Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mitech Pinion 18 Swissdrive Gates carbon drive speed pedelec - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Mitech Pinion 18 Swissdrive Gates carbon drive speed pedelec

Dank voor je antwoord.

Opmerkelijk dat een motor met de naam Swissdrive (met associaties aan besneeuwde alpen tot gevolg) eigenlijk maar matig werkt in de bergen en vooral geschikt is voor inzet in de polder. Misschien dopen ze het ding nog eens om tot Polderdrive.
Wij hebben overigens (nog) geen problemen met de beide Swissdrives gehad. Ze zijn alleen in het vlakke land gebruikt.
Het elastiekerige herken ik vooral wanneer de motor uit staat. Als hij aanstaat merk ik dat niet meer. Met uitgeschakelde motor fietst sowieso niet heel lekker.
Dat komt m.i. vooral door het gewicht dat met (5.6 kg) vorstelijk aan de hoge kant is.
Bionix heeft nu zo'n dv 500 pizzaschijf motor. Die is een stuk lichter (4 kg ofzo) en heeft iets meer koppel. Ik hoop nog eens zo'n bionix te proberen. Iemand ervaringen met de pizzaschijf?
Ik heb nog geen Swiss kunnen testen in de bergen en niet elke naafmotor is gelijk. Ik ga ervan uit dat hij zich prima weert in de bergen.

Jullie hebben superfietsen, mijn kanttekening is sowieso meer gericht richting forens-gebruik.
Ik heb ook een speed pedelec er bij gekocht om mijn auto ter vervangen. Ondanks dat er veel huilstruiken en treurwilgen zijn die het voor oude mannen vinden, kan ik alleen maar zeggen: Beste aankoop ever! Spaart brandstof, goedkoop in onderhoud, alles wat ik normaal met auto deed doe ik nu met pedelec en het is vooral leuk om te rijden!

Ik heb de Charger HS met belt en nuvinci van Riese und Muller, Bluelabel
Super ding! Alleen importeur heeft slechte after care. Bij mij duurde een nieuw voorwiel 5 weken om te leveren(ik was aangereden door een oude dame) Nee op een normale fiets was ik ook aangereden.
http://www.ebike-base.de/uploads/tx_sge ... chwarz.jpg
Hi Slaapt,

Thnx voor het delen van je ervaringen.
Ik denk ook dat de ebike ten onrechte leed onder een grijze duiven imago. Maar in mijn omgeving zie ik steeds meer mensen die daar heerlijk lak aan hebben. De ebike maakt mijn leven in elk geval veel leuker.

Als ik 's ochtends langs de file glijdt moet ik altijd een beetje grijnzen. Zit je daar in je massageproduceerde statusblik tijd te verdoen terwijl je dikker en armer wordt. Ik denk dat we daar nog eens heel smakelijk om gaan lachen in de toekomst. "vroeger namen we overal waar we heen gingen twee bankstellen met ons mee, dan voelde we ons minder onzeker' :D :D
Kun je iets ook vertellen vertellen over jullie ervaring met de Flitzbike? Flitzbike is overigens niet meer en heet tegenwoordig Radrezept. Volgens mij zijn ze nu weer in business. Zijn er verschillen in kwaliteit/service/prijs naar jouw mening?

Ik ben namelijk op zoek naar een snelle forens fiets voor 45KM enkele reis. De combi Pinion/ achteraandrijving spreekt me erg aan omdat, zoals je zelf aangaf, de ombouw naar een gewone (vakantie)fiets snel gemaakt is. Ik kijk ook met een schuin ook naar een Specialized Turbo S, maar een twee-vliegen-in-één klap fiets spreekt me meer aan. Jouw fiets ziet er subliem uit.

Heb je de fietsen overigens via internet besteld? Ben je ze gaan halen in Duitsland?

Alvast dank voor je reactie!!

groet,
Niels
Graag wel even vooraf je fietsbel gebruiken als je langs een gewone medeweggebruiker wilt razen. En een helm is......

Veel plezier met je speeltje.
Niels1975 schreef:Kun je iets ook vertellen vertellen over jullie ervaring met de Flitzbike? Flitzbike is overigens niet meer en heet tegenwoordig Radrezept. Volgens mij zijn ze nu weer in business. Zijn er verschillen in kwaliteit/service/prijs naar jouw mening?

