,- enkele reis mee. ......tenminste, dat moet in A'dam worden betaald. In Banjul (Gambia) hoefden we niets te betalen (alleen hier moesten we de security-mensen betalen omdat ze anders de fietsen niet wilden doorlaten....maar volgens mij heet dat corruptie en dat staat vast niet in de policy van Transavia). Je mag dan nog 20 kg meenemen. Verder geen problemen met Transavia gehad of het zo het gemis aan eten in het vliegtuig zijn. Dat moet je zelf betalen.....zit niet in het vliegticket.
Succes,
Marco

Bram,
Wij hebben al diverse malen met de fiets met Transavia gevlogen naar spanje/italie. Goede ervaringen tot nu toe. We hebben zowel fietsdoos als hoes gebruikt. De fietsdoos heeft vooral op de heenweg onze voorkeur, omdat daarmee veel minder kans op schade is. Dat is wel prettig als je aan de vakantie begint. Maar met een hoes op de terugweg hebben we ook alleen kleine schade gehad.
Probeer wel een vlucht zonder overstap te boeken. Dan wordt er minder met je fiets gesleept.

In Malaga is het wel vrij vervelend om van het vliegveld naar de stad te fietsen. erg drukke snelweg. Zorg dat je niet in het donker aankomt en neem anders een taxi (na wat praten zijn ze wel bereid je fiets in de taxi mee te nemen)

groeten
Karin