Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame tegen roest beschermen. Mooie oplossing! - Forum Wereldfietser

Frame tegen roest beschermen. Mooie oplossing!

Ook een nieuw stalen ros gekocht? En nu als de dood, voor lakschade?

Ik stuitte op deze oplossing: Sports Cover BikeShield. Het is een folie waar je je hele frame mee kunt afdekken. De voordelen, overgenomen van Bikedock.com:
SPORTS COVER BIKESHIELD

BikeShield keeps your bike in mint condition by protecting it from scratches, grit and stones. It offers clear advantages over other products which aim to provide invisible protection for bike frames.
ON the bike it is invisible. Peel it off and the frames is like-new!
Features:
Ultra-tough protection
Self healing when cut
Easy to apply or remove by hand
Leaves no sticky residue
Invisible on the bike
Will not yellow with age
Long lasting

4 piece half pack includes:
1 Tubeshield 10 x 50cm
1 Stayshield
2 Cableshields 2 x 3cm
Afbeelding

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Verder vond ik slechts één winkel in Nederland, waar men dit artikel verkoopt. En verder ook nog een aantal Duitstalige postorders. En tot zover de reklame. :D

Afijn, dit wou ik jullie niet onthouden.

Gr, Marco

:? ik laat m'n fiets voortaan in de verpakking zitten...

typisch amerikaans product voor mensen die de fiets met de bovenbuis tegen een paal gooien om er een U-lock on te doen.

Hoi!

Marten gebruikt liever carbon tape, dan worden de fietsen nog lichter ook :D http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... n_wrapit08
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ght=carbon

Whisky

whisky schreef:Hoi!

Marten gebruikt liever carbon tape, dan worden de fietsen nog lichter ook :D http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... n_wrapit08
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ght=carbon

Whisky
Ik heb er nu speciale extra elastische tape voor met carbon toevoeging. Deze tape is hol gemaakt (lichtgewicht!) en wordt geleverd in lengtes tot ca 2m. In verschillende breedtes beschikbaar, zo zijn er de typen '23', '38' '47 en zelfs '3"'!
De tape is met een speciale techniek geperforeerd zodat er drukvereffening kan optreden tussen de holle inwendige ruimte en de buitenkant. Er zijn ook versies met speciaal decor.

Slechts 25E / p st (ex verzendkosten a 7.95) , de tape wordt geleverd met een specifiek voor dit materiaal ontwikkelde contactlijm

;)

Nog even en dan hoeven we niet meer uren in te pakken op een vliegveld.
Rijden we permanent met de verpakking rond :lol:

Bikeshield: http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... cts_id=271

En natuurlijk het frame van binnen verzorgen ander roest ie van binnen onder je vandaan bv. J.P. Weigle's Framesaver
Cycle Maniac schreef:Ook een nieuw stalen ros gekocht? En nu als de dood, voor lakschade?

Ik stuitte op deze oplossing: Sports Cover BikeShield. Het is een folie waar je je hele frame mee kunt afdekken. De voordelen, overgenomen van

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Verder vond ik slechts één winkel in Nederland, waar men dit artikel verkoopt. En verder ook nog een aantal Duitstalige postorders. En tot zover de reklame. :D
Maare, Als dat spul er weer af moet... trekt het dan ook alle lak mee?

Heb je een harde lak zet deze dan gewoon in de autowas!
Heb je een matte lak zet deze dan gewoon in de ouderwetse Kroon poets olie! Veel efficiënter! Werkt beide waterafstotend doordat je een filmlaag aanbrengt. Je gaat toch niet knoeien met stickers om roest te verkomen 8) .

Het gaat mij overigens niet alleen om anti-roest, maar ook om lakschade voorkomen. Zoals Marten zegt:
m-gineering schreef:typisch amerikaans product voor mensen die de fiets met de bovenbuis tegen een paal gooien om er een U-lock on te doen.
Ik ben dus zo'n amerikaan (na ja, voor nu even omdat het over dit onderwerp gaat :wink: ): Ik zet me fiets dus altijd aan een paal vast. Heb ik voor mezelf gewoon een regel van gemaakt. Daarmee kan ik ook zeggen, dat m'n fiets nog nooit gestolen is.