Ik ben namelijk op zoek naar een snelle forens fiets voor 45KM enkele reis. De combi Pinion/ achteraandrijving spreekt me erg aan omdat, zoals je zelf aangaf, de ombouw naar een gewone (vakantie)fiets snel gemaakt is. Ik kijk ook met een schuin ook naar een Specialized Turbo S, maar een twee-vliegen-in-één klap fiets spreekt me meer aan. Jouw fiets ziet er subliem uit.

Heb je de fietsen overigens via internet besteld? Ben je ze gaan halen in Duitsland?

Alvast dank voor je reactie!!

groet,
Niels
Met dat soort afstanden blijf je met een middenmotor kettingen kopen. Daarom kocht ik een fiets met riem. Trouwens.
henk huizenga schreef:Graag wel even vooraf je fietsbel gebruiken als je langs een gewone medeweggebruiker wilt razen. En een helm is......

Veel plezier met je speeltje.
Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat jij precies roept aan welke vooroordelen er kleven aan dit vervoerstype. In de stad rij ik nooit vol gas. Omdat je dan non stop aan het remmen bent voor andere fietsers. Die fietsen veelal met zijn tweeen over het hele fietspad breed en gaan pas opzij als er een tegenligger is of je belt. Of fietsers zijn druk met hun telefoon dan met de rest van het verkeer. Nog te zwijgen over de gezellige drie op en rij fietsers.

Sinds ik wat sneller fiets al dan niet elektrisch valt mij op hoe bezopen mensen soms fietsen.
Gewoon flink toeteren en dan rakelings langsscheuren, zoals alle brommerrijders.
Met dat soort afstanden blijf je met een middenmotor kettingen kopen. Daarom kocht ik een fiets met riem. Trouwens.
Bedankt voor de tip!
Zelf rij ik al een paar jaar met bagage met een voorasmotortje. Het grote voordeel vind ik de korte hellingen die je nu fluitend doet en die me nu veel meer van het landschap doen genieten. Op het vlakke en op Alpenhellingen heb ik er eigenlijk niet zoveel aan. Op het vlakke ga ik een paar km/h sneller, nou nou lekker belangrijk. Op lange steile hellingen gaat uiteraard de accu snel leeg en doet het extra gewicht de extra hulp een beetje teniet.

Al met al ben ik zeer benieuwd naar de genoemde fiets. Hoe zwaar is de fiets in totaal?
Niels1975 schreef:Kun je iets ook vertellen vertellen over jullie ervaring met de Flitzbike? Flitzbike is overigens niet meer en heet tegenwoordig Radrezept. Volgens mij zijn ze nu weer in business. Zijn er verschillen in kwaliteit/service/prijs naar jouw mening?

Ik ben namelijk op zoek naar een snelle forens fiets voor 45KM enkele reis. De combi Pinion/ achteraandrijving spreekt me erg aan omdat, zoals je zelf aangaf, de ombouw naar een gewone (vakantie)fiets snel gemaakt is. Ik kijk ook met een schuin ook naar een Specialized Turbo S, maar een twee-vliegen-in-één klap fiets spreekt me meer aan. Jouw fiets ziet er subliem uit.

Heb je de fietsen overigens via internet besteld? Ben je ze gaan halen in Duitsland?

Alvast dank voor je reactie!!

groet,
Niels
Ha Niels,

Thnx :D
en goed plan zo'n ebike/vakantiefiets combinatie. Daar krijg je zeker geen spijt van. Duurzaamheid is bij forensen zeker zo fijn als op vakantie. En de combo bespaart voor mij geld.

De Flitzbike/Radrezept doet het ook heel fijn (inmiddels al ruim 7.000 km). Daarbij zijn het zeer vriendelijke mensen. De Flitzbike is goedkoper (€ 5.700 ten opzichte van € 7.000 voor de Mi-Tech). De Flitzbike wijkt slechts op details af (volgens mij is het ook een Mi-Tech frame).

Flitzbike monteert standaard Tektro remmen. Ik zou even vragen of ze die verwisselen voor Shimano XT. Dat remt m.i. stiller en harder. De standaard Curana spatborden werken prima. Flitzbike doet geen kabels binnendoor. Dat geeft ook niet echt en maakt het vervangen een stuk eenvoudiger.

