Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor route Koh Kong Cambodja naar Thailand - Forum Wereldfietser

Tips voor route Koh Kong Cambodja naar Thailand

Hai Wereldfietsers!

Nog een weekje en dan mag ik eindelijk naar het oosten vliegen! Nog een vraagje aan de ervaren trappers onder jullie. Wie heeft er tips voor een mooie kustroute in Thailand vanaf Koh Kong? We hebben volgens de grove planning nog een week om richting Bangkok te gaan en willen nog een mooi stukje kust meepikken. Ik heb alleen nog nergens een leuke route gevonden om daar te nemen. Dus jullie tips zijn welkom!

Groetjes van Femke

Het is enige jaren geleden dat ik daar fietste.
De hoofdweg die door dit smalste stukje Thailand loopt is helemaal niet druk en goed te fietsen.
Je kan er trouwens regelmatig af en parallel weggetjes nemen tussen deze hoofdweg en de kust.
Je komt er langs o.a; Ban Chuen Beach, ik geloof officieel het strand met het witste zand van Thailand, en langs leuke visserdorpjes.
Er zijn enkele (mooie) bungalow resorts (wel iets duurder), gericht op Thaise toeristen met centen uit Bangkok (reken op + 1.000 Baht/nacht).

Je zou via Trat verder langs de kust tot in Rayong kunnen rijden.
Ook hier lopen vele kleine weggetjes langs de kust die niet op de kaart staan.
In de buurt van Sattahip kan je dan de trein naar Bankok nemen (let op, slechts 1 trein per dag, niet op zaterdag en zondag. Hij vertrekt vroege namiddag).

Je zou ook vanuit Trat noordwaarts kunnen fietsen via Chanthaburi en dan in Aranyprathet de trein naar Bangkok nemen.
Of als je nog wat tijd hebt het Pang Sida National park (aanrader !) net boven Sa Kaew bezoeken en dan de trein opspringen in Sa Kaew.

Hieronder enkele fotootjes van het stukje tussen de Cambodiaanse grens en Trat.
Geniet van jullie reis !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O waaw...dat ziet er goed uit... Ik vroeg me inderdaad af of die hoofdroute te doen was, en zag dat het treinspoor begint bij Sattahip. Bedankt voor de tips, en de foto's geven me al helemaal het vakantiegevoel... 8)
Nu hopen dat de onrust op het vliegveld in Bangkok snel verdwijnt... :(