Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp bij keuze nodig! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hulp bij keuze nodig!

Bart123 schreef:Ben net naar een verdeler van Stevens geweest. Hij had dat type niet direct staan, dus heb een, volgens hem, evenwaardige Sparta-fiets geprobeerd:

Hij zat wel goed en hij heeft mijn maat staan, zou de fiets voor 750€ krijgen. Is die even goed als de Stevens Primera Lite?

http://www.sparta.nl/BE/Fiets.aspx?Id=1249870
Beste Bart, google eens even "Sparta Creonite" en je ziet dat die al voor € 635,= aangeboden worden :!:
Heel veel gegevens van die fiets zijn niet te vinden, maar fantasie spaakpatroon, (kwetsbare) carbon voorvork, zo te zien natuurlijk ook weer geintegreerd balhoofd, en leverbaar in wel 3 maten (en als het past mag je ruilen :wink: ). Ik wordt er niet echt vrolijk van...
En tot slot: Kijk uit voor "fietsenmakers" (of -verdelers) die proberen hun winkeldochters te slijten, liever dan te bestellen!!!
Intussen heb ik dan toch die primera lite besteld bij dezelfde winkel. Levertijd viel goed mee: 1 week.

Helaas hebben ze de verkeerde besteld :x ... de primera van de 2008 serie. Deze dus:

http://www.stevensbikes.de/2008/index.p ... ent#inhalt

Lijkt me net iets minder dan de primera lite, niet? (http://www.stevensbikes.de/2009/index.p ... lang=nl_NL)
Met een budget onder de 1000eur zou ik eens kijken voor een goede, nog jonge tweedehands fiets met staal kader en geen verende voorvork.

Kijk eens naar het verkoop gedeelte van dit forum!
Het grootste verschil lijkt me de verende vork tegenover de vaste. Ik zou op een dergelijke fiets altijd een vaste vork willen hebben. Ik word overigens niet echt vrolijk van deze winkelier.
Wim
Bart123 schreef:Intussen heb ik dan toch die primera lite besteld bij dezelfde winkel. Levertijd viel goed mee: 1 week.

Helaas hebben ze de verkeerde besteld
Hmm, bewijzen kan ik het niet. Echter ik verdenkt jouw lbs ervan dat hij de verkeerde op voorraad had staan.
Er wordt met een smoesje geprobeert om je alsnog een ander fiets te laten kopen dan je wilde.
En anders... Dan besteld hij nu toch gewoon de goede? Een weekje wachten is echt de moeite waard om te krijgen wat je wilde hebben.
Ik durf te wedden dat de levertijd nu opeens een stuk langer gaat duren :twisted:

Weet je zeker dat je met deze listigheid zaken wilt doen?
Hallo,

even een update: ik heb dan toch uiteindelijk die primera lite kunnen krijgen en rij er nu al een tijdje mee rond. Tot dusver ben ik zeer tevreden met mijn keuze, hij rijdt echt heel goed en het ziet er ook allemaal heel degelijk uit. (Enkel de handvaten vind ik een minpuntje, maar als het dat maar is).

Allemaal bedankt voor de zeer goede tips!
Bart123 schreef:Hallo,

wat vinden jullie van deze fietsen? Alvast bedankt voor jullie feedback!

http://www.granvillebikes.com/Fietsen/C ... fault.aspx

http://www.norta.be/hybride/survival.htm

Groeten
Ik ben net aan het twijfelen over dezelfde fietsen. Ik was graag onder de 700€ gebleven.
Gebruik:
- woon/werk 2 keer per week (15km per rit)
- dagtochten
- langere trektochten (2/3 dagen)

Bij onze plaatselijke verkopers kom ik meestal Norta, Trek, Thompson, Granville tegen. Daarmee dat de keuze viel op de Norta Survival of de Granville Kompass. De verkoper raadde me dit ook aan als goeie fietsen.

Wat zou U me aanraden? Wetende dat het budget toch ongeveer onder de 700€ moet blijven.

Groetjes,
Bart
bammel schreef:Ik ben net aan het twijfelen over dezelfde fietsen. Ik was graag onder de 700€ gebleven.
Gebruik:
- dagtochten

Bij onze plaatselijke verkopers kom ik meestal Norta, Trek, Thompson, Granville tegen. Daarmee dat de keuze viel op de Norta Survival of de Granville Kompass. De verkoper raadde me dit ook aan als goeie fietsen.

