Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sigma fietscomputer waardeloos - Forum Wereldfietser

Sigma fietscomputer waardeloos

Ik heb afgelopen vakantie voor de tweede keer meegemaakt dat ik onderweg een nieuwe fietscomputer moet kopen en dan niets anders kan vinden dan een Sigma Fietscomputer (na 3 dagen zoeken in Praag bijv.)

Mijn ervaringen met deze dingen zijn zo slecht, dat ik ze eigenlijk niet meer wil. De eerste had 3 batterijtjes nodig, 2 delen zaten in elkaar geklikt met pennetjes die roesten. Het deel aan het wiel zit bevestigd met elastieken en die verteren dus na een paar weken zon en regen. Dit laatste heb ik nu drie keer meegemaakt, de laatste keer vond ik hem met terugrijden nog.

Overigens werkt hij soms niet en elke keer als je stopt moet je hem opnieuw activeren.

Kortom mijn advies: koop dit merk niet.

In mijn vakantie op de Veluwe was mijn km teller kopot. IK kon door het dorp waar ik fietste maar een winkel vinden die mij vertelde, dat cateye slechter is dan
sigma. DUs kocht ik een sigma. Inderdaad met alastiekjes. Nog geen last gehad, maar er is dan ook geen zon :( heb dus nog geen slechte ervaringen.

mario

Verkocht zeker geen Cateye. Ik heb nog nooit een Cateye stuk gekregen. Het kan vast, maar mij is het nooit gelukt. Gewoon de goedkoopste, met vijf functies. De rest snap ik toch niet.
Willem

Ik had eerst een cateye, die is zeker 8 jaar meegegaan. Nu heb ik alweer 3 jaar een sigma en heb er geen problemen mee.

Ik heb toch ook al weer drie jaar een digitale draadloze Sigma en heb er tot nu toe geen enkel probleem mee, het ding werkt perfect. Even ter compensatie... :wink:

Mijn Sigma BC 1106 is precies een jaar mee gegaan. Twee keer in de regen fietsen heeft hem genekt. Fietst wel rustiger zo, maar ik ben toch op zoek naar iets anders. Ik overweeg een Sigma BC 1606.

Mijn Sigma 700 gaat al 35000 km mee in ongeveer tien jaar en zit nu al ruim 15000 km op mijn "nieuwe" fiets.
Maar ik heb een hekel aan regen, dat wel :wink:
De rubber knopjes worden wel weigerachtig.
Leon
Afbeelding

Al meer dan 10 jaar fiets ik met een Cateye Cordless... Het ding heeft me nog nooit in de steek gelaten...

Gr
Eric

Omdat een brabantse (lig)fietsenmaker me ongeveer 4 of 5 jaar geleden vertelde dat het niet uit maakt hoeveel je uit geeft aan fietscomputers, omdat ie toch stuk gaan neem ik alleen maar goedkope. Draadloos wil ik al helemaal niet (interferentie).
Zodoende wil ik - uit ervaring - niet anders meer dan Sigma. Goedkoop en simpel. Nooit problemen gehad. Alleen als ie valt... Dan wil een knoppie vast zitten. Ik kijk meestal in het goedkope segment en heb een keer een "Bike Tota(a)l" geprobeerd. Bagger!
- Kan je wiel alleen in hele inches instellen (doorsnede)
- Erg gevoelig met de positie van de magneet t.o.v. de detector (reed-relais).
- Geen lekkere bevestiging (subjectief)

Ik denk niet dat elastiekjes per sé slecht zijn. Ik vond ze heerlijk. Geen geklooi met stukjes rubber wat je veel hebt met klemmen.

Bij deze mijn ervaring. Doe er je voordeel mee.

Mvg,

Remy

Mijn Cateye Mity 3 teller staat momenteel op 24.992 kilometer, gaat al ruim 7 jaar mee op de originele batterij en vorige week, in Zwitserland, is de vorkklem van de sensor kapot gaan.
Ik was wel teleurgesteld, ik rekende stiekum op een eeuwig leven :wink:
Met wat tape, een tiewrap en wat hout als afstandhouder zit de sensor weer vast.

Op mijn racefiets en mijn MTB heb ik ook een Cateye, prijsniveau € 10 à € 20.
Ik hoef geen voorzieningen als hartslagmeters, hoogtemeters en draadloze verbinding tussen teller en sensor

brigitte schreef:Nu heb ik alweer 3 jaar een Sigma en heb er geen problemen mee.
Ik ook, op mijn gele Giant! Op mijn zwarte Giant in Zweden zit een nieuw fietscomutertje met veel functies. Gekocht bij de Lidl, maar welk merk weet ik niet meer. Over drie weken ga ik weer erheen! Onder verpletterend mooie herfstkleuren fietsen.... :wink:

Ik heb een POLAR tour edition polshorloge met draadloze zender en hartslagmeter € 300,- en op diezelfde fiets een Sigma met draadje € 18,95.
Daarnaast een speciale Polar-houder voor op m'n racefiets kostte ook nog eens € 24,95.

Waarom: omdat de Polar een hebbedingetje was en een vlaag van verstandverbijstering. Daarnaast ben ik het horloge weleens zoek als ik zin heb om te fietsen en/of vergeet in te schakelen.
Vrij omslachtig gegevens uit te lezen en op te slaan.
Het gekke is de Sigma is net zo oud, doet het goed en geeft op hartslag na -wat ik dus toch niet gebruik - dezelfde uitslagen.

