Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame bags oid. - Forum Wereldfietser

Frame bags oid.

Zijn er een werledfietser die zonder kar en/of rek rijdt en met framebag, gas tank, seatbags oid. op reis gaan?
Ben benieuwd naar de ervaringen met name de liters/kg die mee gaan
ottje schreef:Zijn er een werledfietser die zonder kar en/of rek rijdt en met framebag, gas tank, seatbags oid. op reis gaan? Ben benieuwd naar de ervaringen met name de liters/kg die mee gaan
De liters zijn behoorlijk beperkt. Ik heb zelf een fors "saddle bag". Kijk maar: Afbeelding
Toch is deze saddle bag niet groter dan een grote stuurtas, sterker nog het IS een stuurtas.
Alles wat tussen je benen moet kan aleen maar heel smal zijn. Zelf schuur ik met mijn lang broek al vaak tegen het kabeltje dat langs de bovenbuis loopt; kun je nagaan.
En waarom zou je per sé de paar honderd, oké 400 gram, willen besparen die een lichte maar sterke bagagedrager weegt? Met één voortasje eraan kom je al een eind en je hebt tenminste de mogelijkheid om meer mee te nemen als je eens boodschappen hebt gedaan.
Groet,
Leon
Ik ben in zuid-frankrijk een keer iemand tegen gekomen die op een racefiets ook zo'n grote zadeltas had én een creditkaart.

Hij had een tandeborstel en een setje gewone kleren bij zich, maar vooral zijn creditkaart was zijn beste vriend......

Hij was voor hij pensioneerde juwelier geweest en had zijn schaapjes op het droge.....

Groet,
Eric
eric190173 schreef:Ik ben in zuid-frankrijk een keer iemand tegen gekomen die op een racefiets ook zo'n grote zadeltas had én een creditkaart.

Hij had een tandeborstel en een setje gewone kleren bij zich, maar vooral zijn creditkaart was zijn beste vriend......

Hij was voor hij pensioneerde juwelier geweest en had zijn schaapjes op het droge.....

Groet,
Eric
Heb geen schaapjes ..... maar wel hetzelfde idee.
Goed plannen en bespreken voor onderdak
Die tassen kunnen groter. Deze fiets kwamen we in Schotland tegen; de constructie is gebaseerd op een clip-on van AGU en de tas wordt door een balkje ondersteund om het gewicht op de drager te krijgen:
Afbeelding

De fiets zelf was trouwens ook de moeite van het bekijken waard: volgens de huidige eigenaar meer dan 25 jaar oud en voor 50 pond overgenomen uit de erfenis van een vriend. Hij blijft erop rijden al herinnering aan deze man.
arnob schreef:De fiets zelf was trouwens ook de moeite van het bekijken waard: volgens de huidige eigenaar meer dan 25 jaar oud en voor 50 pond overgenomen uit de erfenis van een vriend. Hij blijft erop rijden al herinnering aan deze man.
Ik denk dat hij zo'n 32 jaar oud is want hij lijkt eng veel op mijn Batavus uit 1976 http://www.leonpoels.nl/fietsen/fietsen ... -groot.jpg.
Groet,
Leon
Leon schreef:
arnob schreef:De fiets zelf was trouwens ook de moeite van het bekijken waard: volgens de huidige eigenaar meer dan 25 jaar oud en voor 50 pond overgenomen uit de erfenis van een vriend. Hij blijft erop rijden al herinnering aan deze man.
Ik denk dat hij zo'n 32 jaar oud is want hij lijkt eng veel op mijn Batavus uit 1976 http://www.leonpoels.nl/fietsen/fietsen ... -groot.jpg.
Groet,
Leon
Niet aardig om zo'n maatfiets te vergelijken met zo'n gebakje uit Friesland.

Flying Scot stopte in 1983, en aan de kabelloop te zien is het een latere. Op de remmen na lijkt me weinig origineel.
http://www.theflyingscot.com/core/welcome.html
m-gineering schreef:
Leon schreef:
arnob schreef:De fiets zelf was trouwens ook de moeite van het bekijken waard: volgens de huidige eigenaar meer dan 25 jaar oud en voor 50 pond overgenomen uit de erfenis van een vriend. Hij blijft erop rijden al herinnering aan deze man.
Ik denk dat hij zo'n 32 jaar oud is want hij lijkt eng veel op mijn Batavus uit 1976 http://www.leonpoels.nl/fietsen/fietsen ... -groot.jpg.
Groet,
Leon
Niet aardig om zo'n maatfiets te vergelijken met zo'n gebakje uit Friesland.
Ik heb nochthans nooit meer zo lang met een gebakje gedaan. Ook niet met een fiets.
Leon
Leon schreef:
Ik denk dat hij zo'n 32 jaar oud is want hij lijkt eng veel op mijn Batavus uit 1976
Niet aardig om zo'n maatfiets te vergelijken met zo'n gebakje uit Friesland.
Ik heb nochthans nooit meer zo lang met een gebakje gedaan. Ook niet met een fiets.
Leon
Om maar eens een recensie uit een autotijdschrift te citeren (Car)
For: everlasting
Against: everlasting
Sum up: Built like a tank, and drives like one

;)