Hallo medefietsers,
Ik heb de afgelopen twee jaar op mijn Snel Safari uit 'ergens in de beginjaren 90' allerlei tochten gefietst, waarbij de fiets goed voldeed. Echter ga ik nu toch een nieuwe kopen, nu mijn baas een beetje meehelpt....
Hier volgt mijn samenstelling. Graag hoor ik of ik rare combi's heb gemaakt en wat je anders zou doen en waarom.
De fiets moet breed inzetbaar zijn. Asfalt, maar ook onverhard, met bepakking (tot nu toe gebruikte ik alleen achtertassen). Europa, maar in de toekomst wellicht ook daarbuiten. Ik ben zelf erg licht (57kg). Waarom de Santos? Ik kan vanwege de deal met fietsenmaker kiezen uit Santos, Cube en Stevens.
Ik vind V-brakes goed genoeg.
Santos Travelmaster 2.6 cromo frame
Santos stalen voorvork
Santos RVS balhoofdstel (chris king is wel errug duur)
Zadelpen Ritchey
Ritchey mountainbike stuur
Alu stuurpen 120mm
Shifters LX rapidfire
Voorderrailleur LX
Achterderailleur XT
Shimano crankstel, santos extra slijtvaste bladen
cassette LX 11/32
ketting KMC goud (anti-roest)
remmen deore V-brakes
LX-naaf 36g vakantiewiel Santos
Marathon Supreme vouwbanden
Ik heb nog geen uitsluitsel betreffende mijn maten en de geometrie van het frame. Hoop op de beurs daarmee verder te komen.
Dank voor het meedenken.
Groetjes Jis
Ik heb de afgelopen twee jaar op mijn Snel Safari uit 'ergens in de beginjaren 90' allerlei tochten gefietst, waarbij de fiets goed voldeed. Echter ga ik nu toch een nieuwe kopen, nu mijn baas een beetje meehelpt....
Hier volgt mijn samenstelling. Graag hoor ik of ik rare combi's heb gemaakt en wat je anders zou doen en waarom.
De fiets moet breed inzetbaar zijn. Asfalt, maar ook onverhard, met bepakking (tot nu toe gebruikte ik alleen achtertassen). Europa, maar in de toekomst wellicht ook daarbuiten. Ik ben zelf erg licht (57kg). Waarom de Santos? Ik kan vanwege de deal met fietsenmaker kiezen uit Santos, Cube en Stevens.
Ik vind V-brakes goed genoeg.
Santos Travelmaster 2.6 cromo frame
Santos stalen voorvork
Santos RVS balhoofdstel (chris king is wel errug duur)
Zadelpen Ritchey
Ritchey mountainbike stuur
Alu stuurpen 120mm
Shifters LX rapidfire
Voorderrailleur LX
Achterderailleur XT
Shimano crankstel, santos extra slijtvaste bladen
cassette LX 11/32
ketting KMC goud (anti-roest)
remmen deore V-brakes
LX-naaf 36g vakantiewiel Santos
Marathon Supreme vouwbanden
Ik heb nog geen uitsluitsel betreffende mijn maten en de geometrie van het frame. Hoop op de beurs daarmee verder te komen.
Dank voor het meedenken.
Groetjes Jis