Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1763 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35255 berichten
Zie ik jou nu hier bij Sellafield fietsen? https://maps.app.goo.gl/oDmJmJHsvaBxZae87
Locatie klopt niet helemaal maar deze is te leuk om niet te plaatsen.
De bol en de kust en dat je Hadrians Wall af bent gefietst deden de rest.
Dat is wel onverwacht snel en raak. Inderdaad : Sellafield Nuclear. Maar niet in combinatie met de Hadrian Wall. Dit was vanuit het Lake District over Wrynose en Hardknott Pass naar Whitehaven. Tough climbs!
P1000516.JPG
Beurt weer terug.
Ook ergens in de buurt van de kust met een molen dit keer maar waar?
raad.JPG
Die ken ik. Het is een zogenaamde stokmolen, zeer eenvoudige molentjes voor boerengebruik, bijvoorbeeld voor het wannen van graankorrels. Tegenwoordig uiterst zeldzaam. Dus in Østerklit :https://www.google.com/url?sa=t&source= ... NLmPM4T7Uo

Ik heb diverse Deense molenboeken, het Deens kan ik wel makkelijk lezen!
20241019_100642.jpg
Helemaal goed, in de schuur staan nog de nodige oude wagens en gereedschappen.
Fietspad herfstkleuren.jpg
Waar stond mijn fiets op deze mooie, vroege herfstochtend?
N.B. achter de muur ligt iets verderop een brede spoorbaan. Vergeet de gebouwen links niet.
_Peter_ schreef:
ma 14 okt, 2024 16:15
Ik ben er vorig jaar geweest en heb even geen plaatjes maar dit is het uitzicht wat je boven hebt. Fietsen naar boven op natte en dus gladde kinderkopjes is overigens niet aan te raden.
DSC_8341_stitch - Copy.jpg
Hallo Peter, ik was eergisteren in Meißen. Er is een andere makkelijker weg zonder kasseien of kinderkopjes om daar naar boven of beneden te fietsen. Het was die dag mooi zonnig weer. Inderdaad heb ik met m'n fiets over de Hohlweg vanuit de Altstadt omhoog mee gezeuld, zo steil.... Maar ik heb een alternatief gevonden. Terug van het pleintje voor de Dom over de Schloßbrücke met de twee kasteelpoorten, bocht om naar de kruising Hohlweg-Am Lommatzscher Tor. Daar links is er een prima asfaltweg om lekker zoevend af te dalen!
https://www.google.nl/maps/place/Mei%C3 ... FQAw%3D%3D
En op de onderstaande foto ben ik bijna weer op de "begane grond" gekomen. De Schloßbrücke bij de kasteelpoort ligt achter het dak van het gebouw rechts. Een tip voor de toekomstige Elderadweg-fietsers? :wink:
DSC08158.jpg
Als ik dat geweten had 2 jaar geleden Martin.
Jij stond op de Adenauerallee (of B6) in Leipzig (universiteitsgebouw was makkelijker te vinden dan de kerk)

https://maps.app.goo.gl/kJbtFAnUCb6HojVz6
Stimmt, sehr gut! Ik was gisteren onderweg van de jeugdherberg naar de enorme joekel van het Leipziger Hauptbahnhof, waar de trein om 9.46 uur rechtstreeks naar Leer vertrok. Wees ruim op tijd, want de Bahnsteig (perron, Gleis in West-Duitsland) kon nogal eens wisselen en de vertrektijden ook. Dus goed informeren op de grote schermen. Beobachten! Gelukkig goed gegaan. In Magdeburg een onderbreking van twee uur om daar rond te kijken.
De volgende is voor jou.

Het was maar een korte stedentrip per trein naar Oost-Duitsland en Tsjechië, fiets mee.
Ik was precies 100 uur van huis en in die korte tijd nog nooit zoveel mooie indrukken opgedaan! De hele tijd stralend zonnig weer of 's nachts de volle maan, geen spat regen. Fiets geen panne gehad. En dat midden oktober. Mijn beide camera's werden er moe van.... Knalgeslaagd.

Maar ik was nog nooit zo bang geweest voorafgaand aan die reis, wat als Poetin een bom op Europa gooit en of er een Duitse spoorwegstaking zou komen.... Bijvoorbeeld was de spoorlijn van Dresden Hbf naar Ústí nad Labem de dag na mijn bezoek aan Tsjechië door koperdiefstal "außer betrieb", het is een internationale lijn van Berlijn naar Boedapest! Hoe mijn huis, mijn geliefde vrouw en katten terugzien? Daarom had ik ook rekening gehouden om per vliegtuig naar Nederland te gaan (vanuit Praag), bijv. gereedschappen mee om trappers eraf te halen en zo. Hoe gek is de wereld geworden....
In dat geval had je beter naar huis gefietst. Hier de volgende van zonniger oorden, de streetview laat het niet zien maar er zijn 360 graden foto's waarop dit wel goed te zien is.
Raad.JPG
Naar huis fietsen is not done. Ik kan geen lange afstanden meer afleggen op m'n 73e.... vanaf morgen ook bepaalde verplichtingen op m'n agenda en de andere helft langer missen?
Fraai uitzicht op de blauwe Middellandse Zee? Ik zie in de verte twee eilandjes liggen, het ene kleiner dan het andere. Wat opzij van het schiereiland. Maar van de Italiaanse grens (Ventimiglia) tot de Spaanse grens niks vergelijkbaars te vinden. Ik verwacht zo'n kustvorm in Italië niet. Misschien Balkan?
Je wordt warm, maar hier is het nog warmer al kan er 's winters ook sneeuw liggen. Er ligt overigens maar 1 eilandje voor de kust.
Als je de foto goed uitvergroot, zie ik duidelijk rechts van het eiland nog een piepklein eilandje.... Bij de rand nog meer. Zelfs boten zijn op Google satelliet zichtbaar. Maar nu naar bed.
er zijn rond dit eiland wat kleine eilandjes, maar veel meer dan boven het water uitstekende rotsen kun je het op 1 na niet noemen.