Het riemspansysteem op de Mi-Tech is wel beter. Je hebt nog van die stelschroeven om de as naar achteren te trekken. Bij de Flitzbike gaat het, zonder die stelschroeven, ook (bouten lossen, band leeg laten lopen, blokje hout tussen band en voorkant v/d achtervork, band oppompen tot juiste riemspanning is bereikt, bouten vastdraaien). Niet heel precies helaas maar het werkt wel. En bij een riem hoef je dit haast nooit te doen.

Ik heb de Mi-Tech gekozen omdat ik geen verende voorvork op mijn fiets wil. Voor mij te veel gewicht en onderhoud. Daarbij gaat het voor mij prima met 50mm banden. De Flitzbike zonder verende vork vind ik optisch niet zo succesvol.

De Mi-Tech kun je krijgen met steek-as en de Flitzbike niet. Dat maakt het omwisselen van het achterwiel bij de Flitzbike iets langzamer. Nog steeds prima te doen hoor.

Zowel Flitzbike als Mi-Tech bezorgen bij je thuis. Ophalen lijkt me vrij duur en tijdrovend. Mijn vrouw gaat t.z.t trouwens toch ook over op een Mi-Tech. Anders passen onze fietsen niet bij onze matchende ANWB regenjassen en bootschoenen... :wink:

Zoals Slaapt al opmerkte: in jouw geval is een Specialized Turbo S (ook met Swissdrive achterwielmotor) niet echt een optie. Nog afgezien van het m.i. te korte onderhoudsinterval.
Daarbij schakelt een Pinion veel sneller. En dat heb je echt nodig bij een speedpedelec. Je moet snel door de versnellingen heen kunnen anders duurt het schakelen zelf gewoon te lang. Je gaat namelijk heel de tijd van heel snel naar heel langzaam. Een derailleur is trager.
Voor mij is een Pinion te vergelijken met een Audi DSG versnellingsbak die heel snel schakelt en een derailleur met zo'n oude Citroen 2CV dashbord versnellingspook. Romantisch, grappig, kosten-efficiënt maar niet echt snel.

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt en hoe het je bevalt.
windinderugfietser schreef:Zelf rij ik al een paar jaar met bagage met een voorasmotortje. Het grote voordeel vind ik de korte hellingen die je nu fluitend doet en die me nu veel meer van het landschap doen genieten. Op het vlakke en op Alpenhellingen heb ik er eigenlijk niet zoveel aan. Op het vlakke ga ik een paar km/h sneller, nou nou lekker belangrijk. Op lange steile hellingen gaat uiteraard de accu snel leeg en doet het extra gewicht de extra hulp een beetje teniet.

Al met al ben ik zeer benieuwd naar de genoemde fiets. Hoe zwaar is de fiets in totaal?

Dank voor je reactie.
Mooi dat je nu nog meer geniet van het fietsen. Dat herken ik. Fietsen was al fantastisch maar het is nog beter geworden met ebikes.

Ik heb de fiets alleen gewogen zonder motor en batterij. Toen kwam ik op 15.6 kg uit. De batterij weegt 2,5 kg dacht ik en de motor 5.6 kg. In totaal zou het dus iets van 23,7kg.
Het gewicht zou wat mij betreft wel lager kunnen. Ik overweeg nog zo'n BionX DV500 motor http://www.electriccyclery.com/shop/ele ... ionx-d500/
Dat scheelt alweer 1,6kg.
Ja dat gewicht van de elektrische fiets ligt mij ook zwaar op de maag. Mijn trekkingbike wàs al één van de zwaardere en ik koos ook nog voor een relatief zware motor en accu.
Voordeel: Ik rij nu met een tank :shock:

De nieuwste Bionx-motoren vind ik esthetisch echt niet kunnen. Ze vullen bijna je hele achterwiel op! Ik wil het liefst zo onopvallend mogelijk.
Afbeelding
Het is een gok, maar ik zou denken dat de oversized motor het rijgedrag in de bergen ten goede komt omdat je beter de hitte kwijt kan.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt en hoe het je bevalt.
Hartelijk dank voor het beantwoorden van m'n vragen! Ik laat weten wat het geworden is :D

mvg,
Niels
Ik ben een rookie op e-bike gebied, en stuitte op dit forum in mijn zoektocht naar de ideale e-bike voor mij.

