Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Daar zit nu net het probleem: er ontbreken een hoop cameratypes. Volgens deze pol heeft iemand OF een spiegelreflex OF een compact camera. Jaaaa dooooooeiBlanche schreef: De poll is niet kwalificerend bedoeld voor camera a of b!
Het gaat simpel om de vraag wat voor fototoestel iedereen meeneemt op zijn reis
Goede pol lijst!ottovds schreef:Ook ik vind het een zeer slechte poll
Ik zou de volgende categorieën voorstellen:
-geen
-gsm
-klein digitaal compact
-groot digitaal compact
-analoog
-analoog reflex
-kleine digitale reflex
-(semi-)pro reflex
@Whisky: je toestel hoort volgens mij in de grote compactjes.Ik zou sinds kort eerder gaan voor een canon 1000D, dit is de lichtste DSLR op de markt.
Het ideale toestel voor veel fietsers is volgens mij de canon G9.
dan kan je nog altijd het best gaan voor zo'n waterdicht toestelletje of een semi-pro reflex (bijna allemaal spatwater en stofdicht zolang de lens er aan blijft hangen). Die G9 heeft trouwens ook waterdichte behuizingen als optie. Zal dan ook wel goed zijn in de woestijn. Een fietspomp kan ook wonderen doen om het stof er van tussen te krijgenwhisky schreef:Goede pol lijst!ottovds schreef:Ook ik vind het een zeer slechte poll
-geen
-gsm
-klein digitaal compact
-groot digitaal compact
-analoog
-analoog reflex
-kleine digitale reflex
-(semi-)pro reflex
@Whisky: je toestel hoort volgens mij in de grote compactjes.Ik zou sinds kort eerder gaan voor een canon 1000D, dit is de lichtste DSLR op de markt.
Beetje offtopic maar de pol is nog steeds niet veranderd dus who cares
Die 1000D met vaste manuele zoom lijkt me wel wat Maar die zoomlens van de G9 overleeft geen 3 dagen bij mij in de woestijn. Ik heb al meerdere van zulke zoomlenzen om zeep geholpen door het ultra fijne woestijnzand. Die zoomringen houden niet zo van dat fijne spul en blokkeren
Fiets de wereld,
Whisky
- een overkill aan megapixels; 28MP/cm2 is niet slecht voor een compact. De sensor is groter t.o.v. eerdere modellen waardoor de kwaliteit niet achteruit gaat. Dit is geen minpunt, meer een onzinnig verkooppunt.GerdC schreef:Mag ik het daar niet helemaal mee eens zijn. Een korte opsomming:ottovds schreef:Het ideale toestel voor veel fietsers is volgens mij de canon G9.
- een overkill aan megapixels;
- te weinig optische zoom;
- geen groothoek;
- geen AA-batterijen;
- een optische zoeker.
Gerd
Je zou een adapter van Lensmate ( http://www.lensmateonline.com/newsite/G7.html ) kunnen gebruiken. Zijn erg mooi gemaakt, en als je die permanent laat zitten met een filter er op, heb je behoorlijk goed je lens beschermd.whisky schreef:Goede pol lijst!ottovds schreef:Ook ik vind het een zeer slechte poll
-geen
-gsm
-klein digitaal compact
-groot digitaal compact
-analoog
-analoog reflex
-kleine digitale reflex
-(semi-)pro reflex
Beetje offtopic maar de pol is nog steeds niet veranderd dus who cares
Die 1000D met vaste manuele zoom lijkt me wel wat Maar die zoomlens van de G9 overleeft geen 3 dagen bij mij in de woestijn. Ik heb al meerdere van zulke zoomlenzen om zeep geholpen door het ultra fijne woestijnzand. Die zoomringen houden niet zo van dat fijne spul en blokkeren
Fiets de wereld,
Whisky