Additionally, paste this code immediately after the opening tag: watervoorziening in zuid-oost azie - Forum Wereldfietser

watervoorziening in zuid-oost azie

Dag allemaal

Ik vertrek over een maand voor een drie of vier maanden durende fietstocht in Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos. Ben van plan om een tent en kookgerief mee te nemen omdat ik niet gebonden wil zijn de beschaafde wereld (en ook omda ik daarna nog in Nieuw Zeeland ga fietsen).
Ik drink nogal veel tijdens het fietsen, zeker als het lekker warm is. Ik vroeg me nu af hoe het ginder zit met drinkwater: is het overal te krijgen en goedkoop? Of kan ik toch best een waterfilter meenemen?

Alle meningen en adviezen welkom

Vriendelijke groet

Toon

Drinkwater is langs de weg in die landen overal wel verkrijgbaar, maar zelf nemen wij altijd wel een waterfilter mee omdat je dan niet steeds van die domme plastic flessen hoeft te kopen.
Kamperen in die regio lijkt me nogal een opoffering, het is om zes uur pikdonker en daar zit je dan in je tentje in de bloedhitte... Verder lijkt het me niet makkelijk daar een plekje te vinden, vaak is alles in de buurt van wegen bebouwd en je zult zeker bekijks trekken. Ik heb alles bij elkaar meer dan een jaar in ZO-Azië rondgetrokken maar nog nooit de behoefte of de noodzaak gehad om een tent op te zetten. Werkelijk overal is onderdak en eten te vinden.