Stelling: Hoeveel Sigma's kun je kopen voor het bedrag van een Polar, Cateye?

Ik heb de goedkoopste cateye die er is. Dit heeft vooral te maken met mijn kwaliteiten op dit gebied :oops: . Er staat nu ongeveer 3000 km op de teller, hij is al regelmatig op de grond gevallen en heeft menig nachtje in de regen op de fiets gezeten. Tot nu toe doet hij het echter nog gewoon, geen enkel probleem gehad. Mocht hij de geest geven ga ik gewoon weer voor dezelfde mede omdat het bevestigingssysteem al op het stuur zit :roll: .

Ooit Cateye gehad. Die kunnen niet tegen tropische buien. Hun een e-mailtje gestuurd of het normaal is dat fietscomputers niet waterdicht zijn, maar nooit antwoord gekregen. Ook niet op de vraag welk model er wel/beter tegen bestand is.

Tegenwoordig ook maar zo'n ding van een tientje. Maar niet meer van Cateye.

Marjan1 schreef:Er staat nu ongeveer 3000 km op de teller, hij is al regelmatig op de grond gevallen en heeft menig nachtje in de regen op de fiets gezeten. Tot nu toe doet hij het echter nog gewoon, geen enkel probleem gehad.
Het gaat ook niet om regen die snachts op de teller valt. Het gaat erom dat hij niet werkt als je moet flinke hoeveelheden regen op de fiets zit. De teller gaat dus niet kapot, maar geeft geen teken van leven bij regen. Als het stopt met regenen en alles wordt weer droog gaat hij vanzelf weer functioneren.

Robertjan, het heeft dus geen zin om te mailen. Ik was dat eigenlijk ook nog van plan :x

giantus schreef:Als het stopt met regenen en alles wordt weer droog gaat hij vanzelf weer functioneren.
Helaas gaat die vlieger dus niet altijd op...

giantus schreef: Het gaat ook niet om regen die snachts op de teller valt. Het gaat erom dat hij niet werkt als je moet flinke hoeveelheden regen op de fiets zit. De teller gaat dus niet kapot, maar geeft geen teken van leven bij regen. Als het stopt met regenen en alles wordt weer droog gaat hij vanzelf weer functioneren.
Heel herkenbaar. Ik heb 3 fietsen uitgerust met Cateye Velo 8 en heb dezelfde problemen. Erg vervelend idd. Het gevolg is dat ik na afloop van een reis bijna nooit weet hoeveel ik nou precies gefietst heb, omdat ie doorgaans 1 of enkele dagen uit de running is....

Als ik dat zo lees geloof ik, dat ik het met mijn Shimano flight-deck goed getroffen heb, die heeft me in de regen nog niet in de steek gelaten. Kan natuurlijk nog komen.... :cry:
fiets-ster schreef:Ik heb afgelopen vakantie voor de tweede keer meegemaakt dat ik onderweg een nieuwe fietscomputer moet kopen en dan niets anders kan vinden dan een Sigma Fietscomputer (na 3 dagen zoeken in Praag bijv.)

Mijn ervaringen met deze dingen zijn zo slecht, dat ik ze eigenlijk niet meer wil. De eerste had 3 batterijtjes nodig, 2 delen zaten in elkaar geklikt met pennetjes die roesten. Het deel aan het wiel zit bevestigd met elastieken en die verteren dus na een paar weken zon en regen. Dit laatste heb ik nu drie keer meegemaakt, de laatste keer vond ik hem met terugrijden nog.

Overigens werkt hij soms niet en elke keer als je stopt moet je hem opnieuw activeren.

Hoi,
Snap ik helemaal niets van. Ik heb 2,5 jaar geleden de simpelste Sigma gekocht. Nooit één probleem gehad, ook niet met elastiekjes, of met roest Wel heb ik een keer knoopbatterij vervangen. Eén keer alles installen, wielmaat enzo.
Gr,
Rob

Kortom mijn advies: koop dit merk niet.
fiets-ster schreef:Ik heb afgelopen vakantie voor de tweede keer meegemaakt dat ik onderweg een nieuwe fietscomputer moet kopen en dan niets anders kan vinden dan een Sigma Fietscomputer (na 3 dagen zoeken in Praag bijv.)

Mijn ervaringen met deze dingen zijn zo slecht, dat ik ze eigenlijk niet meer wil. De eerste had 3 batterijtjes nodig, 2 delen zaten in elkaar geklikt met pennetjes die roesten. Het deel aan het wiel zit bevestigd met elastieken en die verteren dus na een paar weken zon en regen. Dit laatste heb ik nu drie keer meegemaakt, de laatste keer vond ik hem met terugrijden nog.

Overigens werkt hij soms niet en elke keer als je stopt moet je hem opnieuw activeren.

Kortom mijn advies: koop dit merk niet.
-----------
vorige mailtje weg, foutje gemaakt.

----------------------
Hoi,
Snap ik helemaal niets van. Ik heb 2,5 jaar geleden de simpelste Sigma gekocht. Nooit één probleem gehad, ook niet met elastiekjes, of met roest Wel heb ik een keer knoopbatterij vervangen. Eén keer alles installen, wielmaat enzo.
Gr,
Rob