M'n eerste fietsreizen (telkens 4, 5 of zelfs 6 weken) gaven ongeveer 70-80 km per dag. In de loop der jaren werd dat meer, richting 90-100km per dag. Dat lag eigenlijk helemaal niet aan betere (fysieke) conditie of voorbereiding, wel aan een grotere fiets/kampeerervaring : grotere efficiëntie (het klinkt onnozel op vakantie, ik weet het

) bij tent opzetten, minder tijdverlies met winkelen, sneller restaurantje zoeken en vinden, minder onefficiënte stops voor kaartlezen, kortere middagpauzes enz.
Om tot die gemiddelden te komen, tel ik alle vakantiedagen, rustdagen inbegrepen.
Van start camping tot stop camping kom ik aan +/- 14km, dus voor een fietsdag van 140 km met vertrek om 10u kom ik 's avonds om 8u aan op de camping.
Binnen dat tijdsframe wordt niet alleen gefietst hee... ik ben een architectuurgeschiedenisfreak (van kathedralen tot dorpskerkjes moeten eraan geloven), en aan de andere kant ben ik ook "homo terrassus" (gerstenat of druivennat naargelang van de streek).
Op fietsreizen met m'n vrouw gaat het toch weer eerder richting 70-80km per dag.