Haike schreef:Maare, Als dat spul er weer af moet... trekt het dan ook alle lak mee?
Volgens de beschrijving niet. En het is heel goed mogelijk dat die niet gelogen is. Dit soort folies bestaat al langer voor allerlei krasgevoelige produkten, van mobiele telefoons tot iPods.
Roger schreef:Heb je een harde lak zet deze dan gewoon in de autowas!
Heb je een matte lak zet deze dan gewoon in de ouderwetse Kroon poets olie! Veel efficiënter! Werkt beide waterafstotend doordat je een filmlaag aanbrengt. Je gaat toch niet knoeien met stickers om roest te verkomen 8) .
Nee, maar wel om krassen en lakschade te voorkomen. En daar doet autowas of een laagje olie niet veel tegen, hoor.

.tsooJ

Alien schreef:
Haike schreef:Maare, Als dat spul er weer af moet... trekt het dan ook alle lak mee?
Volgens de beschrijving niet. En het is heel goed mogelijk dat die niet gelogen is. Dit soort folies bestaat al langer voor allerlei krasgevoelige produkten, van mobiele telefoons tot iPods.
Roger schreef:Heb je een harde lak zet deze dan gewoon in de autowas!
Heb je een matte lak zet deze dan gewoon in de ouderwetse Kroon poets olie! Veel efficiënter! Werkt beide waterafstotend doordat je een filmlaag aanbrengt. Je gaat toch niet knoeien met stickers om roest te verkomen 8) .
Nee, maar wel om krassen en lakschade te voorkomen. En daar doet autowas of een laagje olie niet veel tegen, hoor.

.tsooJ
Tja, het is maar wat je mooi vindt, een krasje op je fiets of je frame helemaal vol geplakt met folie :lol:
Trouwens wat doe je, als je een krasje op je folie krijg?
Plakje daar dan weer iets anders op :lol: ?

Knappe vent die een goed aangebrachte, transparante folie van een afstand van meer dan pakweg tien centimeter ziet zitten.

Krasje? Folie vervangen. Wel een tikje goedkoper dan een frame vervangen of opnieuw laten spuiten.

Maar goed, niemand die je verplicht zulke maatregelen te nemen, dus ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo.

.tsooJ

De ultieme folie is natuurlijk gewoon twee (sets) laklagen laten aanbrengen. :wink:
Leon

Eigenlijk vind ik zo'n fiets met butsen en krassen en hier en daar een roestplekje veel stoerder dan een glimmende fiets. Dan kun je namelijk zien dat er op gefietst is ...

De Avaghon fiets die ik heb, werd standaard met een of andere stevige folie afgewerkt zodat lakschade inderdaad niet optreedt. De folie is niet te zien. Ik kwam er pas achter door een val met deuk als gevolg. Geen lakschade. Folie iets gebarsten. Rob

m-gineering schreef:
whisky schreef:Hoi!

Marten gebruikt liever carbon tape, dan worden de fietsen nog lichter ook :D http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... n_wrapit08
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ght=carbon

Whisky
Ik heb er nu speciale extra elastische tape voor met carbon toevoeging. Deze tape is hol gemaakt (lichtgewicht!) en wordt geleverd in lengtes tot ca 2m. In verschillende breedtes beschikbaar, zo zijn er de typen '23', '38' '47 en zelfs '3"'!
De tape is met een speciale techniek geperforeerd zodat er drukvereffening kan optreden tussen de holle inwendige ruimte en de buitenkant. Er zijn ook versies met speciaal decor.

Slechts 25E / p st (ex verzendkosten a 7.95) , de tape wordt geleverd met een specifiek voor dit materiaal ontwikkelde contactlijm

;)
Interessant materiaal!

Marten, is dat Jacobsen Carbon Wrap-It er ook in egaal zwart (*)? En mogelijk nog andere kleuren?

(*) Ik zie de geweven materiaal structuur. Ben toch gewend dat een frame egaal van kleur is.