Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Treinen in Zuid-Frankrijk - Forum Wereldfietser

Treinen in Zuid-Frankrijk

Ik wil volgende week van Aix en Provence naar Avignon per trein met fiets. Ik zie echter alleen maar TGV verbindingen daar en daar mag je waarschijnlijk geen fiets in meenemen. Wie weet of en zo ja, welke andere mogelijkheden daar nog meer zijn...

Hallo,

In de gewone treinen in frankrijk kan de fiets gratis mee.
Het zijn goede, moderne treinen met een prima plek voor de fiets.
Hoi Anouk, dank je voor je snelle antwoord. Ik weet uit ervaring dat het in de gewone treinen kan, alleen doordat de site van SNCF het niet doet kan ik niet nagaan of er naast de TGV van Aix naar Orleans ook een gewoon boemeltje gaat... hoor het graag! MERCI!

Ik heb even geen tijd om het helemaal voor je uit te zoeken, maar misschien heb je hier wat aan:

treinreiswinkel.nl informatie mbt frankrijk
Dank voor de tip, ik heb gebeld en voor wie ook in dat gebied wil treinen met fiets de volgende informatie:
- vanuit Aix (stop van fietsbus Cycletours) moet je naar Marseille, daarvandaan weer naar Avignon. De hele reis duurt enkele uren...
- er zijn slechts enkele mogelijkheden per dag en de overstaptijd op Marseille kan een uur zijn.
- de kosten zijn ong. 25 euro enkele reis.

We zijn toch wel heel verwend hier in NL met onze NS en de frequentie waarop de treinen hier rijden :-)