Additionally, paste this code immediately after the opening tag: boodschappenwagentje - Forum Wereldfietser

boodschappenwagentje

Misschien niet direct een vraag voor dit forum,
maar ik zocht een boodschappenwagentje voor achter de fiets.

Of waar ik daarbij best op kan letten, ik wil er eigenlijk ook wat groter afval mee naar het recyclage park brengen, maar ook weer niet zoveel.

Ach ja , waar moet ik op letten of weet ik dar alleen zelf.

Nou ja in afwacting

willem
wwwillem schreef:Misschien niet direct een vraag voor dit forum,
maar ik zocht een boodschappenwagentje voor achter de fiets.

Of waar ik daarbij best op kan letten, ik wil er eigenlijk ook wat groter afval mee naar het recyclage park brengen, maar ook weer niet zoveel.

Ach ja , waar moet ik op letten of weet ik dar alleen zelf.

Nou ja in afwacting

willem
Ik zit met een vergelijkbare vraag, maar dan om de hond in mee te nemen, niet op vakantie, maar gewoon de dagelijkse ritten.

Op dit forum zijn al vaker imitatie bob yaks voor ca 30 euro bij e-bay genoemd (plus hetzelfde voor verzending). Heeft iemand er wel eens een in het echt gezien? Of misschien zelfs gekocht? Is het aardig of haalt het de bakker om de hoek nog niet?

Frank

Ik heb zo een karretje sinds een half jaar in de berging staan, nog in de verpakking. Ik heb er nog geen tijd gehad om hem te bekijken en heb er ook geen grote verwachtingen bij. Ik wil alleen zien wat je voor het geld krijgt. Wij kunnen er best een kleine workshop van maken :-)

Maar ik zou voor deze doeleinden (boodschappen en hond) voor een tweewieler gaan. Waarom? Omdat je die heel makkelijk zelf kunt bouwen, b.v. uit een oud kinderkarretje... En een hond beweegt nog best soms en dat is in een éénwieler zeker niet lekker.

Andreas schreef:Ik heb zo een karretje sinds een half jaar in de berging staan, nog in de verpakking. Ik heb er nog geen tijd gehad om hem te bekijken en heb er ook geen grote verwachtingen bij. Ik wil alleen zien wat je voor het geld krijgt. Wij kunnen er best een kleine workshop van maken :-)
Heb inmiddels ook zo'n karretje van e-bay (30 euro + 29 euro verzendkosten) en heb 'm zojuist in elkaar gezet:

Het hele karretje is van ontroerende eenvoud. Verwacht geen mooi geconstrueerde bob yak met een goed ontworpen askoppeling maar een eenvoudige imitatie waarbij zo veel als mogelijk gebruik is gemaakt van standaard onderdelen.
De nauwkeurigheid laat hier en daar te wensen over. Moest de boormachine gebruiken om een borgpen door enkele gaten te kunnen steken. Ook de koppeling op de uitvalnaaf aan de rechterzijde weigerde dienst totdat ik een ringetje verving door een kleiner model.
De tas lijkt me niet waterdicht, maar een plastic wasmand blijkt exact te passen, daarin nu de hond :)

Afbeelding

Kortom, monteren van het bouwpakket vergt enige zelfredzaamheid. Bovendien, met deze askoppelingen zou ik niet graag op een lange reis gaan. Maar als boodschappenwagentje of karretje voor een kleine hond lijkt het best bruikbaar. Wel nog even de slag uit het (nieuwe) wiel halen!

Frank

Lief hondje! :-)

Hej Frank,
Bedankt voor jouw bericht. Ik verwacht ook echt niet veel van dat goedkope ding. Als ik hem ooit in elkaar gezet heb, post ik hier een berichtje en een foto.
Nu even een foto van een hele oude Bob Yak, die iemand op een minder mooie manier heeft omgebouwd naar 20”. Ik heb hem een week geleden gekocht en probeer eer een leuke 20”-versie van te maken:
Afbeelding
Als het project af is, laat ik het weten.
Groeten – andreas
Hallo,

Een winther boodschappenwagentje lijkt een leuke keuze.

http://www.winther-bikes.com/pages/donkey.php

Ik zag vandaag iemand met zo een wagentje, in de winkel.

Voordeel is dat je er ook gewoon mee kunt rondlopen.

Maar, met het bedrag heb ik het moeilijker.

Groeten,

Willem