Additionally, paste this code immediately after the opening tag: leuke kortingen exped matten - Forum Wereldfietser

leuke kortingen exped matten

laatst bestelde ik bij Bergfeunde.de m'n nieuwe exped matten, waren ietwat goedkoper dan in Belgie en snel geleverd, verzendkosten "gratis". nu verkopen ze ze met 20% korting misschien de moeite voor wie er één wil en toch minder wil betalen.

http://www.bergfreunde.de/schlafsaecke/ ... matte.html

groeten Danny

Er staat dat er een nieuw model komt, vandaar de korting. Ik ben benieuwd wat er beter kon.
Wim

De reden staat erbij: Wegen Modellwechsels. Misschien is dit het model zonder slangetje aan de opblaaszak en mijn ervaring is je daar niet gelukkig van wordt in een dwarsslaper bij regen of aanwezigheid van midgets: je moet dan toch uit je binnentent omdat je anders niet goed kunt pompen (luchtblokkade, losschieten zak en derhalve leeglopen matras).
Overigens ben ik niet echt overtuigd van de kwaliteit van het materiaal: na 20 jaar zonder enige probleem met thermarestmatjes waren mijn beide matrassen in het tweeede seizoen zo lek dat ze binnen 5 uur leegliepen. En van vier weken elke nacht het bed bijpompen word je niet blij. Hoewel de exped downmat geweldig slaapt ga ik terug naar de zekerheid.
troy schreef:laatst bestelde ik bij Bergfeunde.de m'n nieuwe exped matten, waren ietwat goedkoper dan in Belgie en snel geleverd, verzendkosten "gratis". nu verkopen ze ze met 20% korting misschien de moeite voor wie er één wil en toch minder wil betalen.

http://www.bergfreunde.de/schlafsaecke/ ... matte.html

groeten Danny
Zijn dat die matjes die zo'n herrie maken als je je 's nachts omkeert?

yup als je je omdraait maak je al die eenden ook wakker, dat wil wel... :lol:

arnob schreef:Overigens ben ik niet echt overtuigd van de kwaliteit van het materiaal: na 20 jaar zonder enige probleem met thermarestmatjes waren mijn beide matrassen in het tweeede seizoen zo lek dat ze binnen 5 uur leegliepen. En van vier weken elke nacht het bed bijpompen word je niet blij. Hoewel de exped downmat geweldig slaapt ga ik terug naar de zekerheid.
Ook ik ben niet blij met mijn exped.
Na 2 jaar ook zo lek dat iedere nacht na 5 uur slapen het opgepomd moet worden. Wordt je idd niet vrolijk van!
Hiervoor 30 jaar met een thermarest gedaan.

Even gekeken op de exped site. Ik vermoed dat ze bij de downmat gaan komen met het zelfde geintegreerde pompsysteem als bij de nieuwe "synmat pump".
Even googelen leverde inderdaad veel verhalen op over lekkende downmats, plus af en toe toch de suggestie dat dat kwam door de ventielen. Ik ben benieuwd of die nieuwe matten met hun nieuwe oppomp systeem (?) dat lekprobleem dan ook gelijk oplossen.
Wim

Even Googelen leverde mij op dat de downmat 7 nu 85 dollar is (52 euro) terwijl ik vorig jaar nog 130 euro betaald heb!! Ook ik lig na 4â5 uur bijna op de grond.
Overigens slaapt wel heerlijk. (niet op de grond)

Maar weten we nu ook waarom ze leeglopen?
Wim

Mijn beide matjes gaan binnenkort in bad. Nog even een badkuip in HT organiseren en dan weet ik meer.

't was maar een tip niemand zegt dat je die moet kopen he... :wink:

Mijn mat moet enkel worden opgepompt als ik ze wil gebruiken,tevens gebruiken ook een 65 a 70 collega's van me dezelfde exped matten -in verschillende afmetingen en dikte- zachtjes springen die er niet mee om maar op een enkeling na met een perforatie heb ik niemand horen klagen en thermarest was steeds nummer één voordien.
ik kocht ze enkel omwille van meer ligcomfort en heb al een hele tijd de kat uit de boom gekeken en nu toch maar gekocht omdat de thermarest zijn beste tijd echt wel had gehad als is een of 15 een goeie score voor een thermarest...
op forums lees je meestal enkel klachten, dit is dan maar eens een positieve noot daaromtrent...
wat niet wil zeggen dat ze geen nadelen hebben en ik heb er ook geen aandelen 8) :lol: