Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Binnenbanden voor Schwalbe Big Apple 50 mm - Forum Wereldfietser

Binnenbanden voor Schwalbe Big Apple 50 mm

Wat voor binnenbanden zouden jullie me aanraden als ik een buitenband Schwalbe Big Apple 50 mm. heb voor 26 inch? Ik begrijp dat alle Schwalbe banden wel goed zijn, maar kun je uberhaupt elke 26 inch binnenband gebruiken bij deze buitenband?

Alvast bedankt.
Femke
Binnenbanden zijn niet zo kritisch op diameter als buitenbanden op de velg. Je kunt echter geen 32mm-versie met veel succes in een big-appleband gebruiken. Binnenbanden hebben een range waarin ze met goed gevolg passen; als het er niet al op staat zie dan de websites van de leveranciers. Naar mijn vermoeden is het voor de lekbestendigheid beter geen binnenbanden te monteren die aan de krappe kant zijn. Aan de andere kant zijn die natuurlijk wel weer lichter.
Leon
http://www.schwalbe.de/ger/de/fahrrad/schlaeuche/ voor alle soorten. Het antwoord is de nummers 13 of 14, want 559 is hetzelfde als 26 inch. 14 is de wat dunnere extralichte soort, waar ik zelf goede ervaringen mee heb tot nu toe. Je kunt dan ook nog kiezen uit diverse soorten ventielen. Ik houdt van autoventielen omdat ze wat steviger zijn en makkelijk bij de benzinepomp. Maar anderen houden liever van raceventielen, omdat ze makkelijker met een handpomp op te pompen zijn, en een minder groot gat in je velg nodig hebben. Ik heb de stellige indruk dat Schwalbe binnenbanden beter zijn dan veel andere merken.
Wim