Ik ben al een poosje aan het overwegen een e-bike te kopen, maar twijfel erg tussen een "gewone" (25 km/u) of een S-pedelec.
Ik wil in ieder geval gaan voor een belt drive.
Mijn woon-werk rit is 30 enkel; dus 60 retour, met nauwelijks hoogteverschil.
Is dit eigenlijk al te veel voor een normale e-bike? Ik ga er geen vakanties mee doen.

En wat zijn de argumenten voor een Pinion 9 op een e-bike, in plaats van een rohloff naaf?
GaTochFietsen schreef: Mijn woon-werk rit is 30 enkel; dus 60 retour, met nauwelijks hoogteverschil.
Wat noem je 'normaal'?

Een degelijke fiets met ondersteuning moet die afstanden perfect ondersteuning kunnen bieden als je niet continu op de hoogste stand wilt rijden.

Wat betreft de keuze tussen een fiets met ondersteuning tot 25 km/h of 45 km/uur zou ik het volgende zeker meenemen in de overweging:

- Een goede S-pedelec is aanzienlijk duurder. En dat niet enkel in aanschaf maar later ook bij het vervangen van de batterij.

- (Naar horen zeggen) zou de 45 km/uur bij de huidige S-pedelecs enkel haalbaar zijn als men behoorlijk mee trapt. Dat neemt niet weg dat de gemiddelde snelheid tussen zo'n fiets en een fiets met gewone ondersteuning aanzienlijk kan zijn (en dus het tijdverschil van de verplaatsing ook) op voorwaarde dat men op een veilige manier de snelheid van de S-pedelec ook kan benutten. Rijdt men veel tijdens de spitsuur op overbevolkte fietspaden, zit het parcours dat men aflegt vol met bochten, wegen waar men continu voorrang moet verlenen, ... dan kan men vaak niet verantwoord de snelheid van die fietsen benutten.

- Sommige ondersteunde fietsen (lang niet allemaal!) zijn ook prima te berijden als de batterij de geest geeft. Ik vermoed dat dat met S-pedelecs het geval is. Aan de andere kant is dat misschien ook wel een non-probleem, zeker met het geplande gebruik.

- De Nederlandse regelgeving ken ik niet zo goed (als Belg) maar weet dat er zaken als verzekering, in België helmplicht, ... komen te kijken bij het gebruik van een S-pedelec.

Renaat
mitech schreef: Het is een speedpedelec. Normale kruissnelheid ligt tussen de 38 en 42 km/u.
Anders is er geen tijdwinst ten opzichte van niet-elektrisch fietsen.
Dat is de snelheid van een scooter maar dan onhoorbaar stil. Ik hoop dat deze speedpedelecs verboden worden op de fietspaden. Ik zie 50+ ers al regelmatig gevaarlijk en onhandig rijden op e-bikes met snelheden tot 25 km/uur...
Als ik mij niet vergis vallen de speedpedelecs vanaf volgend jaar in de categorie brommers. En die dienen zich vanaf dan te conformeren aan de daarvoor geldende wet- en regelgeving, waaronder de plaats op de weg. Als e op een fietspad mag brommen, mag dat met een speed-pedelec ook. Anders: de rijbaan op.

Maar kom op jongens. Dit zijn toch best mooie ontwikkelingen waar we mogelijk later allemaal de vruchten van plukken? Ik zie mezelf mijn auto nog niet wegdoen, hoewel ik die niet vaak gebruik, maar voor de rest kan een s-pedelec volgens mij in heel veel gevallen uitkomst bieden. Tenslotte doe ik nu ook heel veel met de fiets, alleen zweet ikj er dan vaak bij:). Mij lukt het echter nog niet om op de fiets m'n hele familie mee te nemen

Laten we nu niet als een stel zuurpruimen gaan miepen over "gevaarlijk, want te stil". Een brommer was te lawaaiig. Nu hoor je niks en dan is het weer niet goed.

De ontwikkeling is niet tegen te houden - en dat moet je denk ik ook niet willen. Wen er maar aan!