Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op de fiets naar Luxemburg - Forum Wereldfietser

Op de fiets naar Luxemburg

Name: Martijn

Email: Martijn@behangt.nl

Hi,

ik ben van plan om deze zomer op de racefiets naar Luxemburg te gaan. Samen met nog 2 jongens. Het is de bedoeling om het in 3 dagen te doen. De afstand van Ede (begin) naar Wiltz (eind) is ongeveer 400 km.

Nou heb ik wel enige ervaring in het fietsen (o.a. 2 keer de Alpe d'Huez gedaan, aantal keren tochten van 150 km gedaan), maar ik heb nog nooit een tocht van meerdere dagen gepland.

Daar is mijn vraag ook op gericht. Het liefst nemen we geen tentje mee, ivm. gewichtsbesparing. Gewoon een rugzakje met wat douchespul, bandenplaksetje, kleding en voldoende eten en drinken is eigenlijk alles wat we mee willen.

Maar waar kunnen we overnachten? Zijn er een soort van trekkershutten ofzo in België? Of goedkope overnachtingsplaatsen?

En heeft er iemand ervaring in meerdaagse fietstochten? Goede adviezen zijn altijd welkom.

Bedankt,
Martijn

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

Zie voor veel praktische informatie en leuke ideeen mijn gids BEDEVAARTENROUTE van Egmond naar Echternach. Goedkoop slapen kun je in jeugherbergen. Andere adressen kun je opvragen via de Belgische en Luxemburgse verkeersbureaus. In Nederland kun je overnachting zoeken via VRIENDEN OP DE FIETS. Alle adressen staan in mijn gids. Als je 150 km per dag kunt doen en je kunt de Alp d'Huez op, dan hoeft deze meerdaagse tocht geen probleem te zijn. Jammer dat je niet gaat kamperen. Dat is zo heerlijk na een dagje fietsen. Daar heb ik het extra gewicht best voor over!

Bert

Name: Koen

Email: koenbaeten@hotmail.com

In verband met de jeugdherbergen kan je meteen naar de site van de Vlaamse en de Waalse Jeugdherbergencentrale (http://www.vjh.be en http://www.laj.be),of die van de International Youth Hostel Federation (http://www.iyhf.org). Daar vind je alvast de adressen van jeugdherbergen in Vlaanderen, en de nodige links.

Veel plezier...

ik fiets al jaren met alleen een rugtas.
een tip neem zoweinig en zo licht mogelijke dingen mee.van die kleine verpakkingen tandpasta enz.Verkijk je niet op afstanden!!je denkt het in 3 dagen te halen maar 150 km in nederland is heel anders kan klimmen.neem ruim de tijd!!(dan geniet je ook van het landschap haha)
ps;je zei eten meenemen.ik hoop dat je bedoelt sportrepen enz want blikken bonen zijn best zwaar hoor!!!!

In navolging van Carmen, hier van mij ook nog een late reactie. Misschien heeft iemand er wat aan. Een paar weken geleden ben ik ook naar Luxemburg gereden. Ik begon vanuit de veluwe. Ik had nog nooit heuvels/bergen gezien en het was mijn eerste fietsreis. Toch heb ik maar twee dagen over de 410km gedaan en heb ik zeker wel van het prachtige landschap genoten. De 1e dag heb ik 260km gefietst tot aan Valkenburg (via o.a. LF3: de maasroute) en de 2e dag 150km naar Troisvierges (bovenin Luxemburg). Wel beide dagen al om 6.00u begonnen en pas om 22.00u gestopt. Ik wilde ook niet veel bagage meenemen en dus had ik geen tent bij mij, maar wel een slaapzak (aanrader!) en een rugzak, allebei op mijn achterrekje van mijn mountainbike. Beide nachten heb ik op een camping geslapen die ik heb gevonden via mijn (fiets)kaarten. Eerste nacht overigens wel in de openlucht (was gratis) en tweede nacht in een kinderspeelzaal (5 Euro). Ik had voldoende mueslirepen meegenomen, maar die kwamen op een gegeven moment wel mijn strot uit. Toch zou ook ik blikken bonen afraden.
Eigenlijk had ik trouwens op dag 3 naar Luxemburg-stad willen fietsen, maar ik werd wakker met zere longen. Door de stekende pijntjes kon ik amper inademen en bewegen. Waarschijnlijk is dit gekomen door het afdalen zonder jas aan, dus denk hieraan! Maar verder, behalve enkele min of meer gevoelloze vingers, heb ik er niets aan overgehouden dus het is zeker de moeite waard!
Ik heb al besloten dat ik volgend jaar zomer naar Italie (volgens Benjaminse) ga fietsen in plusminus 10 dagen, dus als er iemand mee wil....? Ik ben een wereldfietser op komst!

A. (22)

amfietsieus schreef:In navolging van Carmen, hier van mij ook nog een late reactie. Misschien heeft iemand er wat aan. Een paar weken geleden ben ik ook naar Luxemburg gereden. Ik begon vanuit Voorthuizen (iets boven Ede). Ik had nog nooit heuvels/bergen gezien en het was mijn eerste fietsreis. Toch heb ik maar twee dagen over de 410km gedaan en heb ik zeker wel van het prachtige landschap genoten. De 1e dag heb ik 260km gefietst tot aan Valkenburg (via o.a. LF3: de maasroute) en de 2e dag 150km naar Troisvierges (bovenin Luxemburg). Wel beide dagen al om 6.00u begonnen en pas om 22.00u gestopt.


Ik heb al besloten dat ik volgend jaar zomer naar Italie (volgens Benjaminse) ga fietsen in plusminus 10 dagen, dus als er iemand mee wil....? Ik ben een wereldfietser op komst!

Arjan (22)
Eeuhhh... zou je niet beter mee kunnen gaan doen met de Tour? Ik heb gehoord dat ze links en rechts wat plaatsen vrij hebben gekregen. :D

260 km....ikmoeernieaandenke... petje af overigens