Additionally, paste this code immediately after the opening tag: B&M spiegel - Forum Wereldfietser

B&M spiegel

Ik ben inmiddels aan min 5e B&M spiegel toe. Elke keer breken ze af net boven de kogel. Soms door een val meestal door "plastic moeheid". Dan wil je hem verstellen en breekt hij heel gemakkelijk zonder geluid af.

Ze zijn niet goedkoop 15 € , ik vind met spiegel rijden wel fijn en ik zoek nu naar een andere oplossing.

Deze heeft een langer "steeltje" zodat als je een jas aan hebt je eromheen kan kijken, ik heb een gewoon gebogen stuur. Een klein spiegeltje direct aan het stuur kan dit niet.

Ik wil eigenlijk een metalen bevestiging, kon ik nu op een "sparta Med" spiegel uit, zo'n groot zilverkleurige spiegel of hebben jullie nog wat anders?

Ik rij ook al jaren met B&M spiegeltjes rond op m'n ligfiets. ook ik heb de ervaring van "plasticmoeheid" boven het kogelgewrichtje. Vooral als je het spiegeltje vaak wegklapt, b.v. bij parkeren versleet ik er wel een paar.
Sinds een paar jaar hoef ik het spiegeltje niet meer weg te klappen en houdt' ie het nog steeds vol.
Ik heb ook wel eens naar alternatieven gekeken maar kon eigenlijk niets redelijks vinden, behalve de grote metalen brommerspiegels.
Ben benieuwd of je wel wat kunt vinden.

Ben jaren geleden eens een ligfietser tegen gekomen.
Hij had een dodehoekspiegeltje, dat je op je autospiegel plakt, met een polsbandje dat tennissers gebruiken om zijn pols zitten.
Of het handig is weet ik niet, maar vond het op zijn minst opmerkelijk.

Ik heb al verschillende spiegeltje uitgeprobeerd B&M blijft het beste qua zicht, maar het afbreken blijft een probleem. Bij mij zit de spiegel met een beugeltje om het stuur en ik geef ze een 2e leven door van het onderdeel dat normaliter voor montage in het stuur wordt gebruikt nadat ik de kogel er van heb afgezaagd met boutje op de beugel te zetten.

Harry