Ergens ging het hier wel eens over leeftijden van wereldfietsers.
Blijkbaar blijven ze niet jong, overigens zei ik dat niet zelf.
Zelf ben ik 35 jaar jong. Maar nog niet zo lang bezig met vakantiefietsen.
Groeten,
Willem
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:!!!!!jansenius schreef:
Mijn ervaring is dat langeafstandsfietsen een bezigheid is waarbij je vooral jezelf tegenkomt, en waarbij je haast vanzelf een beschouwende ingesteldheid krijgt. Stoute uitspraak : misschien missen de meeste 18-jarigen de maturiteit om zichzelf te willen tegenkomen
Dat ligt er een beetje aan waar je woont. In het westen van het land wordt wel recreatief gefietst door de leeftijdsgroep tussen 25 en 35. Hoe oostelijker hoe minder dat wordt, maar daar fietsen vijftigers weer veel. Hier in het zuiden (z van sittard) zul je vijftigers die hier wonen niet zo vaak een rondje zien fietsen. Recreatieve fietsers zijn hier ofwel toeristen, ofwel import uit de rest van NL ofwel wielrenner.Jarno de Jong schreef:Ik vraag me af hoe oud recreatie fietsers zijn. Ik ben zelf 18, maar ik kom maar weinig van deze leeftijdscategorie tegen als ik aan het fietsen ben. Meestal zijn het toch oudere mensen. Dus bij deze: Hoe oud zijn jullie?:P
Daar herken ik wel wat in... Hetzelfde zie je in het hardloperswereldje. Kijk eens naar de gemiddelde leeftijd van de recreatieve (halve) marathonlopers...jansenius schreef: knip
Mijn ervaring is dat langeafstandsfietsen een bezigheid is waarbij je vooral jezelf tegenkomt, en waarbij je haast vanzelf een beschouwende ingesteldheid krijgt. Stoute uitspraak : misschien missen de meeste 18-jarigen de maturiteit om zichzelf te willen tegenkomen ? .