Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Last van de kou bij het fietsen? - Forum Wereldfietser

Last van de kou bij het fietsen?

Last van de kou bij het fietsen? Ik vind van niet, hoewel m'n vrouw wel wat ongerust over deed. Na twee kilometer trappen begin ik me al warm te voelen. Beetje extra warme kleren en hete Löfbergs Lila koffie in de dubbelwandige bidon, en het gaat al prima.
Hier een foto op weg van mijn werk naar huis (heb lichamelijk nog last door de smak van mijn fiets op 20 september 2007 en werk daarom nu halve dagen), vandaag gefotografeerd om 13.06 uur bij –8 graden met ZW-wind Bft 2.

Afbeelding

Geen sneeuw, maar alles wel hard bevroren.
Deze morgen was het in de besneeuwde Scheldevallei tussen -9 en -11°C (afhankelijk of je mijn fietscomputerthermometer of een wegkantthermometer gelooft).

Een dun hemdje, dun truitje, goeie fleece-vest én daarboven een windstopper maakten dat ik helemaal geen last had van de kou. Dat alles werd natuurlijk gegarneerd meteen paar Long Johns (lange onderbroek) onder mijn jeans en de noodzakelijke fleece muts, fleece hanschoenen en fleece sjaal (tot over mijn neus getrokken zodat ik m'n eigen heerlijke warme dampen inademde).

De enige die last had van de kou was mijn draadloze fietscomputer (VDO MC1.0): die heeft de hele tijd op 0km/u gestaan.

Mijn Rohloff schakelgreep leek zich ongewoon sterk rond mijn stuur te klemmen; ik had wat meer kracht nodig om te schakelen (hetgeen verder nochtans probleemloos verliep).
No such thing as bad weather...just bad gear...

Ik fiets onlangs het winterse weer en een bezorgde vrouw nog steeds twéé keer per week naar mijn merk (rondje van 48km).

Maar moet toch toe geven dat ik sinds een week met een fleece aan rij, voor het eerst in mijn leven.

Maar dat pekel is wel erg slecht voor mijn fietsen merk ik, dus ik heb twéé van hun in een winterslaap gezet, nu hoef ik maar één schoon te maken elke week. Maar schoonmaken doe ik met liefden ipv in de file staan :) .
Zie en huiver: http://www.icebike.org/
Wim
Martin E. van Doornik schreef:Last van de kou bij het fietsen? Ik vind van niet, hoewel m'n vrouw wel wat ongerust over deed. Na twee kilometer trappen begin ik me al warm te voelen. vandaag gefotografeerd om 13.06 uur bij –8 graden met ZW-wind Bft 2.
Vanmorgen -17 C op het gras gemeten. Vanmiddag was de maximum -10 C. Bergop door de sneeuw ploegen moest met muts af en handschoenen uit - warm! In het droogdal afdalen voelde je alle warmte-energie uit je lijf weggezogen worden. De foto is bij Bemelen, twee kilometer van hier. Inmiddels (18.00 uur) vriest het alweer 12 graden.
Afbeelding
Van de kou heb ik niet echt last, bergschoenen, dikke noorse kousen,
lange fietsbroek + dikke trekkingbroek, T-shirt, trui, fleese jasje , regenjas,
dikke handschoenen, 1 buff rond mijn hals, 1 buff over mijn oren én een overtrek over mijn helm.
En natuurlijk een veiligheidsbril voor mijn ogen te beschermen.
Maar die koude Noord-Oosten wind, daar zie ik s'avonds van af om naar huis te rijden.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het was hier ruim 15 graden boven nul - en ik heb heimwee naar de kou.
Wim
Ik fiets slecht 5 km per rit (5heen en 5 terug) na 2km loopt het zweet op mijn rug.

Ik heb in de kersvakanite een eind gefietst, toen een agu sweatshirt, een wollen icebreaker (broek en longsleeve aan) en een fleecetrui nergens problemen mee maar icebreaker kleren rulen heel erg hard
Toch is het weet ik nog uit mijn amerikaanse tijd ook al heb je het warm van de inspanning wel van belang op te letten op de extremiteiten, en eventueel je ogen. Maar misschien is het nog niet zo koud.
Wim
San Blas, Mexico, vanmiddag 25,7 graden in de schaduw...
Ga toch fietsen!! :D
Groetjes, Aaldrik en Sonya
Zometeen weer 10km trappen naar het ven om te schaatsen, lange gevoerde fietsbroek, sportshort met windbreker, kortefietsbreoek met zeem, kort shirt, lang shirt en softshell van berghaus, muts en handschoenen en gezicht in het vet, hierrrr we goooo. :)