Wat zou U me aanraden? Wetende dat het budget toch ongeveer onder de 700€ moet blijven.
Heb je eigenlijk het onderwerp wel gelezen? Daarin wordt immers uitgelegd waarom die fietsen een slechte keuze zijn en worden diverse alternatieven gegeven.
Revanho schreef:
bammel schreef:Ik ben net aan het twijfelen over dezelfde fietsen. Ik was graag onder de 700€ gebleven.
Gebruik:
- dagtochten

Heb je eigenlijk het onderwerp wel gelezen? Daarin wordt immers uitgelegd waarom die fietsen een slechte keuze zijn en worden diverse alternatieven gegeven.
Inderdaad gelezen maar vond het een beperkt aantal antwoorden binnen mijn prijsklasse.
Kijk eens naar de goedkopere modellen van Fahrradmanufaktur. Helaas is je budget wat beperkt voor een goede fiets. Ik probeer niet je een duurdere fiets aan te praten dan je nodig hebt of dan je je kunt veroorloven. Het probleem is dat je voor rond de 700 euro meestal nog niet veel nieuwe fiets krijgt. Bovendien is bij die modellen het beperkte budget vaak nog gebruikt voor niet werkende vering en andere rommel (Fahrradmanufaktur is hier een gunstige uitzondering). Al voor een paar honderd euro meer is dat ineens een heel ander verhaal.
Wim
Ben het volledige met Wim eens. Een fahrradmanufaktur ziet er op het eerste gezicht wat ieler uit door gebruik van ranke stalen buizen in vergelijk met die stoere oversized alu buizen. En zo'n draadloos aheadset oogt weer stoerder dan een draad balhoofd, los van die geveerde voorvorken en zadelpennen, verstelbare zadel en sturen via dikke beugele en hendels en wat al niet meer. Laat je hierdoor niet op het verkeerde been zetten. Die Fahrradmanufaktur fietsen zijn gewoon retegoede fietsen, en zijn zelfs met de T400 qua velgenwerk, handvatten etc. zelfs verbeterd. Zou zeker naar dat merk kijken, mijn buurman is een gebleken gazelle- en batavus-killer, hij heeft nu een T300 en die is na een klein jaar nog helemaal heel. Dat zegt mij meer als al die testen in de wandel- en outdoorbladen :wink: .

Succes met je toekomstige koop
Bedankt voor jullie antwoord. Is er nog een ander merk buiten de fahrradmanufaktur waaraan jullie denken?
Stevens heeft ook een goede prijs kwaliteit verhouding voor prima fietsen. De Fahhradmanufaktur fietsen zijn echter meer mijn persoonlijke smaak, met stalen frames, en klassiek degelijke constructies voor balhoofd en dergelijke. Een Surley Cross Check (voor het lichtere werk) of Surly Long Haul Trucker (voor flink wat bagage over slecht terrein) zou het voor mij helemaal zijn.
Wim
Ik heb vorig jaar een stevens primera lite gekocht voor 750. Nu is deze fiets 800. De fiets is mij erg goed bevallen op fietsvakantie. Als je budget 700 is houd je er dan wel rekening mee dat het meer dan het dubbele wordt voor je lekker fietst. Je hebt nog nodig: voordrager, tassen, schoenen gps, dingen op de fiets ( bidon ander zadel barends), kleding enz
Michel
Voordrager en gps heb je niet nodig hoor, tenzij je altijd echt je best doet op weg naar je werk te verdwalen.
Wim
GPS is juist voor ww verkeer. waypoint maken van werkadres -> dan drukken op "ga naar" -> dan krijg je een verwachte aankomsttijd te zien. Als je harder rijd dan loopt die tijd terug. Elke dag een wedstrijdje naar je werk, goed voor de conditie. :P
Dat doe (deed :?) ik met de stopwatch die op m'n hartslagmeter zit... :roll:
Voor iemand met een lager budget is een gps nou echt niet nodig. Al ben ik blij dat ik mezelf dan toch zo'n Kerstcadeautje heb gegeven.
Ik bedoelde aan te geven dat bammel er met een fiets nog niet is. Hij geeft aan dagtochten en meerdaagse trektochten te willen maken. Dan worden zaken als kleding, schoenen enzo naast de fiets zelf belangrijk. Ik had me daar als herintredende fietser wel een beetje op verkeken.
Michel
Dat is ook zo, maar je kunt het ook simpel houden. Voortassen en voordrager zijn ook voor een doorsnee Europese kampeervakantie van drie of vier weken niet nodig, als je je wet in te houden en niet teveel zooi meeneemt. In mijn stuk je over de eerste keer op fietsvakantie laat ik zien dat een lichtgewicht uitrusting niet duurder hoeft te zijn, en misschien slechts de helft hoeft te wegen. Dan heb je alleen achtetassen nodig, zoals de extra lichte en extra goedkope Ortlieb City Line.
Wim
Een heel ander alternatief zou zijn een leuke mtb. Ik heb voor mijn zoon net voor 750 euro een Cube LTD Comp modeljaar 2009 gekocht. Ik wilde geen 2010 omdat 2009 het laatste jaar was met HS33 remmen. Er zit nu een stevige drager op en het is nu een coooooole vakantie mtb. De prijzen voor zulke fietsen zijn erg competitief omdat er blijkbaar stevige concurrentie is.
Wim